جاهای دیدنی لنگرود

جاهای دیدنی لنگرود

شهر لنگرود که در استان گیلان و بین دو شهر لاهیجان و رودسر واقع است؛ وسعتی برابر با ۹۰۰ کیلومتر مربع دارد. نام این شهر زیبا و دیدنی از دو کلمه ی لنگر و رود گرفته شده که به معنای رود آرام می باشد. اگر دوست دارید با مناطق طبیعی، تاریخی و جاهای دیدنی لنگرود آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

مکان های طبیعی لنگرود

آبشار ماهی مشو

اگر دوست دارید یک آبشار ده متری و زیبا ببینید، دیدن آبشار ماهی مشو را به شما پیشنهاد می کنیم. کنار این آبشار یک غار با طبیعتی زیبا و جذاب وجود دارد که آن را به محلی مناسب برای گردشگران تبدیل کرده است. علت نامگذاری این آبشار به ماهی مشو، این بوده که ماهی ها نمیتوانستند به قسمت بالای آبشار بروند و مردم محلی این اسم جالب را بر روی این آبشار گذاشته اند.

تالاب چاف

یک تالاب ۸۰۰ هکتاری با منظره ای بکر و دوست داشتنی. این تالاب در بخش مرکزی شهر لنگرود واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی را جذب می کند.

تالاب چاف در حاشیه شهرستان چاف و ۱۳ کیلومتری شمال شرقی شهر لنگرود، در ارتفاع منفی ۲۵ متری از سطح دریا قرار دارد. تالاب چاف از جهت شمال به روستا تازه آباد چاف، از جهت شرق به دریای خزر و از غرب و جنوب به روستا چاف منتهی می‌شود. در این تالاب زیبا شکار ممنوع است، مردم اکثرا برای تفریح به این نواحی سفر می‌کنند. وسعت تالاب در حدود ۸۰۰ هکتار است.

پارک جنگلی خرما

پارک جنگلی خرما در شهر فوق العاده زیبای لنگرود، با دارا بودن گونه های بسیار متنوع گیاهی و مناظر بی نظیر کوهستانی مکانی عالی برای گردشگران و خانواده هاست.جاهای دیدنی لنگرود

لیلا کوه

لیلا کوه از مناطق ییلاقی و گردشگری سبز خطه شمال ایران است. لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده  که به دلیل داشتن قلیان‌سراهای بسیار، به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شهرت دارد که معروف‌ترین آن قهوه‌خانه دیشلمه است. این منطقه که در میان ارتفاعات و جنگل قرار دارد، یکی از منطقه‌های جذاب برای طبیعت‌ دوستان به شمار می‌رود.

عطا کوه

قله عطا کوه با ارتفاع حدود ۷۰۰ متر از سطح دریا به لنگرود و لاهیجان مشرف است. روی قله عطاکوه دکل‌های مخابراتی رادیو، تلویزیون و مخابرات قرار دارد که به همین علت اهالی منطقه به این قله، «دکل» می‌گویند. برای دسترسی به این قله باید از میان باغ‌ها و جنگل گذر کرد.

بام کومله

قله نگین سبز یا بام کومله از مناطق بکر و کمتر شناخته‌شده لنگرود است که در میان ارتفاعات سرسبز آن واقع شده است. دریاچه یا استخر طبیعی کومله نیز در این ارتفاعات از ۳ آبگیر مجزا تشکیل شده است. بزرگ‌ترین این آبگیر حدود ۴۰۰ متر عرض و یک کیلومتر طول دارد. در اطراف این دریاچه امکانات تفریحی و رفاهی همچون قایق‌سواری و رستوران برای گردشگران فراهم شده است. این دریاچه زیستگاه پرندگان مهاجر نیز است.

مکان های تاریخی لنگرود

پل لنگرود

پل خشتی لنگرود یکی از آثار تاریخی و باستانی و در واقع نماد این شهر است. ساخت این پل که به دوره ی صفویه نسبت داده می شود، در مسیر روستای لیالستان به نالکیاشر قرار دارد و به گویش محلی، خشته پورد نام گرفته است.جاهای دیدنی لنگرود

امروزه، از پل خشتی لنگرود که از آجر و ساروج ساخته شده است، به عنوان معروف‌ترین بنای تاریخی و نماد شهر لنگرود یاد می‌شود. این پل تاریخی بر روی رودخانه لنگرود ساخته شده‌است. این رودخانه از یکی از آبراه‌های سفیدرود سرازیر می‌شود و از مرکز شهر لنگرود عبور می‌کند و دو منطقه لنگرود به نام‌های «فشکالی محله» و «راه پشته» را به یکدیگر متصل می‌نماید.[۱]در زبان گیلکی لنگرودی، به آن خَشته پٌل و خَشته پورد می‌گویند.

خانه منجم باشی لنگرود

این بنای تاریخی که در فهرست آثار ملی ثبت شده، متعلق به دوره ی قاجاریه و خانواده ی منجم باشی بوده است. این ساختمان شامل بخش های مختلفی همچون اندرونی، مسجد، خلوت خانه، بیرونی، حمام، اصطبل و … است و در طبقه دوم یک سالن پذیرایی و سه اتاق دارد که همگی با چوب و سفال ساخته شده اند. خانه منجم باشی، مکانی جذاب برای گردشگرانی است که به تاریخ علاقه مندند.

منبع کجا رو ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها