آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا دشوار خواهد شد؟


آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا دشوار خواهد شد؟

کانادا یکی از پرطرفدارترین مقصدها برای مهاجرت دانشجویان است. وجود فرصت‌های تحصیلی متنوع، دانشگاه‌های باکیفیت و سیستم آموزشی سطح بالا باعث شده تا این کشور برای بسیاری از افراد جذاب باشد. از طرفی فرصت‌های شغلی بسیار و امکان اقامت بعد از تحصیل نیز باعث می‌شود تا دانشجویان به مهاجرت به این کشور ترغیب شوند. با همه این‌ها ممکن است در آینده شرایطی پیش بیاید که پذیرش دانشجویان را دشوارتر کند. دولت کانادا اعلام کرده است که ممکن است محدودیت‌هایی را برای تعداد پذیرش دانشجویان در نظر بگیرد.

چرا ممکن است پذیرش تحصیلی دانشجویان در کانادا دشوارتر شود؟

کشور کانادا چندین سال است که با محدودیت مسکن مواجه است. این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا است و سالانه هزاران دانشجو را به دانشگاه‌های خود جذب می‌کند. دولت کانادا در خبر جدیدی اعلام کرده است که بحران مسکن در این کشور ممکن است افزایش داشته باشد و در تلاش برای حل این بحران و جلوگیری از افزایش قیمت خانه است. کانادا ممکن است برای اولین بار سقف پذیرش را برای دانشجویان بین‌المللی در نظر بگیرد، اما آیا این محدودیت تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد؟

وزیر مسکن کانادا اخیرا ایده محدود کردن تعداد دانشجویانی را که از خارج کانادا وارد این کشور می‌شوند، مطرح کرد. او ادعا کرد که این ایده راهی برای کمک به مقابله با افزایش هزینه‌های مسکن در کانادا است. این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور، به دلیل ناتوانی در حل بحران مسکن با انتقادهای بسیاری روبه‌رو است.

واکنش به اظهارات آقای فریزر بسیار زیاد بوده است و بسیاری از دانشگاه‌ها و همچنین استان کبک از این ایده بسیار انتقاد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند تلاش‌ها برای محدود کردن دانشجویان منطقی نخواهد بود.

باید بدانید که کانادا در سال ۲۰۲۲ رکورد پذیرش دانشجویان بین‌المللی را شکست و بیش از هشتصد هزار دانشجو را پذیرش کرده است که در مقایسه با پنج سال گذشته رشد ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرده است که دولت این کشور درباره برنامه‌ها و اهداف مهاجرتی بازنگری خواهد کرد تا ببینند مهاجرت خارجی‌ها به‌خصوص دانشجویان بین‌المللی تاثیری بر بحران مسکن دارد یا خیر. پیش‌تر دولت کانادا وعده داده بود که تا سال ۲۰۲۵ از ۱.۵ میلیون مهاجر جدید استقبال می‌کند، اما درباره چگونگی پذیرش و اسکان مهاجران، هنوز سوال‌های زیادی وجود دارد.

آیا جلوگیری از ورود دانشجویان راه حل مسئله است؟

با انتشار این خبر و گمانه‌زنی درباره دشوار شدن پذیرش دانشجویان بین‌المللی، کارشناسان بسیاری با این قضیه مخالفت و از اظهارات دولت کانادا انتقاد کرده‌اند. یکی از استادان دانشگاه بیان می‌کند که مالکیت خارجی مسکن یکی از مشکلات مهم در کانادا است، اما این به معنی مقصر بودن مهاجران و دانشجویان نیست.

پروفسور کرشاو خاطرنشان کرد که بسیاری از صاحبان خانه در کانادا از افزایش ارزش دارایی‌های خود سود می‌برند و بخش مسکن فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاری سودآور برای افراد ثروتمند است. او می‌گوید افراد ثروتمند نباید به چشم سرمایه‌گذاری به مسکن نگاه کنند، زیرا این کار باعث افزایش بحران خواهد شد.

همچنین کارشناسان بسیاری معتقدند که دانشجویان بین‌المللی سرمایه ارزشمندی برای رشد اقتصادی بلندمدت کانادا هستند. همچنین بسیاری از آن‌ها بیان می‌کنند که یکی از مشکلات دانشجویان در کانادا یافتن مسکن مقرون‌به‌صرفه و قیمت مناسب است. اجاره‌های بالا و پرداخت‌های شش‌ماهه از دیگر مشکلات مسکن در کانادا برای دانشجویان است. با همه این‌ها کارشناسان معتقدند که جلوگیری از ورود دانشجویان کمکی به حل این بحران نخواهد کرد.

آیا مهاجرت تحصیلی به کانادا ارزشش را دارد؟

حتما با انتشار این اخبار، بسیاری از دانشجویان در اقدام به مهاجرت به کانادا دچار تردید شده‌اند. باید بدانید که هنوز هم فرصت‌های بسیاری برای گرفتن پذیرش تحصیلی وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها درخواست دهید. همچنین باید بدانید که اگر رزومه خوبی دارید، بهتر است شانس خود را برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه خوب و گرفتن کمک‌هزینه تحصیلی امتحان کنید.

انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت به شرایط و اولویت‌های شما بستگی دارد. هر کشوری برای مهاجران خارجی مزایا و معایب خاص خود را دارد. بنابراین شما باید قبل از اقدام شرایط زندگی، هزینه‌های زندگی و تحصیل و کیفیت زندگی و کار را در کشور مورد نظر بسنجید و برای اپلای اقدام کنید.

کانادا نیز با وجود این مشکلات هنوز هم برای بسیاری از افراد مقصد مناسبی به شمار می‌رود. فرصت‌های کاری بسیار و سطح آموزش بالا از جمله مزایایی است که نظر افراد را به خود جلب می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر مقصدتان کانادا است، زودتر برای جمع‌آوری رزومه و مدارک خود دست‌به‌کار شوید و تا حد امکان شرایط را طوری فراهم کنید که امکان دریافت کمک‌هزینه نیز برایتان وجود داشته باشد. شما باید مدارک زبان و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی در یک دارالترجمه رسمی را به همراه موارد مورد نیاز دیگر به دانشگاه مقصد ارائه دهید.

برای مهاجر تحصیلی به کانادا چه باید کرد؟

فراموش نکنید که اگر رزومه قوی و مناسبی بسازید، می‌توانید بورسیه‌هایی دریافت کنید که در پرداخت هزینه‌های مسکن و زندگی نیز به شما کمک کنند. همچنین اگر بتوانید با ارائه رزومه مناسب و معدل بالا فاند دریافت کنید، بخش زیادی از استرس شما برای پرداخت هزینه‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

توصیه ما این است که بر رزومه، نمره زبان بالا، مقالات و دستاورد‌های پژوهشی خود تمرکز داشته باشید تا بتوانید با شرایط بهتری پذیرش بگیرید. یادتان باشد برای جلوگیری از مشکلات احتمالی باید مدارک خود را در یک دارالترجمه رسمی حرفه ای و معتبر ترجمه کنید و آن را به دانشگاه ارائه دهید. همچنین تمکن مالی مناسب را در کنار سایر مدارک خود ارائه دهید. فراموش نکنید که هنوز فرصت‌های بسیاری برای مهاجرت تحصیلی به کانادا با شرایط مناسب وجود دارد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها