جاذبه های گردشگری کوهرنگ

کوهرنگ یکی از شهرهای استان چهار محال و بختیاری یکی از باستانی ترین سرزمین های ایران است . قدیمی ترین بقایای انسانی در این منطقه به حدود ده تا یازده هزار سال پیش می رسد. این استان با توجه به طبیعت منحصر به فرد و جاذبه های توریستی، پذیرای حدود یازده میلیون گردشگر در سال است. ارتفاع زیاد این استان از سطح دریا آن را به نام «بام ایران» مشهور کرده است.

جاذبه های گردشگری کوهرنگ

در کنار آثار باستانی و تاریخی ، گردشگاه های طبیعی این استان از شهرت زیادی بر خوردار هستند. چشمه زنه هفشجان، تالاب بین المللی چغاخور، چشمه سرداب رستم آباد، چشمه های دیمه، کوهرنگ، برم لردگان، آبشار آتشگاه ، آبشار دره عشق و …. میزبان دوستداران طبیعت و محیط زیست است. با ما همراه باشید تا دیدنی های گوهرنگ را م

آبشار شیخ علی خان

در شهرستان کوهرنگ آبشار دیدنی به نام شیخ علی خان در نزدیکی روستای شیخ علی خان وجود دارد.

در فصل زمستان به علت سرمای هوا، آب آبشار یخ زده و تبدیل به مجموعه ای از  قندیل ها می شود که باعث ایجاد صحنه ای شگفت انگیز و بی بدیل می شود. اندازه ی برخی از این قندیل ها به بیش از نیم متر و حتی یک متر نیز می رسد.

چشمه کوهرنگ

این چشمه از زردکوه سرچشمه گرفته و سپس با جریان زیادی از مسیری پر پیچ و خم می گذرد تا به دریاچه سد کوهرنگ رسیده و به آنجا می ریزد و پس از آن از طریق تونل اول کوهرنگ وارد رودخانه زاینده رود می شود.جاذبه های گردشگری گوهرنگ

در اطراف این چشمه، مناظر طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که حضور عشایر در آنجا نیز جذابیت و زیبایی آن جا را چند برابر می کند.

پل چلگرد

این پل در شهرستان کوهرنگ و در بخش شمال غربی شهر چلگرد در زمان پهلوی بنا گردیده است.

در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ این بنا در دفتر فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

غار یخی چما کوهرنگ

غار یخی “چما” که در گویش عشایر بختیاری آن منطقه به آن “چی ما” نیز گفته می شود، در فاصله ۲۵ کیلومتری  شهر چلگرد و در کنار روستای شیخ علی خان از توابع مرکزی شهرستان کوهرنگ واقع شده است.جاذبه های گردشگری گوهرنگ

غار چما از نظر ظاهری شبیه یک تنگه بزرگ و مملو از برف است که این برف ها تا ۵۰ متر ارتفاع دارند. در فصل های گرم سال مانند تابستان لایه های یخی این غار  برای ضخامت کمتری بوده و نازک است. البته به دلیل انباشته شدن حجم زیادی از برف در طی سال های متمادی و نیز واقع شدن در دره های عمیق، سبب شده که توده های برف و قندیل های یخی دائمی شده و در تمام طول سال باقی باشند.

این غار اعجاب انگیز و نادر، به عنوان بزرگترین منبع آب شیرین کشور نیز محسوب می‌شود زیرا آب حاصل از ذوب شدن یخ های آن، چشمه آب سردی را به وجود آورده که در انتها به سد کوهرنگ میریزد.

منطقه حفاظت شده قیصری

منطقه حفاظت شده قیصری یکی از مناطق حفاظت شده استان چهارمحال و بختیاری است که ۲۰ درصد از مساحت ۱۰ هزار هکتاری آن در شهرستان اردل و ۸۰ درصد آن در شهرستان کوهرنگ واقع شده است.

منطقه حفاظت شده قیصری در سال ۱۳۸۰ خورشیدی به مدت ۵ سال به عنوان «منطقه شکار ممنوع» اعلام گردید و سپس در سال ۱۳۸۶ خورشیدی با مساحت ۹۸۲۹ هکتار، به عنوان «منطقه حفاظت شده» معرفی شد.

منبع رهی نو سیری در ایران
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها