آبشار ویسادار کجاست؟

معرفی

آبشار ویسادار واقع در رضوانشهر، سومین آبشار مرتفع استان گیلان می باشد.شکل خاص دیواره ی صخره ای این آبشار ویژگی منحصر به فرد آن است که در کمتر آبشاری دیده می شود.

 

 

Related image

 

 

رضوانشهر با رشت ۶۲ کیلومتر فاصله دارد و ویسادار در این شهرستان و ۱۶ کیلومتری شهر پره سر قرار گرفته، شهری بین رضوانشهر و هشتپر تالش. این شهر در دهستان ییلاقی ارده و در نزدیکی روستایی به نام  آوَوییار است.

۳۰ کیلومتر بعد از تالش نیز به این آبشار می‌رسید. اینطور معروف است که وایسادار بعد از آبشارهای لاتون و چالدشت، با حدود ۱۵ متر ارتفاع، سومین آبشار بلند گیلان است. این جاذبه سر راه رودخانه لمیر واقع شده، رودخانه‌ای که سرچشمه‌اش کوه‌های تالش(مشهور به گردنه الماس) است و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد. پس نشستن کنار رودخانه و علم کردن بساط کباب هم به راه است.- فضای اطراف آبشار و دسترسی راحت به آن امکان خلق یک روز خوب را به خانواده ها می دهد.

 

 

ویسادار به چه معنی است؟ ویسادار یک کلمه تالشی به معنی سایه درخت بید است. به منظور رسیدن به آبشار ویسادار باید از جنگلی عبور کنید که پر از درختان درخت بید سر به فلک کشیده می باشد. مطابق با آنچه که کارشناسان بیان کرده اند هیچ قطعیتی بابت این موضوع وجود ندارد و نمی توانیم با قطعیت تمام بگویم علت نام گذاری این آبشار به همین دلیل بوده است.

 

آبشار از بالای بلندی‌ای سنگی و نیم دایره و در ارتفاع ۱۵ متری، روی صخره‌ای تیره رنگ که حکم دیواره را دارد، جریان پیدا می‌کند و به پایین می‌ریزد. این دیواره حالت لایه لایه و پله مانند دارد، نمونه ای خیلی کوچک از باداب سورت، آب از بالا توی حوضچه‌ای می‌ریزد که می‌شود در آن، تنی هم به آب زد. عمق این حوضچه زیاد نیست، پس با خیال راحت میشود از شر گرمای هوا به آن پناه برد.

درست رو به روی آبشار پلی فلزی قرار دارد که فرصت تماشای آبشار ویسادار را به شما می دهد. می توانید بر روی این پل بایستید و از دیدن سقوط قطرات آب در آرامش جنگل لذت ببرید.

 

 

 

بهترین فصل سفر

بهترین فصل سفر به این منطقه از فروردین تا اوایل آبان است، ولی در پاییز و زمستان هم اگر سختی‌های راه را به جان بخرید، زیبایی های خاصی را مشاهده خواهید کرد. در فصل‌های پرباران، لباس و کفش مناسب همراه داشته باشید.

 

آبشار ویسادار روی نقشه

 

 

دیگر جاذبه های آبشار ویسادار

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها