جاذبه های گردشگری استان زنجان در بهار

جاذبه های گردشگری استان زنجان در بهار

زنجان یکی از بهترین شهرهایی است که در فصل بهار دیدن جاذبه های گردشگری آن همراه آب و هوای عالی و خنک به آدمی لذتی دو چندان می دهد .زنجان، یکی از شهرهای شمال غربی ایران است و جاهای نسبتا زیادی برای دیدن دارد. بهتر بگوییم، چه دلتان بخواهد بزنید به دل طبیعت، چه دلتان بخواهد بروید جاهای تاریخی و چه دلتان بخواهد در بازاری طولانی و رنگارنگ راه بروید، همگی در زنجان گرده هم آمده.

پیست اسکی پاپایی

تنها پیست اسکی این استان بخاطر کوهستانی بودن و سردی آب و هوای این استان، قابلیت استفاده در تا اوایل بهار را دارد.

پیست اسکی پاپایی که در ۴۵ کیلومتری شهر زنجان و در ۳ کیلومتری مرکز شهرستان ایجرود قرار دارد، حدود ۸۰ هکتار وسعت داشته و لقب تنها پیست اسکی استاندارد استان زنجان به خود اختصاص داده است و در میان ۳۰ پیست اسکی استاندارد کشور جای دارد.

این پیست به دلیل شیب کم، می تواند مورد استفاده مردم عادی هم قرار گیرد.جاذبه های گردشگری استان زنجان در بهار

پیست پاپایی که در ارتفاع ۲۵۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد، بخاطر کوهستانی بودن و در خلاف جهت تابش خورشید قرار داشتن، زمان طولانی تری از سال را یخبندان است و به همین دلیل می توان در بهار نیز از آن استفاده کرد.

بازار زنجان

طولانی‌ترین بازار ایران است و این به آن معناست که آنقدر سراها و تیمچه های مختلف دارد که گاهی می‌بینید چند ساعت در آن چرخیده‌اید و بازهم وقت نشده همه جایش را ببینید. بازار زنجان، مثل بازارهای دیگر نبض تپنده شهر است. این بازار که در دوره آغا محمدخان قاجار ساختش شروع شده و در زمان فتحعلی شاه به پایان رسیده، راسته‌های مختلفی دارد. از راسته زرگرها، کفاش‌ها،بزازها و سراج‌ها گرفته تا میادین، کاروانسرها، تیمچه‌ها، گرمابه و مسجد. هر چیزی که دنبالش هستید را میتوانید در این بازار با قیمت مناسب پیدا کنید. چاقو، ظروف ملیله‌کاری، چاروق، سبزی های کوهی، شیرینی های محلی و هرچیزی که یک بازار تمام و کمال دارد، در این بازار هم پیدا می‌شود.جاذبه های گردشگری استان زنجان در بهار

ابشار هشترخان

درمیان آثار باستانی بسیار زیاد استان زنجان، کمتر کسی از وجود آبشار هشترخان با خبر است، ارتفاع این آبشار۳۰ متر می باشد که در کنار جنگل درختان فندق و سرسبزی منطقه آن، نظر هر گردشگری را به خود جلب می کند.

فاصله این ابشار از شهر زنجان حدود ۶۰ کیلومتر می باشد.

در پایین این آبشار حوضچه ای وجود دارد که برای شنا کردن بسیار مناسب است؛ پس علاوه بر گردش و سفر و لذت بردن از مناظر زیبای این منطقه، می توانید با یک شنا در پایین دست آبشار، سفر خود را تکمیل کنید.

این آبشار در فصل بهار و تابستان گردشگران بسیار زیادی را به خود می بیند.

علت نام گذاری این آبشار حضور آن در دشت وسیع هشترخان یا هشترخانا است و برای یازدید از آن باید با افراد بومی هم سفر شد.

آبشار هشترخان که در دره هشترخان قرار دارد، از تلاقی هشت چشمه جوشان به وجود آمده است و چنین منظره زیبایی را خلق کرده است.

رختشوی خانه زنجان، بازسازی گذشته‌ها

یکی از بناهای کم نظیر زنجان، رختشوی خانه زنجان است. این بنا که در سال ۱۳۰۷ ساخته شده سرپناهی بود برای زمستان‌ها و زنانی که رخت هایشان را بیرون از خانه می شستند. رخت شوی خانه زنجان که حالا به موزه مردم شناسی این شهر تبدیل شده و بازسازی رخت شوی خانه در زمان های دور است، دو قسمت حیاط و مدیریت داشته و فضایی برای شستن رخت و لباس.جاذبه های گردشگری استان زنجان در بهار

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها