ییلاق سوباتان از دیدنی ترین مناطق گیلان

ییلاق سوباتان در استان گیلان و در نزدیکی لیسار واقع شده است. این ییلاق توسط رودخانه خروشان لیسار، جنگل های انبوه و بیشمار تالش، ییلاق های آسبومار جوکندان و دریاچه زیبای نئور و ییلاق های اردبیل محصور شده است. ییلاق سوباتان به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ متری در فصل های گرم سال که بقیه نقاط گرمای طاقت فرسایی دارند نیز دمای نسبتا خنک و مطبوعی دارد.

ییلاق سوباتان از دیدنی ترین مناطق گیلان

از دلایل جذب گردشگران و توریست ها به این منطقه می توان به دشت گل های شقایق، آبشار ورزان، بلندی ها و دره های متعدد، چشمه های فراوان آب شیرین نزدیکی دریاچه نئور و در انتها به منظره چشم نواز مه اشاره کرد.

سوباتان در حقیقت به یک مکان خاص گفته می شود و هرجایی در این منطقه نام خاص خود را دارد. بیده پشت، هونی یش، گزنه هونی، دره گنجه خونه، ورزان و… همه ی این ها مکان هایی هستند که برای اهالی آن محل تداعی گر منطقه خاصی می باشد.

همه چیز در مورد ییلاق سوباتان

در این منطقه ییلاقی می توانید احتیاجات خود را به راحتی برطرف کنید زیرا مغازه های مختلف، رستورانها، چایخانه ها، کافه ها و … در این منطقه برای آسایش توریست ها مشغول به کار هستند.

ییلاق سوباتان از دیدنی ترین مناطق گیلان
ییلاق سوباتان از دیدنی ترین مناطق گیلان

عشایر این منطقه در کلبه های چوبی و پُری زندگی می کنند و در فصل پاییز به مناطق گرمسیرتر مهاجرت می نمایند. لازم به ذکر است که این روستا فاقد برق می باشد و برق این روستا از طریق موتورهای برق تامین می گردد.

مسیر دسترسی به ییلاق سوباتان

برای رسیدن به منطقه سوباتان چند راه وجود دارد که عبارت اند از:

اولین مسیر، راه جنگلی لیسار- سوباتان می‌باشد که جاده قدیمی رسیدن به سوباتان است و امروزه تنها گردشگران حرفه ای از این راه عبور می کنند. طولانی بودن و دشوار بودن و نبود هیچ امکاناتی از جمله دلایل عبور نکردن گردشگران معمولی از این مسیر می باشد. کل مسیر از ییلاق سوباتان تا جاده آسفالت ۲۳ کیلومتر میباشد که تغییر ارتفاعی نزدیک به ۱۸۰۰ متر دارد.

رسیدن به سوباتان با وسیله شخصی:

  1. تهران، رشت، هشتپر و در نهایت جاده آق اولر به سمت سوباتان، که البته از هشتپر به  بعد با ماشین های معمولی قابل پیمایش نیست و نیازمند هماهنگی با نیسان های محلی است.
  2. تهران، اردبیل، خلخال و سپس جاده نئور به سمت سوباتان که البته از نئور به سوباتان نیازمند پیاده روی ۸ تا ۱۰ ساعته و یا استفاده از ماشین های محلی است.

رسیدن به سوباتان با اتوبوس:

اتوبوس تهران –  آستارا، پیاده شدن در هشتپر و استفاده از ماشین های محلی

 رسیدن به سوباتان با هواپیما:

تهران، رشت یا تهران، اردبیل و بقیه مسیر مانند مسیر اتوب

 نکات مهم در مورد سفر به سوباتان

در فصل تابستان به دلیل ازیاد توریست ها و گردشگرانی که به این منطقه زیبا سفر می کنند باید مراقب افراد سودجویی که از فرصت استفاده می کنند و قیمت ها را چند برابر می کنند باشید. در فصل تابستان گاهی قیمت خواروبار یا حمل و نقل سه برابر بیشتر ار دیگر زمان ها می شود. بنابراین پیشنهاد ما این است که از طریق آژانس های گردشگری معتبر به این منطقه سفر کنید.

 

 

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها