جاهای دیدنی کاشان ابیانه

 ابیانه نام یک روستا از شهرستان نطنز می باشد که در دامنه کوه کرکس قرار دارد.در این مقاله سعی بر معرفی جاذبه های دیدنی ابیانه داریم.

جاهای دیدنی کاشان ابیانه

اب و هوای ابیانه بسیار معتدل است و دارای اب و هوای مدیترانه ای می باشد. مردم ابیانه به زبان فارسی و با لهجه ابیانه ای صحبت می کنند که بسیار با لهجه های منطقه متفاوت می باشد، همچنین مردم ابیانه از لباس های سنتی مخصوص خود استفاده می کنند و به ان بسیار پایبند می باشند.

ابیانه روستای قرمز رنگ که از دور مانند ماسوله می باشد و انگار سقف خانه ای حیاط دیگری است ۱۵۰۰ سال عمر دارد و سالیانه حدود ۴۰ هزار گردشگر خارجی نیز از ان بازدید می کنند. خانه های گلی با پنجره های کوچک چوبی یکی از جاذبه های لذت بخش این روستا می باشد.جاهای دیدنی کاشان ابیانه

جاذبه های گردشگری ابیانه

این روستا سه محله پل به معنی بالا، یسمون و پایین ده دارد و از جاهای دیدنی‌اش اینهاست:

از مکان های دیدنی ابیانه می توان به اتشکده اشاره کرد که بسیار مشهور است،معبد زرتشتی که در دل کوه قرار دارد. مرقد شاهزاده یحیی و شاهزاده عیسی نیز در ابیانه قرار دارد که به گفته مردم ابیانه فرزندان امام موسی کاظم می باشند. خانقاه یکی دیگر از مکان های تاریخی ابیانه است که در زمان شاه عباس صفوی ساخته شده است و شاه برای تفریح و استراحت در تابستان به این عمارت سفر می کرد.

ابیانه ۱۱ مسجد دارد که مهمترین آنها مسجد جامع این شهر است که منبر چوبی بسیار قدیمی دارد. مسجد دیگر روستا برزله است که به دلبازی‌اش شهره است، این مسجد مربوط به دوره ایلخانی‌ست.

این روستا ۳ قلعه هم دارد به اسم‌های پال همونه یا تخت هامان با عمری ۲۰۰ ساله، قلعه پایین هرده که آن نیز عمری ۲۰۰ ساله دارد و قلعه پاله در شمال غربی روستا. دو خانه غلام نادرشاه و خانه نایب حسین کاشی نیز از دیگر جاهای دیدنی ابیانه است.

در اردیبهشت ماه که فصل گلابگیری است در ابیانه غوغایی به پاست و خیل عظیمی از توریست ها به ابیانه سفر می کنند.

به عنوان سوغاتی هم می توانید از محصولات باغ های مردم ابیانه که در کوچه های این روستا بساط کرده اند خرید کنید و یا از صنایع دستی همچون گلیم و گیوه و… خرید و استفاده کنید. محلی های ابیانه این روستا را ویونا خطاب میکنند به معنای بیدستان که در گذر زمان به ابیانه تغییر نام داده است.جاهای دیدنی کاشان ابیانه

اقامت در ابیانه

ابیانه دو هتل دارد، یکی هتل ویونا و دیگری هتل ابیانه. هتل ویونا هتلی سه ستاره است که امکاناتی امروزی دارد و رستورانش هم غذاهای سنتی و ایرانی سرو می‌کند.  هتل ۳ ستاره ابیانه نیز هست که از غذاهای رستورانش زیاد تعریف می‌کنند و معماری‌ای متناسب با روستا را داراست. تعدادی خانه اجاره‌ای هم هست که قیمتشان متفاوت از یکدیگر است.

اگر در ابیانه خواستید غذا بخورید به غیر از رستوران این دو هتل، رستوران دو میلون نیز غذاهای باکیفیتی ارائه می‌کند.

مسیر دسترسی:

روستای ابیانه هم از طریق جاده کاشان_نطنز و هم از اتوبان کاشان_اصفهان قابل دسترسی است، هرچند جاده کاشان-نطنز مسیر نزدیکتری‌ست.

در کیلومتر ۵۰ جاده قدیم کاشان ـ نطنز جاده‌ای بسمت راست جدا می‌شود و بعد از ۲۰ کیلومتر به ابیانه می رسد. از طریق آزاد راه کاشان ـ اصفهان بعد از گذشتن حدود ۱۰ کیلومتر از استراحت گاه “سان آرا” (واقع در ۳۰ کیلومتری کاشان) خروج اضطراری بسمت راست به جاده قدیم کاشان ـ نطنز وصل می‌شود.

منبع اسنپ تریپ
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها