بهترین شهر شمال برای تفریح

بهترین شهر شمال برای تفریح

تفریحات متنوع و گوناگونی در شهرهای شمالی ایران پیدا می شوند، اما کدام شهر است که در کنار تنوع تفریحات، کیفیت آن ها را هم داشته باشد و از وقت گذراندن در آن لذت بسیار ببرید؟ بهترین شهر شمال برای تفریح و خوش گذرانی کدام است؟ انتخاب دشواری به نظر می رسد، اما با نگاهی کلی به امکانات تمام شهرها، به سادگی و بدون تردید پاسخ می دهیم: نمک آبرود

نمک آبرود با چالوس ۱۲ کلومتر فاصله دارد و شهرکی است که با هدف ایجاد تفرجگاه و منطقه ی توریستی-گردشگری ساخته شده است. به مرور جمعیت از شهرهای اطراف برای سکونت در آن آمدند، و نتیجه آن شده که شهر دو بخش گردشگری و مسکونی داشته باشد. جنگل های این منطقه، مانند جنگل های انبوه و خزه بسته ی برخی نواحی شمالی نیست و گوناگونی درخت ها هم به نواحی معتدل کوهستانی نزدیک شده است. با این حال رطوبت و شرجی بودن هوای شمال هنوز در آن وجود دارد.

دیدنی های شهر تفریحی نمک آبرود چیست؟

در حقیقت نمک آبرود دارای دو سری تله کابین است. فرقی ندارد شما به سراغ کدام یک بروید، به هر حال مدت زمان زیادی را مشغول تماشاش مناظری زیبا از پنجره ی کابین هستید. حدود یک ربع زمان می برد تا بالای کوه برسید. تله کابین ها شما را تا بالا ترین نقطه می رسانند. عده ای مسیر رفت با برگشت را با تله کابین می روند و دیگری را قدم میزنند و کوهنوردی می کنند. یادتان نرود بالا که برسید هوا بسیار سردتر است. حتما لباس گرم همراه خود بردارید. بلیط این مجموعه به صورت غیر حضوری و در اینترنت هم برای خریده شدن موجود است. افراد زیادی هستند که تنها برای سوار شدن بر تله کابین مرتفع نمک آبرود به این شهر سفر می کنند.بهترین شهر شمال برای تفریح

  • سورتمه سواری بر روی اولین سورتمه ی کشور

سورتمه‌‌ ی نمک‌ آبرود، اولین سورتمه ی ایران است و از بین جنگل می‌گذرد. سورتمه‌ای که بیشترین سرعتش ۲۵ کیلومتر در ساعت است. پس زیاد نترسید. اگر تفریح پرهیجان دوست دارید،‌ می‌توانید بلیتش را با قیمت نه چندان زیادی خریداری نمایید.

  • پیست کارتینگ نمک آبرود

رانندگی‌ برای خیلی ‌ها تجربه‌ای ا‌ست پر از هیجان. ماشین چهار چرخ یکی از امکانات نمک‌آبرود است. پیست کارتینگ هم برای نوجوان‌هاست و هم بزرگسالان. بلیت کارتینگ هم برای ۶ دقیقه رانندگی ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود.

  • زیپ لاین

یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات نمک‌آبرود، زیپ لاین است. از یک کابل آویزان می‌شوید و در حالی که زیرپایتان خالی‌ست از اینطرف به آنطرف می‌روید و جدا از ترسش، تجربه‌ای نیست که به‌ این زودی‌ها از ذهن پاک شود.

  • پینت بال

خوب است بدانید پینت بال نمک‌آبرود بزرگ‌ترین پینت‌بال جنگلی در ایران است.

  • پل معلق

ما بیشتر در فیلم‌ها و کارتون‌ها گذر آدم‌ها را از پل‌های معلق چوبی دیده‌ایم، اما لازم نیست راه دوری برویم. می‌شود به نمک آبرود رفت، سوار تله کابین شد و از روی پل معلق چوبی‌اش گذشت.بهترین شهر شمال برای تفریح

  • پیست دوچرخه ‌سواری

تجربه ‌ی  دوچرخه‌ سواری در جایی که پر از درختان سر به  فلک کشیده است و کنار ساحل، حتما تجربه ی متفاوتی‌ست، ضمن اینکه خانم‌ها هم می‌توانند دوچرخه سواری کنند.

بهترین جای شمال برای مسافرت

  • تفرجگاه ساحلی نمک ‌آبرود

سفر شمال بدون ساحل دریا کامل نمی‌شود. در تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود امکان استفاده‌ خانوادگی از ساحل هم هست،  ضمن این‌که امکاناتی مثل پارکینگ، مهد کودک،‌ جت اسکی، قایق، پییست اسب‌سواری و دوچرخه ‌سواری هم فراهم است.

در شهربازی نمک آبرود هم با وجود وسایل بازی مختلف، گلایدر، پاراگلایدر، کایت، پل معلق، سینمای ۶ بعدی، برکه فلامینگو،‌ کافه آکواریوم، نمایش شیر دریایی و باشگاه تیراندازی، به کسی بد نمی‌گذرد.

منبع دوات آنلاین
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
شهرام مرادی

عالی
ممنون