سفر بهاری در زمستان

حتما شما هم به سرتان زده که زمستان برای عوض شدن حال و هوایتان، سفری دلنشین به طبیعت ایران زیبایمان داشته باشید. احتمالا مثل هزاران انسان دیگر از هوای ابری و گرفته زمستان خوشتان نمی آید و دلتان سفر به یک شهر آفتابی با آب و هوای مطبوع می خواهد. در این مقاله از تاریخ ما، به شما عزیزان جذاب ترین مقاصد گردشگری ایران که در فصل زمستان، آب و هوایی بهاری دارند را به شما معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

سفر بهاری در زمستان در استان های جنوبی ایران

زمستان یا بهار در بوشهر!!

پیشنهاد اول ما در این لیست سفر به استان جنوبی بوشهر است. در حالی که این روزها بسیاری از نقاط کشور دمای نزدیک به صفر را تجربه می‌کنند و سرما و برف بسیاری از مناطق کشور را در بر گرفته است، استان بوشهر دارای آب و هوای بهاری است. در حالی که ما دمای تک رقمی و زیر صفر را تجربه می کنیم، بوشهر با ۲۰ درجه سانتی گراد و آسمانی آفتابی، آب و هوایی بهاری دارد.

سفر بهاری در زمستان
سفر بهاری در زمستان

بوشهر با دارا بودن نوار ساحلی ۷۰۰ کیلومتری، نخلستان های زیبا، امکان تاریخیو مذهبی، خلیج نایبند، کوه نمک جاشک، جنگل های حرا، پارک ملی نایبند، پتروشیمی ها و فازهای پارس‌جنوبی، پارک‌های شهر نخل تقی، عسلویه و چاه مبارک، بازارهای خرید عسلویه، چشمه ها و سدهای آب شهرستان بخشی از ویژگی های ممتاز این شهرستان جنوبی استان بوشهر است که آماده میزبانی از مهمانان و گردشگران است.

بازارهای اجناس خارجی نیز در همه مناطق ساحلی استان بوشهر همواره میزبان خیل عظیم گردشگرانی است که در سفرهای خود همیشه نگاهی به حضور در بازار و خرید اقلام مورد نیاز خود دارند.

گناوه، دیلم، دلوار، دیر، کنگان، عسلویه و . . . دارای جذابیت‌های بالایی برای دوست‌داران بازار اجناس خارجی و وارداتی هستند.

فردوس و بشرویه در خراسان جنوبی

وارد مرزهای خراسان جنوبی که بشوید، کم کم اقلیمک ویری ایران روی ماهش را به شما نشان می دهد. در این بین شاید زیباترین کویرهای خراسان جنوبی متعلق به این دو شهرستان باشد. فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند و بشرویه در ۱۲۰ کیلومتری طبس واقع شده . در فردوس می توانید دیداری به یاد ماندنی با جمعی از بهترین انارهای ایران داشته باشید و در بشرویه هم تا دلتان بخواهد بناهای تاریخی مربوط به دوره های مختلف وجود دارد. فقط بدانید که سفر کردن به کویر هم مثل سفر به کوهستان چالش های خودش را دارد و باید برای آن حتما تدارک مفصلی ببینید.

سفر بهاری در زمستان
سفر بهاری در زمستان

چاهکوه و دره تندیس ها در هرمزگان

از بین جاذبه های شناخته شده و دیدنی هرمزگان و کیش و بندعباس بد نیست یکبار هم که شده چاهکوه و دره تندیس ها را نیز ببینید. چاهگوه درواقع دره ای است که با شکلی فوق العاده عجیب و منحصر به فرد که بر اثر باران و فرسایش خاک به شکل یک اثر هنری عظیم الجثه درآمده و یکی از ناب ترین مناظر طبیعی را در ایران حل کرده.

سفر بهاری در زمستان
سفر بهاری در زمستان

دره تندیس ها در همان مایه ها قرار دارد و اصلا از اسمش هم معلوم است که با چه جور دره ای سر و کار دارید. دره تندس ها در ۷۵ کلیومتری شهر قشم و چاهکوه در ۸۵ کیلومتری آن قرار دارد. فقط برای نوردیدن این دره های عجیب و غریب کاملا مجهز و بایک بلد راه حرکت کنید. زیرا همان طور که از اسمش بر می آید پر از پستی و بلندی های عجیب و غریب است.

شوش و زیگورات چغازنبیل در خوزستان

سفر بهاری در زمستان
سفر بهاری در زمستان

توصیه ما به شما این است که در زمستان کلا همین طوری در استان خوزستان راه بروید و از آب و هوای فوق العاده آن لذت ببرید که از چند ماه دیگر جایش را به گرمای بالای ۵۰ درجه می دهد. اما اگر خواستید در کنار راه رفتن! سری هم به اماکن تاریخی بزنید، توصیه می کنیم بناهای چندهزار ساله شهر شوش را از دست ندهید. کاخ آپادانا، تپه آکروپل، کاخ شاوور و مقبره حضرت دانیال (ع)، زیگورات (نوعی معبد) سه هزار و ۳۰۰ ساله چغازنبیل هم در ۱۵ کیلومتری شهرشوش قرار دارد که خورک بر و بچه های تاریخ باز است.

جزیره هرمز، بهترین مکان برای سفر در زمستان

جزیره هرمز، بهترین مکان برای سفر در زمستان

جزیره هرمز به خاطر خاک قرمزش رنگش معروف است. خاکی که ترکیب بی‌ نظیر را با آبی دریا به وجود آورده و خودش می تواند به عنوان یکی از سوغات های سفر شما باشد. در جزیره هرمز دیدن جاهایی مثل دره مجسمه ‌ها، جزیره بکر مفنق، دره رنگین کمان و تنگه هرمز را که همگی بی نظر اند، نباید از دست داد. بطور کلی مناطق جنوب کشور همیشه در لیست بهترین مقاصد سفر در زمستان قرار دارند و برای فرار از سرمای زمستان، فرصت مناسبی هستند.

تنگه کول فرح، ایذه

این تنگه در هفت کیلومتری شمال شرق ایذه است که با داشتن شش نقش برجسته تاریخی؛ دارای قدمتی مربوط به دوران ایلامیان است. این محل در واقع پرستشگاه نارسینا است که یکی از خدایان ایلامی است. در قسمت راست ورودی این تنگه دو قطعه سنگ عظیم نیز وجود دارد که بر بدنه آنها نقش هایی ظریف و زیبا از صورت انسان و حیوانات در حال نیایش و پرستش دیده می شود.

کوه های مریخی چابهار

جزیره هرمز، بهترین مکان برای سفر در زمستان

اگر حدود ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر پیش بروید، رشته کوه هایی وجود دارد که به کوه های مینیاتوری یا مریخی نام دارند و البته در زبان محلی به نام “کالانی” شناخته می شوند. این منطقه به لحاظ تاریخی نیز دارای اهمیت خاصی است و گذشته پرباری دارد. در تفحص های انجام شده این منطقه انواع فسیل های جانوری دریای نیز وجود دارد و نشان دهنده این امر است که در گذشته این منطقه خشک نبوده و در زیر آب قرار داشته است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها