دیدنی های کیش در شب

دیدنی های کیش در شب

کیش یکی از توریستی ترین جزایر ایران است که نه تنها در روشنایی روز جاذبه های گردشگری فراوانی دارد، بلکه دیدنی های کیش در شب نیز مناظر خیره کننده و تجربه ای بکر را به همراه دارد که فکر خواب را از ذهن گردشگران به کلی پاک می‌کند.

هوای جزیره در اغلب ماه های سال گرم و شرجی است، با این حال شب های نیمه خنک و خنکی دارد که باعث می‌شود بازدید از جاهای دیدنی کیش در شب لذت بخش تر گردد.

کشتی یونانی در غروب

کشتی مخروبه ی یونانی یکی از جاهای دیدنی کیش است که در هنگام غروب می‌توان صحنه های زیبایی را در آنجا مشاهده کرد و منظره ای مناسب برای عکاسی و جمع آوری خاطرات زیباست.

دیدنی های کیش در شب
دیدنی های کیش در شب

قدم زدن کنار ساحل خلیج فارس

شب هنگام ساحل خلیج فارس در جزیره کیش، محلی ساکت و آرامش بخش است که با صدای دلنشین امواج خلیج و برخورد آن ها به صخره های مرجانی و اسکله‌ها مزین شده است؛ تماشای ستاره های پراکنده و نورانی در آسمان شب و نظاره کردن جزیره هنگام، یکی دیگر از تفریحات گردشگران در شب است.

بویینگ مریم، از جاهای دیدنی کیش در شب

یک از کشتی هایی که در اسکله ی تفریحی کیش قرار دارد، بوئینگ مریم است که از دیدنی های کیش است. در هنگام شب، این کشتی نورانی و مجلل مسافران خود را سوار کرده و با اجراهای زنده، شبی زیبا و خاطره انگیز را برایشان به ارمغان می‌آورد.

جُنگ های شبانه در کیش

جنگ های شبانه تقریبا هرشب در کیش در حال اجراست، این جنگ های شادی آور مکانی مناسب برای طرفداران شلوغی است که میتوانند شب خود را درآن سپری کنند.

رستوران های کیش در شب

رستوران‌های زیادی در کیش وجود دارد اما برخی از آنها در شب پخش زنده ی موسیقی و برنامه های سرگرم کننده ای را برای مخاطبان و مشتریان خود تدارک دیده اند که موجب شده است تا از مکان های دیدنی کیش به حساب بیایند.

دیدنی های کیش در شب
دیدنی های کیش در شب

پارک ساحلی مرجان کیش

یکی از جاذبه های زیبا و خاطره انگیز این جزیره مرجانی پارک ساحلی مرجان است.  این پارک در قسمت شرق جزیره کیش و در مجاورت بازار مرجان واقع شده و بازار مرجان را به دریا متصل می کند.پارک ساحلی مرجان کیش پارک ساحلی مرجان کیش

آلاچیق ها، محوطه سازی زیبا، پیست دوچرخه سواری و ایستگاه کرایه دوچرخه و اسکله کوچکی که به سمت دریا هدایت می گردد در پارک ساحلی مکانی به یاد ماندنی و راحت را برای گردشگران فراهم آورده است. همانطور که غروب آفتاب در کنار کشتی یونانی دیدنی می باشد تماشای طلوع آفتاب در پارک ساحلی مرجان لذت بخش و خاطره انگیز است.

گردشگران می توانند از روی اسکله و از لابلای مرجان های ساحل این پارک زیبا نظاره گر ماهیان و آبزیان متنوع و رنگارنگی باشند که در آب زلال و شفاف دریا شنا می کنند

کلبه های غواصی از دیگر امکانات این پارک می باشد که غواصی در سواحل، جت اسکی، بانانا، شاتل و پاراسل را ممکن می سازد و می تواند خاطره ای به یاد ماندنی برایتان بسازد.

گشت دور جزیره

گشت شهری دور جزیره از ساعت ۳ بعد از ظهر شروع می شود و موقع غروب خورشید در یک مکان زیبا ختم می شود. ماشین های گشت شهری تقریبا ساعت ۳ بعداز ظهر در مقابل هتل اقامت گرشگران می ایستند و آن ها را سوار می کنند و یک گشت داخل جزیره می زنید و شهر زیرزمینی کاریز، درخت سبز و شهر باستانی حریره را هم می بنید و هنگام غروب خورشید به کشتی یونانی می رسند که به جرات می تواند گفت این یکی از زیباترین مناظری است که هنگام غروب می توان در جزیره کیش تماشا کرد و بعد هم در انتهای گشت شهری به مرکز خرید پدیده می روند. این برنامه از ظهر شروع می شود و تا ساعت ۷ بعد از ظهر طول می کشد، قسمت هیجان انگیز این گردش را می توان در شب و در کنار کشتی یونانی تجربه کرد.

گذر هنرمندان کیش

گذر پیاده روی کیش در ضلع شرقی پارک حاشیه ای در بلوار دریا واقع است. در سال ۱۳۷۸ با هدف معرفی بزرگان فرهنگ و ادب به گردشگران ایرانی و خارجی کار نصب تندیس بزرگان، هنرمندان شاخص و مشاهیر ایران زمین در این گذر پیاده روی یعنی حد فاصل میدان سنایی تا میدان ساحل کیش آغاز شد و از آن به بعد گذر هنرمندان نام گرفت. گذر هنرمندان کیش یکی از جاذبه های توریستی این جزیره است. پیاده روی در این گذر فضایی خیال انگیز را در کنار مشاهیر بزرگ ایران زمین فراهم آورده است. این مکان پذیرای علاقمندانی است که می خواهند با یک پیاده روی سبک و فرخ بخش نشاط و شادابی را به جسم و روح خود هدیه کنند.
دوستداران و علاقمندان فرهنگ و ادب و هنر در این گذر در کنار مشاهیر بزرگ عکس یادگاری می گیرند و این گذر به همراه یاد و خاطره ی این مشاهیر اسطوره ای در آلبوم خاطرات آنان نقش می بندد.

گذر هنرمندان کیش
برخی از مشاهیر و بزرگانی که مجسمه آن ها در گذر هنرمندان نصب شده است عبارتند از

  • غلامحسین بنان موسیقیدان و خواننده محبوب کشورمان؛
  • حسین بهزاد، نقاش و مینیاتوریست معروف ایرانی؛
  • عیسی بهزادی نقاش، طراح و نگارگر ایرانی و کسی که قلبش برای احیای هنرهای سنتی ایران می تپید؛ میرزاتقی‌خان امیرکبیر
  • صدراعظم ایران در دوره ناصرالدین‌شاه قاجار؛
  • استاد بزرگ نقاشی محود فرشچیان؛
  • محمدکریم پیرنیا پدر معماری سنتی ایران؛
  • قنبری مهر، هنرمند هنرهای دستی؛
  • عزت الله انتضامی، بازیگر؛
  • سید هادی میرمیران معمار مشهور ایرانی؛
  • علامه محمدتقی جعفری تبریزی؛
  • شهریار شاعر غزل سرای سه زبانه؛
  • استاد غلامحسین امیرخانی خوشنویس؛
  • پروین اعتصامی شاعر بلند آوازه و معاصر ایرانی؛
  • مرتضی آوینی، فیلمساز بزرگ دفاع مقدس؛
  • جلال آل احمد، نویسنده و مترجم؛
  • استاد شریف لطفی موسیقیدان برجسته؛
  • ابوالحسن صبا، سازنده ساز و نخستین موسیقی‌دان ایرانی؛
  • طراح گرافیک و تصویرگر برجسته مرتضی ممیز؛
  • طراح گرافیک و سینماگر بزرگ غلامحسین سپنتا، و …
منبع آریو پرواز
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها