جاذبه های لیتوانی

لیتوانی اولین کشوری بود که در سال ۱۹۹۰ از اتحاد جماهیر شوروی خارج شد و از آن زمان تا به امروز سعی داشته تا خودش را به عنوان یک کشور مستقل به دنیا بشناساند. از ویلنیوس پایتخت زیبای آن گرفته تا مناظر طبیعی بی نظیر، لیتوانی یکی از دیدنی ترین کشور های اروپایی و البته از ارزان ترین آن ها است. این کشور همچنین جاذبه های بسیاری دارد که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند. با تاریخ ما همراه باشید.

عکس ویلنیوس Tarikhema.org

تراکی

اگر دنبال مقصدی خارج از شلوغی شهر های بزرگ هستید، شهر تراکی با دریاچه ای پر آب در لیتوانی، بهترین مقصد برای شما است. این شهر تاریخی در نزدیکی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی قرار گرفته است و دسترسی به آن از طریق این شهر بسیار راحت است. تاریخ ساخت این شهر به قرن ۱۳ ام بر می گردد. می توانید در این شهر، به پارک ملی تراکی سر بزنید و از طبیعت و حیات وحش بی نظیر آن لذت ببرید. یکی از مهم ترین جاذبه های تراکی، قلعه زیبای تراکی است که درست در وسط دریاچه پر آب آن قرار گرفته است.

عکس تراکی Tarikhema.org

کلیسای سنت آن

کلیسای سنت آن در شهر ویلنیوس یکی از زیباترین معماری های کشور لیتوانی را دارد. این کلسیا با آجرهای نارنجی رنگ و پنجره های رنگی و قوسی، یکی از معروف ترین جاذبه های شهر ویلنیوس و لیتوانی به شمار می آید. ساخت این بنا به سال ۱۵۰۱ بر می گردد و در آن شاهد معماری گوتیک، سقف های بلند و کنده کاری های قدیمی هستید.

عکس کلیسا سنت آن Tarikhema.org

دروازه دان

دروازه دان بخشی از دیوار دفاعی ویلنیوس است که قدمت آن به قرون وسطی برمی گردد. این دیوار ها ۹ دروازه داشتند که بر روی هر کدام از آن ها، تصویری از مریم مقدس حک شده بود. مردم معتقد بودند که این تصویر برایشان خوش شانسی می آورد. در سال ۱۷۹۹ این دیوار ها مورد حمله ی روس ها واقع شده و بخش اعظمی از آن ها تخریب شد. امروزه فقط دروازه ی دان سالم باقی مانده است که می توانید آن را در این شهر ببینید.

عکس دروازه دان Tarikhema.org

پارک ملی آکتایتیا

این پارک ملی ۴۰۰ کیلومتری، با درختان زیبای کاج و صنوبر مزین شده است. اگر دوست دارید با زندگی اصیل لیتوانی بیشتر آشنا بشوید، اینجا بهترین مقصد برای شما است. در این پارک علاوه بر گراز، می توانید گوزن کوهی و گوزن شمالی را هم ببینید. ۳۰ درصد از مساحت این پارک ملی را آب تشکیل داده و شامل ۳۰ رودخانه و ۱۲۶ دریاچه است. معروف ترین دریاچه این پارک دریاچه بالوساس است. علاوه بر جاذبه های طبیعی می توانید بناهای آسیاب آبی و موزه زنبور داری را ببینید.

عکس پارک ملی Tarikhema.org

کلیسای هولی اسپریت

یکی از زیباترین کلیسا های ویلنیوس، کلیسای هولی اسپریت است که قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی برمی گردد. این کلیسا در طول فعالیتش دچار تغییرات زیادی شد و از کلیسای کاتولیک به کلیسای ارتودوکس تغییر کرد. در فضای داخلی این کلیسای زیبا می توانید کنده کاری های زیبا، رنگ های روشن، وسایل قدیمی و تزیینات گل را ببینید که به زیبایی تمام چیده شده اند.

عکس کلیسای هولی Tarikhema.org
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها