پارک سینما دریا در قشم

معرفی

یکی از مکان های دیدنی در جنوب کشور عزیزمان که با زیبایی حیرت‌انگیزش توجه هر بیننده‌ای را به خود مبهوت می‌کند، پارک سینما دریا در قشم است. اگر قصد سفر دارید و می‌خواهید چند روزی را در آرامش و به دور از این هیاهوی روزمره سپری کنید به جنوب ایران و به پارک ساحلی سینما دریا در قشم سری بزنید. اگر می‌خواهید با این پارک زیبا آشنا شوید مجله گردشگری تاریخ ما را در این مقاله همراهی کنید.

پارک ساحلی سینما دریا در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع، دارای فضاهای تفریحی متفاوت نسبت به سایر پارک های ساحلی جزیره در دست ساخت است.

پارک ساحلی قشم
پارک ساحلی قشم

در طراحی این پارک، فضایی به وسعت ۵۰۰ متر مربع برای ساخت نخستین پیست اسکیت شهر قشم در نظر گرفته شده که مرحله اول بتن‌ریزی آن به پایان رسیده و می تواند در افزایش روحیه ورزشی و نشاط قشموندان نقشی عمده داشته باشد.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از طراحی و ساخت پیاده راهی به طول ۳۵۰ متر و عرض ۶ متر خبر داد و افزود: ساخت مسیر ویژه دوچرخه سواری با عرض ۳ متر و طول ۵۰۰ متر به موازات این پیاده راه، می تواند فضای ورزشی مناسبی در به گفته امانی،  ۳۰۰ متر مربع از فضای پارک ساحلی سینما دریا به پارک قلعه مانندی برای کودکان اختصاص یافته تا بتوانند اوقات شادی را در کنار خانواده و پهنه نیلگون دریا تجربه کنند.مسیر جاده سلامت شهر قشم برای علاقمندان به ورزش های مفرح ایجاد کند.

جزیره قشم
جزیره قشم

فضای سبز این پارک به وسعت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و ساخت پارک سنگی به مساحت  ۱۵۰ مترمربع از دیگر امکانات پارک ساحلی سینما دریا است.

از امکانات پارک ساحلی قشم می توان به رستوران با انواع غذاها ، کافی شاپ ، تخت های استراحتی ، محیط بازی برای کودکان ، پارکینگ ، فضای سبز و اجرای برنامه های موسیقی و شاد و مفرح اشاره کرد.

علت نام گذاری آن بدین علت است که روبروی ساحل نیمکتهایی تعبیه شده که روزها و اکثر مواقع شبها افرادیکه که برای تفریح به کنار ساحل میروند آنجا مینشینند و دریا را تماشا میکنند.شبها عبور قایقها و کشتی ها و حتی چراغ های جزیره لارک بسیار دیدنی است. بخصوص شبها وقتی اول شب به آنجا بروید درابتدای شب آب دریا را در جایی میبینید که اگر چند ساعت بعد مراجعه کنید آب دریا چندین متر به سمت شما پیشرفت کرده و این تا آخر شب ادامه دارد و وقتی صبح به آنجا بروید بدلیل جذر آب دریا با شما خیلی فاصله دارد و تمام مسیر خیس از مد شب گذشته است.

مردم قشم با لباس محلی
مردم قشم با لباس محلی

پارک ساحلی قشم به دلیل واقع شدن در کنار دریا چشم اندازهای زیبایی دارد. وجود آلاچیق های زیاد در این پارک، مکان مناسبی را برای استراحت افراد فراهم می سازد. در ابتدای درب ورودی پارک ساحلی قشم یک مجسمه ی بزرگ شیر وجود دارد که نظر بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است.

رستوران هایی که در کنار این پارک زیبا قرار دارد دارای غذاهای گرم و سرد متنوعی می باشد که گردشگران تور قشم بنا بر سلیقه و ضائقه ی خود می توانند هر یک را سفارش داده و برای وعده ناهار یا شام میل کنند. پارک ساحلی قشم محیطی مجزا برای پارکینگ دارد که بازدیدکنندگان و گردشگران تور داخلی می توانند با امنیت خاطر، خودروهای خود را در آن پارک کنند و به تفریح در آن بپردازند.

جاذبه ها و تفریحات در پارک ساحلی سینما دریا

یکی از جاذبه های این پارک وجود دوچرخه سوارانی است که سرتاسر این پارک مشغول دوچرخه سواری و ورزش هستند.

اگر در طول روز به پارک ساحلی قشم مراجعه کنید، افرادی را در آن جا مشاهده می کنید که مشغول بازی های ساحلی هستند. فضای سبز پارک ساحلی قشم محیطی مناسب برای پیک نیک می باشد. در کنار ساحل شنی این پارک که قدم می زنید، علاوه بر کاکتوس های متفاوتی که با شکل های مختلف کنار هم رشد کردند، صدف هایی رنگی قابل مشاهده هستند. در پارک ساحلی قشم شما می توانید از تماشای آسمان صاف و آبی جزیره لذت ببرید و آرامش بی نظیری کسب کنید.

پارک ساحلی سینما دریا
پارک ساحلی سینما دریا
پارک ساحلی سینما دریا
پارک ساحلی سینما دریا

چه فصلی را برای رفتن به سینما دریا در قشم انتخاب کنیم

با توجه به اینکه آب و هوای قشم گرم و مرطوب است و شاید هرکسی نتواند گرمای قشم را تحمل کند پاییز و زمستان برای رفتن به قشم مناسب است. البته گرمای قشم نیز لذت مخصوص به خود را دارد.

مسجدی واقع در جزیرهٔ قشم
مسجدی واقع در جزیرهٔ قشم

مسیر دسترسی به پارک ساحلی قشم

قشم، انتهاى بلوار امامقلى خان، مشرف به دریا

 

منابع:

۱ – پارک ساحلی سینما دریا در قشم ساخته می شود – فرینا

۲ – پارک ساحلی قشم – سی ایران

۳ – سینما دریای قشم – لست سکند

۴ – پارک ساحلی قشم – لحظه آخر

۵ – پارک ساحلى (سینما دریا) – پارمینت

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها