معرفی بهترین رستورانهای رشت

هنگامی که قصد سفر کرده و با اهالی خانه مشورت می‌کنید که به کجا سفر کنید، ذهنتان درگیر سرسبزی و خوش آب وهوایی شمال کشورمان می‌شود و وقتی از میان مازندران و گیلان، گیلان را انتخاب می‌کنید و به یاد غذاهای خوشمزه و محلی این استان زیبا می‌افتید، به دنبال این هستید که به کدام رستوران بروید و از غذاهای خوشمزه آن لذت ببرید. اگر به دنبال رستورانهای معروف گیلان هستید با مجله گردشگری تاریخ ما در این مقاله همراه باشید تا با رستورانها و غذاخوری های معروف این استان سرسبز آشنا شوید.

لیست رستورانهای رشت

رستوران محرم

رستوران محرم با بیش از نیم قرن تجربه‌ی موفق با سرو انواع غذاهای ایرانی و محلی در خدمت شما عزیزان است. رستورانی با فضایی کاملا اصیل، همراه با طبخ انواع غذاهای گیلکی! به عقیده‌ی برخی از محلی‌ها، رستوران محرم، سلطان کباب رشت است.

آدرس رستوران محرم :

بلوار امام رشت، روبه‌روی دانشکده‌ی پزشکی

رستوران محرم
رستوران محرم

رستوران رازقی رشت

اگر دنبال یک رستوران شیک و باکیفیت در رشت هستید، می توانید رستوران رازقی را امتحان کنید. رستوران رازقی، محیط بسیار گرم و شیکی دارد، برخورد پرسنلش خوب است، موسیقی زنده با پیانو دارد، کیفیت غذاهایش خیلی خوب است و برای پذیرایی رسمی از مهمان‌هایتان هم بسیار مناسب است!

رستوران رازقی
رستوران رازقی

این رستوران که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرده، دارای فضایی زیبا و گرم، کارکنانی خوش‌برخورد و غذاهایی لذیذ است. محیط بسیار مدرن، اجرای پیانو به‌صورت زنده و منوی متنوعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی از مزایای این رستوران به‌شمار می‌رود. منوی رستوران شامل صبحانه (حلیم مخصوص، پنیر و گردو، املت سالامی، املت اسفناج، انواع مربا، پنکیک و انواع آب‌میوه‌ها)، ناهار (انواع ماهی‌ها، انواع کباب‌ها، انواع غذاهای محلی، جوجه‌ کباب، فسنجان مرغابی، مرغ و گوشت قلقلی، قیمه بادمجان و غیره)، شام (انواع غذاهای ایرانی و فرنگی)، انواع پیش‌غذای ناهار، پیش‌غذای شام، انواع پاستا و دسر است.

آدرس رستوران رازقی :

گلسار، بلوار سمیه، نبش خیابان ۱۲۳

رستوران رازقی
رستوران رازقی

رستوران شورکولی

رستوران شورکولی در سال ۹۵ به عنوان یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های رشت انتخاب شد. منوی این رستوران شامل انواع غذاهای محلی است. یکی از این غذاها آغوزکوکو است که اطراف شاندرمن و ماسال و غرب گیلان جزو غذاهای رسمی مهمانی‌ها به‌حساب می‌آید و در آن از گردو و سبزی (چوچاق و جعفری) و تخم مرغ و رب انار و رب گوجه و پیاز استفاده می‌شود. از دیگر غذاهای این رستوران می‌توان به میرزا قاسمی، اناربیج، باقالی قاتوق،‌ کباب چنجه، کباب ترش،‌ لونگی (مرغ شکم‌پر)، سینی شامی شامل شامی رودباری و شامی ماسوله و لشت نشا، سینی بادمجان شامل میکس کشک بادمجان و دیل دوکونه و ورق بادمجان اشاره کرد.

رستوران شورکولی
رستوران شورکولی

فضا و دکوراسیون شوکولی بسیار زیبا و گرم، با حیاطی پر از گل‌های رنگی است که تجربه‌ای به یادماندنی را برای تمام مشتری‌ها بوجود می‌آورد. کولی نوعی ماهی است که بانوهای رشتی آن را به صورت شور طبخ می‌کنند و به آن شور کولی می‌گویند.

آدرس رستوران شورکولی:

رشت، گلسار،‌ ابتدای بلوار توحید، روبه‌روی شیرینی آق بانو

رستوران شورکولی
رستوران شورکولی

رستوران حاج مرتضی

رستوران حاج مرتضی نیز از دیگر رستوران‌های محبوب است که دارای فضایی خوب، کارکنانی مودب و غذاهایی بسیار خوشمزه و باکیفیت است. منوی رستوران حاج مرتضی شامل انواع کباب‌ها، خورشت‌ها و غذاهای محلی است. یکی از غذاهای خوشمزه این رستوران مرغ شکم‌پر، مخصوص سرآشپز است که توصیه می‌شود آن را امتحان کنید. همچنین باقالا قاتق، باقالا جزو خورشت‌های معروف و اصیل رشت است که هرکسی نمی‌تواند آن را به خوبی طبخ کند؛ ولی شما در رستوران ممتاز حاج مرتضی می‌توانید این خورشت خوشمزه را نوش جان کنید. علاوه‌بر کیفیت بالای غذاها، قیمت‌های خوب این رستوران باعث شده است که همیشه شلوغ باشد.

رستوران حاج مرتضی
رستوران حاج مرتضی

آدرس رستوران حاج مرتضی:

غازیان، روبه‌روی اداره مخابرات

کبابی حاج حسین

شهر رشت را علاوه بر کباب ترش به کباب دوش هم می‌شناسند. روی گرده گاو نر (ورزا) برآمدگی وجود دارد که به آن دوش کول یا دوش یا کول (موج) می‌گویند. در گاوهای نر پیر این بخش فایده چندانی ندارد، اما در ورزاهای جوان این قسمت شامل لایه لایه گوشت قرمز و چربی است. این کباب برعکس سایر کباب‌ها ریزتر خرد شده و در پیاز خلال ریز شده ساعتی خوابانده می‌شود.

نکته‌ای که در مورد گوشت کبابی حائز اهمیت است، این است که گوشت بیات یا مدتی از زمان ذبح گذشته بهتر از گوشت تازه است و طعم و نرمی آن قابل قیاس با هم نیست. این کباب باید با باد زدن مداوم پخته شود تا چربی‌های آن ذغال را خفه نکند.

کبابی حاج حسین
کبابی حاج حسین

اگر مسافر رشت بودید نباید خوردن دوش کباب را از دست بدهید و بهترین جایی هم که می‌شود دوش کباب خورد، کبابی حاج حسین و اطراف میدان شهرداری است، چه کباب‌هایی که اطراف میدان شهرداری روی منقل‌ها در حال کباب شدند و انتظارمان را می‌کشند.

به عقیده بسیاری کبابی حاج حسین در طی سالیان به کیفیت ثابتی رسیده است. در اینجا که محیطی صمیمی و خودمانی دارد، انواع و اقسام کباب‌ها سرو می‌شود، اما به عقیده مشتریان حاج حسین، دوش کباب آن یک سر و گردن از بقیه بالاتر است، چنجه و کوبیده‌هایش هم حرف ندارد. قیمت‌ها در کبابی حاج حسین منصفانه است فقط اینکه جای پارک سخت پیدا می‌شود.

کبابی حاج حسین
کبابی حاج حسین

آدرس کبابی حاج حسین:

میدان صیقلان، خیابان شریعتی، نرسیده به پل

رستوران دلدوست رشت

رستوران دلدوست واقع در جاده رشت به انزلی می باشد.این رستوران با دارابودن پرسنل مجرب آماده پذیرایی از شما عزیزان می باشد .در رستوران دلدوست رشت انواع غذاهای محلی و بومی گیلان و همچنین انواع کبابها سرو می شود .

رستوران دلدوست رشت
رستوران دلدوست رشت

آدرس رستوران دلدوست رشت:

استان گیلان ، کیلومتر ۵ جاده رشت به انزلی ، کوی اشکیک

کافه رستوران ایفل رشت

کافه رستوران ایفل واقع در جاده رشت به انزلی در محیطی زیبا و دلباز ، به همراه کادری مجرب و با سلیقه آماده پذیرایی از شما عزیزان می باشد.

کافه رستوران ایفل رشت
کافه رستوران ایفل رشت

آدرس کافه رستوران ایفل رشت :

استان گیلان ، جاده رشت به انزلی ، نرسیده به پلیس راه خمام

کافه رستوران ایفل رشت
کافه رستوران ایفل رشت

رستوران و پاتوق کوهنورد رشت

رستوران و پاتوق کوهنورد با مدیریت جناب آقای نظام دوست ، به همراه منوی انواع کباب ها و خوراکهای لذیذ آماده پذیرایی از شما عزیزان می باشد. از طعم کبابها و خوراکها با طبخ به روش خانگی لذت ببرید.

رستوران و پاتوق کوهنورد رشت
رستوران و پاتوق کوهنورد رشت

آدرس رستوران و پاتوق کوهنورد رشت:

استان گیلان ، رشت ، کیلومتر ٨ جاده لاکان ، بعد از دهکده

رستوران پارادیزو

در پارادیزو بهترین پیتزا و پاستای رشت را میل کنید. این رستوران که در تیر ۸۶ افتتاح شد با به کارگیری فنون طبخ غذا در سبک های اروپایی مثل انواع پیتزا ، پاستا و غذاهای مخصوص که برخی از آنها برای اولین بار در گیلان عرضه شد.  پارادیزو جایگاه بهترین قیمت غذا در رستوران های رشت را دارد و به همین علت توانسته شهرت و نامی نیک از رستوران خود به جا بگذارد‌.

آدرس رستوران پارادیزو:

گلسار، نبش خیابان ۱۱۱

رستوران پارادیزو
رستوران پارادیزو

رستوران دلیجان

این رستوران دارای غذاهای سنتی ایرانی که طعم فوق‌العاده‌ای دارد و شما را مجذوب خود میکند . جدای از طعم خوب غذاهای رستوران دلیجان ، این رستوران فضایی بسیار شیک و لوکس با دکوراسیون اصیل و به سبک قدیمی مثل پنجره‌های قوس دارش، میز و صندلی تمیز، المان‌های قدیمی و ظروف شیک حس خوبی را به شما منتقل میکند.

رستوران دلیجان
رستوران دلیجان

در  بین بهترین رستوران های محلی رشت، رستوران دلیجان بهترین کته کبابی رشت را دارد و جزو بهترین گزینه‌ها برای دورهمی خانوادگی و دوستانه است.

آدرس رستوران دلیجان:

بلوار امام رضا، نبش جاده کوچصفهان رشت

رستوران دلیجان
رستوران دلیجان

رستوران خوب در جاده رشت

 

سایر منابع

لیست رستورانهای رشت – سی ایران

 بهترین رستوران رشت کجاست؟ + آدرس – بلیط اینجا

معرفی رستوران شما در این مطلب: https://tarikhema.org/contact
به لینک بالا بروید و از طریق فرم تماس با ما تماس بگیرید.

منبع لست سکند کجارو اسنپ تریپ
عضویت
اطلاع از
guest

1 نظر
پرامتیازترین
جدیدترین قدیمی‌ترین
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها
عاطفه
امتیاز :
     

چه متن به درد بخوری کلی چیزی ازش یاد گرفتم منم یه سایت بهتون معرفی میکنم که رستوران های مشهد رو به صورت جامع معرفی کرده .