تفریحات یزد

تفریحات یزد

در این مقاله از مجله گردشگری و توریسم تاریخ ما با ما همراه باشید تا تفریحات یزد و جاهای دیدنی آن را به شما معرفی کنیم.

آبشار دره گاهان

آبشار زیبای دره گاهان یکی از آبشارهای مهم استان یزد است. از لحاظ جغرافیایی آبشار دره گاهان در دره‌ای در دامنه شیرکوه شهرستان نفت در استان یزد قرار گرفته است فاصله این آبشار با شهرستان تفت ۵ کیلومتر است با شهر یزد ۲۵ کیلومتر است. آب و هوای این آبشار بسیارخنک است و به علت آب زیاد و منطقه ییلاقی فضای بسیار مناسب برای محل استراحت و تفریح گردشگران و مسافران است. این آبشار بر روی ارتفاعات شیرکوه قرار گرفته است منطقه شیرکوه  یزد هر چند که در مرکز کویر قرار دارد اما بسیار سرسبز است و به محل تاج عروس کویر معروف شده است.

تفریحات یزد
تفریحات یزد

منطقه شیرکوه باغ‌های زیبا همچون طرزجان و ده بالا و طبیعت بکر و غارهایی شگفت‌انگیز دارد. این آبشار مکان مناسبی برای صخره نوردی گردشگران نیز هست. این آبشار ۲۰ متر ارتفاع دارد و آب این آبشار از ده بالا و طزر جان سرچشمه می‌گیرد. درختان با انواع میوه‌ها خصوصا انار در دامنه شیرکوه وجود دارد و حتی این منطقه در زمستان مکان مناسبی بری ورزش اسکی است. علت نام‌گذاری این آبشار به دره گاهان اولا قرار گرفتن آن در دره است و دلیل دوم فصلی بودن و گاه گاه بودن آبشار در این دره است.

شهر بازی یزد از بهترین مراکز تفریحی یزد

شهربازی شادی شهر یکی از اولین مراکز تفریحی یزد است و آن‌را اولین شهربازی این شهر محسوب می‌شود. این مرکز تفریحی در حال حاضر۱۷ دستگاه بازی برقی مختلف ویژه استفاده کودکان و نوجوانان دارد. این شهربازی به دلیل ارائه‌ی بازی‌های ارزان قیمت طرفدران بسیاری دارد. در کنار وسایل بازی برقی، زمین بازی، بوفه، فضای سبز و… در نظر گرفته شده‌اند.

پارک کوهستان یزد

یکی از مناطق سر سبز شهر یزد پارک کوهستان است که امکانات زیادی همچون آلاچیق‌های زیبا، دریاچه مصنوعی، شهربازی، پیست موتورها و ماشین‌ها، پیست اسکیت، قایق سواری در دریاچه و شهربازی را داراست. پارک کوهستان در قسمت جاده تفت به یزد قرار گرفته است و محل مناسبی برای استراحت و بیتوته کردن مسافران در ایام بهار و تابستان است. قسمتی از این پارک برای مسافران امکان چادر زدن و بیتوته کردن در شب را فراهم می‌نماید.

این پارک در منطقه خاورمیانه تک است و بزرگترین پارک محسوب می‌شود. این پارک در سال ۱۳۹۲ بهره برداری شد.  این پارک حوض بزرگی در مرکز خود دارد که آبنمای بزرگی در آن بکار رفته است و این آبنما علاوه بر رقص آب و نور، قابلیت پخش موسیقی دارد و فواره‌های آن به صورتهای گوناگونی همچون دایره‌ای، بال، پرتاپ قوصی و حرکتی است.

مجتمع تفریحی و گردشگری چشمه بوز

این مجتمع تفریحی در روستای بوز در بخش خضر آباد شهر یزد قرار گرفته است. مجتمع تفریحی چشمه بوز ۷۰۰۰ متر مساحت دارد و امکانات زیادی برای مسافران و گردشگران دارد. روستای بوز در میان دو کوه بلند  و دور از شهر ق و منطقه ییلاقی بسیار سبز قرار گرفته و آب و هوای آن مناسب و دلپذیر و خنک است. باغ‌ها و درختان زیادی  مانند گردو، سیب، بادام، توت، گلابی در این مجمتع قرار دارد. این مجتمع روی دامنه کوه قرار دارد و شرایط و امکانات ان متناسب برای کوهنوردی، صخره نوردی است.

باشگاه تفریحی ورزشی جنگ ستارگان

این باشگاه یکی از مراکز تفریحاتی یزد است که هیجان را از نوع متفاوت و جدیدی به مخاطب ارائه می‌کند. باشگاه تفریحی ورزشی جنگ ستارگان نخستین مجموعه لیزری یزد است که با محیطی پرانرژی و شاد میزبان گروه‌های سنی مختلف است و بازی‌های مختلفی از قبیل دارت، فوتبال دستی، لیزر تگ و ایرهاکی را در این مجموعه تجربه می‌کنید. اما ویژگی خاص این باشگاه فضای دالانی و تو در توی آن است که در هنگام بازی لیزر تگ هیجان بیشتری را برای شما به همراه می‌آورد.

غار دربید

این غار در روستای دربید واقع شده است فاصله روستای دربید تا یزد ۴۰ کیلومتر است. و اطراف روستای دربید پر کوه است. داخل روستا چهار درخت سرو که عمر زیادی دارند و دیدنی هستند وجود دارد. غار قرار گرفته در کوه دربید ۲۹۶۰ متر ارتفاع دارد. علت شگفتی و زیبایی غار دربید این است که در کوه بسیار خشک و کویری آبی روان و خنک قرار گرفته است.

روستای طزر جان

روستای طزرجان در شهرستان تفت و قله شیرکوه واقع شده است. طزرجان در لغت به معنی خانه زمستانی می‌باشد  و در میان مردم عامه به معنی بازگشت جان می‌باشد و علت آن قرار گرفتن در آب و هوای کوهستانی و سرد است.

تفریحات یزد
تفریحات یزد

چشمه‌های زیادی در اطراف این روستا  و مناطق آن وجود دارد که همگی از دامنه کوه برفخانه سرچشمه می‌گیرد. و باغ‌های سرسبز و زیبایی در این روستا به علت آب فراوان ایجاد شده است که در اوایل بهار و تابستان فوق‌العاده هستند و بهترین زمان برای مسافران و گردشگران می‌باشد. قنات‌های زیادی در این روستا وجود دارد.

 

منبع سفرزون
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها