تفریحات عجیب پوکت!

یکی از سفرهای محبوب ایرانیان به خارج از کشور، سفر به تایلند و بازدید از جاذبه‌های فراوان آن محسوب می‌شود. در میان شهرها و جزایر متعدد این کشور آسیایی، پوکت معروف‌تر از بقیه است. پوکت علاوه بر طبیعت شگفت‌انگیز و دیدنی‌های باستانی، جاذبه‌های تفریحی مختلفی دارد. از پارک‌ها و وسایل بازی گرفته تا تفریحات شبانه، همه و همه مسافران و گردشگران پوکت را به وجد می‌آورد. خوش‌گذرانی در پوکت؛ این شهر رنگ و هیجان، برای همه خوشایند است و این جزیره هرساله میزبانی مسافران بسیاری را از سراسر دنیا برعهده دارد. اگر دوست دارید با تفریحات مهیج پوکت بیشتر آشنا شوید، در این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی پوکت

استان پوکت که از چندین جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده در جنوب تایلند قرار دارد. جمعیت پوکت حدود ۹۰هزار نفر برآورد شده و زبان رسمی آن مالایی است. پوکت توریستی‌ترین جزیره تایلند محسوب می‌شود و مجموعه‌ای دیدنی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و تفریحی است.

آب‌وهوای پوکت در نیمه اول سال گرم و شرجی بوده رطوبت هوا برای مسافران آزاردهنده است؛ بنابراین قیمت تور پوکت معمولا در این زمان کمتر از نیمه دوم سال محاسبه می‌شود. با شروع پاییز کم‌کم گرما و رطوبت هوا کاهش پیدا می‌کند و بارندگی و باران‌های سیل‌آسای پوکت کمتر می‌شود. اگر قصد دارید با خرید تور پوکت علی بابا سفر کنید، بهترین زمان سفر به پوکت و بازدید از جاذبه‌های آن، از ماه نوامبر تا مارس است.

بازدید از بودای بزرگ پوکت

بیشتر کسانی که برای گشت‌وگذار و تفریح به پوکت سفر می‌کنند، بازدید از مجسمه بودای بزرگ را در برنامه خود می‌گنجانند. بودای بزرگ پوکت یک مکان مذهبی است که روی تپه‌ای با مناظر حیرت‌انگیز قرار دارد. مجسمه‌ی بودای بزرگ به طول ۴۵متر و از مرمر سفید ساخته شده و حال‌وهوای خاصی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. برای بازدید از این مکان باید جاده‌ای با شیب ملایم را طی کنید و بنابر مقررات، هنگام واردشدن به این مکان مذهبی باید لباسی پوشیده داشته باشید.

کشتی‌گردی در پوکت

سفر کوتاه به جزایر پوکت و گشت‌وگذار میان طبیعت بی‌نظیر آن، یکی از بهترین تفریحات پوکت به حساب می‌آید. حالا اگر این گردش با یکی از کشتی‌های لوکس کروز یا کاتاماران باشد، حسابی دل‌نشین و به یادماندنی می‌شود. سفرهای کوتاه دریایی پوکت معمولا بین ۷ تا ۸ ساعـت طول می‌کشد و با تفریحات آبی همراه است. معروف‌ترین جزایر گردشـگری پوکت جزایر فی‌فی، جزیره راچا و جزیره رانگ‌یای است. مسافران معمولا در سواحل آفتابی زیبای این جزایر با موسیقی زنده و نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف پذیرایی می‌شوند و لذت سپری‌کردن لحظاتی شاد در جزایر پوکت را در ذهن خود ثبت می‌کنند.

شهربازی و پارک‌های آبی پوکت

مگر می‌شود طرفدار تفریح و هیجان و شادی باشید و سری به پارک‌های آبی و شهربازی‌ معروف پوکت نزنید؟ پوکت با پارک‌های آبی متعدد و وسایل تفریحی مختلف و هیجان‌انگیز، میزبان گردشگران است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های وسایل بازی پوکت، تنوع و امنیت آن بوده که باعث شد محبوبیت زیادی بین بازدیدکنندگان پیدا کند.


شهربازی پوکت که از ۵ونیم صبح تا ۱۲ شب فعالیت می‌کند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تفریحات شبانه است. این شهربازی فانتاسی نام دارد و با اجرای نمایشی با موضوع معرفی اسطوره‌های تایلند، در شناساندن فرهنگ تایلند به گردشگران نقش مهمی ایفا می‌کند. وسایل بازی مهیج این شهربازی رضایت همه بازدیدکنندگان فانتاسی را جلب کرده و توانسته مقام محبوب‌ترین مرکز تفریحی پوکت را به دست بیاورد.

پارک‌های آبی هم از تفریحات پرطرفدار پوکت محسوب می‌شود که باتوجه‌به آب‌وهوای گرم این جزیره، در همه فصل‌ها می‌توان تفریحات آبی آن را تجربه کرد. پارک آبی اسپلش جانگل، پارک آبی کاتو، پارک آبی سرف هاوس و پارک آبی کودک راوای از معروف‌ترین پارک‌های آبی پوکت است. اگر با خرید تور پوکت علی بابا سفری فراموش‌نشدنی را در پیش دارید، حتما به فانتاسی و مجموعه پارک‌های آبی پوکت سربزنید.

فستیوال‌ها و کلوپ‌های شبانه

بعد از غروب آفتاب در پوکت، جنب‌وجوش کافه‌ها و رستوران‌ها و کلوپ‌ها بیشتر می‌شود و شهر با صدای موسیقی و نورپردازی‌های زیبا حال‌هوای خاصی پیدا می‌کند. برنامه‌ها و جشن‌های مختلف با هر بهانه‌ای برپاست و تفریحات شبانه با سرو نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های مختلف گردشگران را سر ذوق می‌آورد. در بعضی از سواحل، فستیوال‌های مختلفی مانند رنگ‌بازی و جشن‌های سنتی با موسیقی محلی برگزار می‌شود که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. گردشگرانی که با خرید تور بالی علی بابا تجریه سفر به این مکان شگفت‌انگیز را دارند، از شرکت‌کردن در این فستیوال‌ها بیشتر استقبال می‌کنند.

تئاتر موزیکال پوکت

تئاتر سیام نیرامیت از آن دسته مکان‌هایی شناخته می‌شود که بازدید از آن هم فال است و هم تماشا. وقتی معماری و رنگ و نور و موسیقی و هنر با هم تلفیق شود نتیجه آن می‌شود تئاتر سیام نیرامیت! این سالن تئاتر با معماری خیره‌کننده و تزیینات و طرح و نقش بی‌نظیر گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. نمایش‌های مختلف موزیکال با موضوع داستان‌های افسانه‌ای تایلند بسیار سرگرم‌کننده و مهیج است. بعضی از نمایش‌های این مجموعه در فضای باز و بعضی هم داخل سالن اجرا می‌شود. یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تئاتر سیام نیرامیت، اجرای رقص محلی و سنتی تایلند بوده که با موسیقی زنده بومی همراه است. سرزدن به این تئاتر منحصربه‌فرد پوکت یکی از تفریحات شبانه تایلند به حساب می‌آید چون نمایش‌های این تئاتر معمولا از سـاعت ۶ عصر آغاز و تا کمی بعد از نیمه‌شب ادامه دارد.

خیابان‌گردی و سرزدن به کافه‌ها و رستوران‌های پوکت

بدون شک سفر به هر مقصدی که باشد بدون خیابان گردی و امتحان‌کردن خوراکی‌های محلی کامل نمی‌شود. خیابان‌گردی در خیابان‌های پرزرق‌وبرق پوکت و گشت‌وگذار در پاساژ‌ها و بازار‌های سنتی و محلی آن‌قدر سرگرم‌کننده است که متوجه گذر زمان نمی‌شوید.

شلوغی و امنیت خیابان‌های پوکت با عطروبوی دکه‌های غذا و بستـنی‌فروشی‌ها، قدم‌زدن در این جزیره و پیاده‌روی شبانه را حسابی دل‌نشین می‌کند. کافه‌ها و رستوران‌های پوکت هم با سرو غذا و نوشیدنی تا ساعاتی بعد از نیمه‌شب از گردشگران پذیرایی می‌کنند. البته خرید خوراکی‌ از دکه‌های غذا علاوه بر مقرون‌به‌صرفه‌بودن حس‌وحال جالبی را به گردشگر می‌دهد. پس پیشنهاد می‌کنیم فرصت امتحان‌کردن خوراکی‌های محلی پوکت را از دست ندهید.

گلف دینو پارک پوکت

اگر از علاقمندان گلف هستید، بازی در گلف دینو پارک پوکت برای شما تجربه‌ای تکرارنشدنی خواهد بود. این پارک امکانات رفاهی و خدمات بسیار خوبی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد. همچنین با فراهم کردن محیطی لوکس و زیبا حال‌وهوای بی‌نظیری را ایجاد کرده است. نورپردازی منحصربه‌فرد این پارک در شب باعث شده بیشتر مراجعه‌کنندگان بعد از غروب آفتاب به گلف دینو پارک بیایند. فضای این پارک تقریبا به‌سبک ژوراسیک طراحی شده و بخشی از آن برای استفاده کودکان با استانداردهای مخصوص ساخته شده است. گلف دینو پارک رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی دارد تا مراجعه‌کنندگان با خیال راحت‌ بتوانند زمان بیشتری را در این پارک سپری کنند.

پوکت جزیره‌ای زیبا و تفریحی با جاذبه‌های مختلف طبیعی و سواحل شگفت‌انگیز بوده که سالانه پذیرای گردشگران بسیاری است. برای بازدید از این جزیره می‌توانید با خرید تور پوکت علی بابا بدون نگرانی بابت ویزا و هتل، سفری به یادماندنی را تجربه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها