این مقاصد را برای سفر زمستانی از دست ندهید

در فصل زمستان، گردشگری زمستانی و سفر به مناطق گرم‌تر ایران محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند. این مناطق در فصل‌های سرد آب‌و‌هوای مطبوعی دارند که تجربه‌ی سفری دلپذیر را برای مسافران رقم خواهد زد. وقتی صحبت از سفرهای زمستانی به میان می‌آید، اغلب جنوب ایران به دلیل آب‌و‌هوای مطبوع آن انتخاب می‌شود. بااین‌حال، بسیاری از گردشگران با شهرها و جاذبه‌های این منطقه از کشور آشنا نیستند، بنابراین از توجه به مکان‌های کمتر شناخته‌شده غافل می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از زیبایی‌های ایران آشنا کنیم و اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم تا در انتخاب مقصد سفر زمستانی کمک‌حال شما باشد؛ پس با ما همراه باشید!

۱. سفر به جزیره کیش

جزیره کیش که به خاطر امکانات مناسب ازجمله هتل‌ها و ویلاهای عالی، اجاره ماشین و رستوران‌های متنوع شهرت دارد، گردشگران زیادی را در سفر زمستانی به خود جذب می‌کند. این جزیره، مکانی ایده‌آل برای استراحت و فرار از نگرانی‌های زندگی روزمره است. این جزیره فعالیت‌های آبی هیجان‌انگیزی مانند غواصی، جت‌اسکی، اسکی روی آب و سواحل مجهز را ارائه می‌دهد. پارک آبی اقیانوس، کشتی آکواریوم کیش (با کف شیشه‌ای)، قایق‌سواری و شاتل نیز به هیجان سفر می‌افزاید.

قدم زدن در سواحل خلیج‌فارس به‌ویژه در هوای مطبوع زمستانی و لذت بردن از منظره دریا یکی دیگر از جذابیت‌های سفر به جزیره کیش است. علاوه بر این، خرید از مراکز معروف، گشت‌وگذار در کشتی یونانی، شهر باستانی کاریز، شهر باستانی حریره، درخت سبز و آب‌انبار کیش ازجمله گزینه‌های متعدد برای گشت‌وگذار هستند.

C:UsersHI USERDownloadsTravel-to-Kish-Island.jpg

۲. سفر به شیراز

در لیست سفرهای زمستانی، نباید از شهر شیراز غافل شویم. شیراز، شهری دیدنی است که در چهارفصل سال زیباست. حتی در فصل زمستان، زمانی که دمای هوا در حدود پنج درجه سانتی‌گراد است، شهر جذابیت مسحورکننده خود را حفظ می‌کند. اگر به هوای برفی و هوای سرد کوهستانی علاقه دارید، سفر به شیراز در فصل زمستان ممکن است خاطرات خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی ایجاد کند. حتماً در سفر زمستانی خود به شیراز به جاذبه‌هایی مانند حافظیه، تخت جمشید، آرامگاه سعدی، مجموعه وکیل دیدن کنید. همچنین برای بازگشت از سفر می‌توانید خرید بلیط قطار شیراز تهران را در نظر داشته باشید.

۳. سفر به جزیره قشم

جزیره قشم، بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، یکی از زیباترین جزایر ایرانی است که برای سفر زمستانی بسیار مناسب است. این جزیره، به‌ویژه در فصل زمستان پذیرای گردشگران متعددی است. این جزیره دارای جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری ازجمله دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خوربس، غار نمکدان و غیره است. مهم‌تر از همه اینکه قشم، در سطح جهانی به‌عنوان اولین ژئوپارک خاورمیانه شناخته شده است.

جزیره قشم همچنین هفت عجایب را در خود جای داده است که قطعاً ارزش کاوش را دارند. علاوه بر این، این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی مانند مقبره بی‌بی مریم (موضوع اهل سنت)، گورستان‌های تاریخی قشم، مدرسه تاریخی کمالیه و غیره است. بافت سنتی حفظ شده جزیره به جذابیت بازدید از این منطقه می‌افزاید. علاوه بر این، می‌توانید در ورزش‌های آبی و فعالیت‌های غواصی شرکت کنید و تجربه‌ای متفاوت داشته باشید. بسیاری از گردشگران نیز برای خرید به قشم سفر می‌کنند، زیرا قیمت‌ها در این جزیره مناسب است.

۴. سفر به خوزستان

استان خوزستان در جنوب غربی ایران، با شهرهایی مانند شوش، شوشتر و دزفول که نوید تجربه‌های بی‌نظیری از سفر را می‌دهند، گزینه‌ای عالی برای سفر زمستانی است. در اهواز مرکز خوزستان می‌توانید از پل سفید معروف که به‌عنوان چهارمین پل معلق جهان شناخته می‌شود دیدن کنید و از منظره زیبای رودخانه کارون لذت ببرید. قبل از خرید بلیط قطار اهواز تهران و بازگشت از سفر خوزستان، جاذبه‌هایی مانند بازار عبدالحمید، موزه هنرهای معاصر و پل طبیعی کیانپارس را از دست ندهید.

C:UsersHI USERDownloadsTravel-to-Khuzestan.jpg

۵. سفر به آبادان

آبادان یکی دیگر از شهرهای جذاب در خوزستان است که با غذاهای محلی لذیذش مانند فلافل و سمبوسه آبادانی شهرت دارد. جاذبه‌هایی مانند سینما شیرین، کلیسای مقدس گاراپت و موزه آبادان را کاوش کنید و خرید از بازار ته‌لنجی‌ها و بازار مرکزی آبادان را فراموش نکنید.

تالاب شادگان ازآنجایی‌که در خوزستان جزو میراث طبیعی یونسکو به شمار می‌رود و بهشت طبیعت‌گردان است، یکی از مکان‌های دیدنی است.

۶. سفر به جزیره هرمز

جزیره هرمز که یکی از شگفتی‌های ایران است، نه‌تنها طبیعتی بکر و مناظر خیره‌کننده را در خود جای داده، بلکه به دلیل آب‌وهوای معتدل خود در زمستان، به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر زمستانی به شمار می‌رود. این جزیره با خاک قرمز خوراکی خود متمایز است که منحصر به این منطقه است و در دنیا مشابهی ندارد. درنتیجه به‌عنوان تنها جزیره خوراکی ایران شناخته می‌شود.

سواحل آبی خلیج‌فارس همچنین فرصتی عالی برای تماشای ساحل و انواع ورزش‌های آبی و غواصی فراهم می‌کند. کاوش در جزیره هرمز به شما بینشی از سبک زندگی، لباس، غذا و آداب‌ورسوم مردم بومی جنوب ایران می‌دهد.

۷. سفر به بوشهر

بوشهر، شهر قدیمی در جنوب ایران با جاذبه‌های تاریخی متعدد، کوچه‌های جذاب و کافه‌های پرجنب‌وجوش است. برای کسب تجربه‌ای منحصربه‌فرد در سفر زمستانی، از مکان‌های دیدنی مانند عمارت گلشن، آب‌انبار قوام و عمارت دهدشتی دیدن کنید.

دلوار در بوشهر، جاذبه‌هایی مانند گنبد نمکی جاسک، موزه رئیس‌علی دلواری و پارک ساحلی دلوار را ارائه می‌دهد که نوید یک روز عالی را می‌دهد.

در شهر جم که به دلیل موقعیت کوهستانی و آب‌وهوای مطبوعش شناخته شده است، به تماشای جنگل زیبای گلودبردکان را برای برقراری یک پیک‌نیک به‌یادماندنی بروید. کوه پردیس یا پدری جم نیز یک جاذبه محبوب است.

عسلویه نیز دارای جاذبه‌های طبیعی بکر و سواحل خیره‌کننده‌ای مانند روستا و ساحل بنود، پارک ساحلی نخل تقی، پارک ملی نایبند، آب‌انبار بندو و قلعه شیخ کنانی است که همگی ارزش کاوش را دارند.

۸. سفر به یزد

این شهر به شهر بادها معروف است و مملو از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است که پر از جذابیت است. از میدان امیر چخماق گرفته تا مسجد جامع یزد و باغ منحصر‌به‌فرد دولت‌آباد، چیزهای زیادی برای کاوش در سفر زمستانی وجود دارد! به‌علاوه، دیدن خانه‌های تاریخی مانند خانه لاریها و خانه حاج کاظم رسولیان را فراموش نکنید و از بازار خان و مغازه‌های تاریخی اطراف یزد سوغاتی‌های عالی بخرید.

۹. سفر به کرمان

کرمان، استانی است که دارای ارگ‌های تاریخی، عمارت‌های زیبا و شیرینی‌های لذت‌بخشی است. چه به کرمان، جیرفت، رفسنجان یا هر شهر دیگری در این استان سفر کنید، آماده شوید تا در دنیایی از جاذبه‌ها، غذاها، آداب‌ورسوم و فرهنگ قدم بگذارید.

۱۰. سفر به طبس

آیا تابه‌حال به کاوش در طبس فکر کرده‌اید؟ این شهر که در استان خراسان جنوبی واقع شده است، منظره بی‌نظیری را برای سفر زمستانی ارائه می‌دهد. باغ گلشن، تنها باغ مربع شکل در کل کشور، یکی از بارزترین مکان‌های دیدنی در طبس است! همچنین دره کال جنی، سد شاه عباسی، برج‌های خشتی هادرباش، روستای ازمیغان، کویر حلوان و غیره، مکان‌هایی بسیار تماشایی در طبس هستند. ارگ طبس یکی از جاذبه‌های دیدنی است که قدمت آن به هزار سال پیش می‌رسد و حتی پس از یک زلزله‌ی بزرگ نیز سالم باقی می‌ماند.

کلام آخر

با نزدیک شدن به فصل زمستان، شاید به این موضوع فکر کنید که در این فصل به کجا می‌توانید سفر کنید. چه به‌دنبال فرار از هوای سرد باشید و چه به‌دنبال لذت بردن از هوای بهاری شهرهای جنوبی، سفر زمستانی برخی از خاطره‌انگیزترین تجربه‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها