بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار

بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار

فصل بهار را شاید بشود بهترین فصل برای مسافرت دانست. با توجه به تعطیلات زیاد و آب و هوای عالی، گزینه‌های زیادی به عنوان مقصد سفر در این فصل وجود دارند. در ادامه به بعضی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار اشاره می‌کنیم.

  • شهر بی همتای فومن

آب و هوای بعضی شهرهای شمالی مانند فومن، در فصل بهار بی‌همتاست. این شهر در جلگه‌های گیلان قرار گرفته است و باغ‌ها و شالیزارها ان را مزین کرده‌اند. کلوچه‌های این شهر از شهرت خوبی برخوردار هستند. فومن در نزدیکی شهر تاریخی پلکانی ماسوله و قلعه‌ رودخان زیبا واقع شده است. بالارفتن از پله‌های سنگی قلعه رودخان که از باران بهاری مرطوب شده‌اند، در حالی که گاری‌های آلوچه، لواشک، نان محلی و خوراکی‌های دیگر در ابتدای آن قرار دارند و منظره‌ی جنگلی انبوه شما را فراگرفته است، لذت بسیاری دارد.

قلعه رودخان فومن

در ۲۰ کیلومتری شهرستان فومن، بنایی تاریخی وجود دارد که گروهی از باستان‌شناسان، قدمت آن را در دوران حکومت ساسانیان تخمین زده‌اند. وجه تسمیه این اثر تاریخی، به علت قرارگیری و احداث آن در کنار رود است که در گذشته به «دژ روگان» شهرت داشته و با گذشت زمان به «قلعه‌ی رودخان» تغییر نام داده است. این عمارت کهن در بین مردم به نام‌های دیگری مانند «دژ روخان»، «قلعه‌ی حسامی»، «قله رخون»، «قلعه‌ی هزارپله» و «دژ روگان» نیز شناخته می‌شود.بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار

ویژگی منحصربه‌فرد قلعه رودخان، عدم نفوذ، فتح و دسترسی به آن توسط دشمن، در طول تاریخ است. این دژ قدیمی از بخش‌های مختلفی از جمله دو ارگ و قورخانه، تشکیل شده است. ارگ محل سکونت حاکم وقت و خانواده‌ی وی احداث شده و قورخانه نیز برای سکونت و انجام کارهای نظامی سربازان مورد استفاده قرار می‌گرفت. از دیگر قسمت‌های قلعه می‌توان به تعدادی ورودی، زندان، سردخانه، حمام، حوض، آبریزگاه، آب انبار، برج دیده‌بانی، چندین اتاق دیده‌بانی، تعدادی واحد مسکونی، برج و بارو و … اشاره کرد. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالب در مورد قلعه، سیستم دفاعی و امنیت بی‌نظیر آن است؛ چرا که در طول تاریخ و در مدت زمان پویایی آن، هیچ دشمنی موفق به فتح آن نشده است.

پارک فومن

پارک فومن یکی از زیباترین و محبو‌ب‌ترین تفرجگاه‌ها در فومن، «پارک فومن» این شهرستان است که به دیل حضور انواع مجسمه‌ها از جمله مجسمه‌های چهار دختران، در بین گردشگران مشهور و محبوب است. مجسمه‌هایی که نمایانگر سعی، کوشش و زحمت بی‌دریغ زنان و دختران روستاها و دهکده‌های فومن است که به کشاورزی مشغول بوده و سرزندگی و تلاش را به نمایش می‌گذارد.

همچنین حضور مجسمه‌های کودکان با چهره‌هایی شاد و خندان که در محوطه‌ی پارک قرار دارد، نشاط مردم و بازی‌های محلی آن‌ها را به نمایش گذاشته است. دستگاه‌های بازی نیز در کنار این مجسمه‌ها، این مکان را به یکی از تفریح‌گاه‌های محبوب فومن، تبدیل کرده است

  • گالیکش

اردیبهشت ماه این جا بهشت روی زمین می‌شود. دشتی انبوه از شقایق‌های سرخ با قلب سیاهشان زیر پای شما را می‌پوشاند. زیبایی این محل سرسبز پر از شقایق وصف نشدنی است. این دشت زیبا در گالیکش در شمال ایران واقع شده است و هنوز نوعی بکر بودن در آن وجود دارد. عکس‌های بسیار خوبی می‌توان در این دشت شقایق ثبت کرد.بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در بهار

  • جلفا

فصل بهار، اوج زیبایی این شهرستان است. جلفا که در ناحیه‌ی مرزی شمال شرق ایران واقع شده است، در این فصل چون جواهری پنهان است. جدای از طبیعت زیبای منطقه و رود پر آب ارس، می‌توانید به آبشار آسیاب خرابه سر بزنید. با شنیدن اسم آبشار، به یاد یک تک آبشار پر آب می‌افتید؟ آبشار آسیاب خرابه چیزی فراتر از یک آبشار است. مساحت محوطه‌ی زیر آبشار بیش از ۲۰۰ متر مربع است و صدها نفر همزمان می‌توانند زیر آبشار بایستند. حالا می‌توانید عظمت آن را تصور کنید؟ قطرات بسیار ریز و خنک آب که به سنگ‌ها می‌خورند و پخش می‌شوند هوا را دل‌چسب می‌کنند. در این جا می‌توانید چند ساعتی محو طبیعت زیبا، روی صخره‌ها بنشینید و تماشا کنید. چای، قهوه و انواع تنقلات هم در محوطه‌ی زیر آبشار فراهم شده است.

 

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها