بررسی فرهنگ و تاریخ امارات- آمار سال ۲۰۲۳

آیا درباره تاریخ امارات چیزی شنیده‌اید؟ جمعیت امارات متحده بر اساس آمار سال ۲۰۲۳ تعداد ۹.۵۱۶ میلیون نفر است که ۲۴ درصد آنان را ساکنان بومی و ۷۶ درصد را خارجی‌ها تشکیل می‌دهند. به طور تقریبی هم حدود ۴۵درصد انبوهی از مردم امارات در شیخ‌نشین ابوظبی ساکن بوده و کم‌ترین آن‌ها یعنی در حدود ۲ درصد در ام‌القوین زندگی می کنند.

بیشترین تراکم منطقه‌ای جمعیت به شیخ‌نشین عجمان و کمترین آن به شیخ‌نشین ابوظبی تعلق دارد،۸۰ درصد از نیروی کار کشور را خارجی ها و تنها ۲۰ درصد را افراد بومی تشکیل می‌دهند.

امارات از کی امارات شد؟

اولین سؤالی که درباره تاریخ امارات متحده عربی به ذهن خطور می‌کند این است که این کشور از چه زمانی به شکل امروزی وجود داشته و به طور دقیق از چه زمانی در جهان به نام امارات شکل گرفت؟ قلمرویی که امروزه با نام امارات متحده عربی شناخته شده در طول تاریخ یکی از تمدن‌ها و امپراطوری‌های مختلفی بوده است.

چراکه قدمت حضور بشر در این کشور چیزی حدود ۱۲۴۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد؛ اما آن چیزی که در امارات شناخته می‌شود یک پدیده نوظهور است. چنانچه به دوران باستان برگردیم، درمی یابیم که این کشور جزو خاک ساسانیان، امویان عباسیان و برای مدتی کوتاه عثمانیان بوده است.

بررسی فرهنگ و تاریخ امارات- آمار سال ۲۰۲۳

فرهنگ و تاریخ امارات در قرن‌های اخیر چگونه بود؟

فاصله زمانی‌ که در تاریخ امارات اهمیت زیادی دارد، همین چند قرن گذشته بوده که سرنوشت این کشور در آن مشخص شده است. از قرن پانزدهم که اروپاییان مملکت استعماری خود را توسعه دادند، سرزمین‌هایی که امروزه به اسم امارات نام‌گذاری شده‌اند زیر نظر سلطه‌جویی پرتغال و بریتانیا در آمدند.

هلندی‌ها هم در دوره‌ای محدود این سرزمین‌ها را آباد کردند. در این دوران بود که صنعت مروارید در این سرزمین رونق گرفت و این مناطق را موردتوجه بازرگانان اروپایی و هندی قرارداد. از آن زمان تا دوران کشف نفت حوادثی اتفاق افتاد که درنهایت منجر به شکل‌گیری کشور امارات امروزی شد.

امارات متحده عربی یک جامعه چندفرهنگی است با جمعیتی که ترکیبی از اعراب، جنوب آسیا و مهاجران از سراسر جهان را شامل می‌شود. فرهنگ این کشور عمیقاً ریشه در سنت‌های اسلامی دارد و این امر در آداب و سنت این کشور نمود پیدا می‌کند.

تاریخ رسمی شکل‌گیری امارات چه زمانی است؟

سرزمین‌هایی که زیر نظر امارات دور هم جمع شده بودند و همچنان تحت سلطه دولت بریتانیا فعالیت می‌کردند، طبق معمول در سال ۱۸۲۰ تأسیس شده و در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ آزاد شدند. همچنین ۷ امارت ابوظبی، عجمان، دبی، فجیره، رأس‌الخیمه، ام القوین و شارجه کشور امارات متحده عربی را تشکیل دادند و امروزه امارات جزو یکی از کشورهای موردتوجه جهان قرار گرفته است.

۹ دسامبر سال ۱۹۷۲، امارات رسماً به‌صورت یک کشور مستقل عضو سازمان ملل شد و از آن زمان تاکنون در قراردادهای بین‌المللی زیادی عضو شده و اثرگذاری خود را در اقتصاد و همچنین در دیگر بخش‌های مدیریتی نشان داد.

تاریخچه شهرهای قدیمی امارات متحده عربی

با اینکه خود امارات متحده عربی به‌عنوان یک کشور استقلال‌یافته قدمتی بیشتر از دو قرن ندارد؛ اما بررسی تاریخ امارات به صورتی که هر شهر آن چه سرگذشت تاریخی‌ داشته بسیار جالب است و باعث می‌شود بهتر با شهرهای مهم این کشور آشنا شویم.

ثبت شرکت در دبی امارات

اُم القوین؛ کم‌جمعیت‌ترین شهر

ام‌القوین یکی از کم‌جمعیت‌ترین شهرهای امارات بوده که در ساحل شمالی خلیج‌فارس واقع شده است. به‌علاوه این امارت در سال ۱۹۷۱ به امارات متحده عربی پیوست. باقی‌مانده لاشه انسان‌های متعلق به ۱۲۴۰۰۰ سال پیش در این شهر پیدا شده است.

ابوظبی؛ اولین مرکز اقتصادی امارات

ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی و یکی از قدیمی‌ترین شهرها در طول تاریخ امارات است. در سال ۱۷۶۱، توافق‌نامه‌ای میان سلطان بنویه و بریتانیا به وجود آمد که باعث ایجاد روابط دائمی بین امارات و انگلیس شد. درواقع این شهر نخستین مرکز اقتصادی امارات بوده و هنوز هم از این نظر بسیار حائز اهمیت است.

در همین دوران ابوظبی به‌عنوان مرکز اصلی نشست‌وبرخاست بین بریتانیا و سلطان بنویه موردتوجه قرار گرفت و ازنظر سیاسی توسعه یافت. پس از ایجاد اتحاد، ابوظبی تا حدود زیادی به علت منابع نفتی زیاد و پترو دلارها جزو یکی از پرسودترین مناطق در منطقه رشد کرد.

رأس‌الخیمه؛ شهری پویا و توسعه‌یافته

شهر رأس‌الخیمه در ساحل شمالی خلیج‌فارس و در مرز با عمان قرار گرفته است. این امارت هم به اتحادیه امارات عربی متحده پیوسته و در رونق صنعتی و گردشگری هم پیشرفت زیادی کرده است. علاوه‌برآن شرکت‌های بین‌المللی بزرگی در این شهر دفتر دارند.

فجیره؛ تاریخ باستانی امارات متحده عربی

شهر فجیره در ساحل شرقی خلیج عمان قرار گرفته که جزو کم‌جمعیت‌ترین شهرهای امارات محسوب می‌شود. این امارت به‌عنوان یک مرکز باستان‌شناسی و تجارت دوران باستان شناخته شده است.

امارات به‌خاطر اینکه سر راه تاجران زیادی قرار گرفته همیشه از آثار تمدنی مناسبی برخوردار بوده و به‌نوعی تلاقی چند حوزه تمدنی به شمار می‌رود.

خرید ملک قدیمی در دبی در 2024

مقاومت سیاسی و اقتصادی امارات در طول تاریخ

قدرت سیاسی و اقتصادی در طول تاریخ امارات تغییرات مختلفی را تجربه کرده است که به عوامل مختلفی نظیر منابع طبیعی، جغرافیا، رهبری و توانمندی‌های اقتصادی مرتبط می‌شود. حال می‌خواهیم به بررسی مراحل مهم در تاریخچه سیاسی و اقتصادی امارات بپردازیم.

قبل از اتحاد؛ زندگی به سبک سنتی

در دوره قبل از به‌وجودآمدن امارات متحده عربی، این کشور منطقه‌ای خیلی کوچک با اقتصادی کشاورزی و سبک زندگی سنتی بوده است. معامله دریایی و ماهیگیری جزو منابع اصلی درآمد برخی از مناطق همانند دبی و رأس‌الخیمه بود.

تشکیل اتحاد؛ گامی در جهت توسعه

در سال ۱۹۷۱، ۶ امارت تصمیم به تشکیل اتحادیه امارات گرفتند که بعدها به نام امارات متحده عربی شناخته شد. این تشکیلات سیاسی نتیجه‌های مهم و ویژه‌ای در توان و قدرت منطقه‌ای این امارات را در برداشت.

رکود و رشد اقتصادی؛ افت‌وخیز اقتصادی

دهه ۸۰ و ۹۰ به علت نوسانات قیمت نفت و کاهش درآمد اقتصادی دوره پرنوسان تاریخ امارات متحده عربی است. در این دوره، بسیاری از امارات تلاش‌های زیادی برای تنوع اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت را شروع کردند. دبی به‌ویژه با گسترش بخش‌های گردشگری، مالی و تجارتی توانست از این وضعیت خارج شود.

توسعه اقتصادی؛ پیشرفت چشمگیر

بعد از رکود، امارات متحده عربی به‌شدت به توسعه اقتصادی متکی بر بخش‌هایی مانند تجارت، گردشگری، املاک، حمل‌ونقل، صنعت، فناوری و زیرساخت‌ها پرداخت. کشور امارات به دلیل موقعیت استراتژیک، زیرساخت‌های پیشرفته و اقتصاد آزاد، یکی از قوی‌ترین اقتصادهای جهان را دارد.

اقتصاد این کشور عمدتاً وابسته به ذخایر نفت و گاز است؛ اما امارات سعی کرده در بخش‌های دیگری مانند گردشگری، تجارت و فناوری کار کند تا اقتصادش تنها متکی به نفت و گاز نباشد. دبی به‌عنوان یک مرکز جهانی برای تجارت و گردشگری شناخته می‌شود.

ویژگی های پاسپورت دومینیکا برای مهاجرت به امارات

سفری بی‌دردسر و راحت را با افدل گروپ تجربه کنید!

این روزها مهاجرت‌کردن به کشورهای خارجی به روش مطمئن و آسوده به یکی از دغدغه‌های مسافران تبدیل شده است؛ اما جای هیچ نگرانی نیست. اگر قصد مهاجرت داشته و با روش‌های مهاجرتی آشنایی ندارید، می‌توانید مشاوره‌های رایگان دریافت کنید. حتماً می‌پرسید چگونه؟

خب افدل گروپ این جاست تا به شما در این زمینه کمک کند. این مؤسسه متشکل از متخصصان مجرب و کارآزموده که در زمینه‌های هزینه خرید ملک در دبی ، حداقل هزینه ثبت شرکت در دبی ، سرمایه‌گذاری در دبی و غیره به شما عزیزان مشاوره‌های مفید را ارائه می‌دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های پاسپورت دومینیکا ، خرید ملک، ویزای توریستی و… با ما تماس بگیرید یا اینکه به اینستاگرام افدل گروپ مراجعه کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها