در سفر ۵ روزه کجا برویم؟

سفر 5 روزه کجا بریم؟

سفر ۵ روزه کجا بریم؟ سوالی که در ذهن برخی از گردشگران شکل می گیرد این است که برای تعطیلات ۵ روزه کجا بریم؟ در این مقاله قصد داریم شما را با جاذبه‌های گردشگری مشهد بیشتر آشنا کنیم. شما در طول مدت ۵ روز می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی در مشهد بازدید نمایید و برای خود خاطره به یادماندی بسازید. شهر مشهد یکی از شهرهای زیارتی به حساب می‌آید اما در کنار اینشما می‌توانید جاذبه‌های تفریحی و طبیعی متعددی را در آن مشاهده کنید که در ادامه قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

در سفر ۵ روزه کجا برویم؟

مشهد مرکز استان خراسان رضوی است که از مهم‌ترین اماکن این شهر می‌توانیم به حرم مطهر امام رضا (ع) اشاره داشته باشیم. شهر مشهد در موقعیت شمالی شرقی ایران واقع شده است و  از آب و هوایی مطلوب برخوردار است. مساحت کلی این شهر برابر با ۳۵۰ کیلومترمربع است که از سطح دریا چیزی حدود ۱۰۵۰ متر ارتفاع دارد، به همین دلیل این شهر به دلیل داشتن ارتفاعی بالا از آب و هوایی مطلوب برخوردار است. اگر قصد داشتید از شهر تهران به مشهد سفری داشته باشید، فاصله میانی این دو شهر چیزی حدود ۹۵۰ تا ۱۰۱۰ کیلومتر است که شما می‌توانید از دو طریق هوایی و زمینی به این شهر سفر داشته باشید.

 

شرایط آب و هوایی مشهد

شهر مشهد به دلیل مستقر شدن در بخش‌های مرزی شمال شرقی کشور از آب و هوایی خاص و ویژه‌ای برخوردار است که در منطقه‌های مختلف آن شما می‌توانید شاهد هوای سرد و خشک باشید.

با توجه به موقعیت‌های جوی اگر قصد سفر به این شهر را داشتید بهتر است بدانید که شهر مشهد به دلیل داشتن آب و هوایی نسبتاً سرد و خشک در فصل تابستان دمایی برابر با ۴۰ تا ۴۳ درجه دارد و به گونه‌ای گرم و خشک به حساب می‌آید، اما اگر شما در فصل‌های زمستان به این شهر سفری داشته باشید می‌توانید دمای هوا را تا منفی ۱۵ درجه زیر صفر تجربه کنید. اما شاید برای شما سؤال پیش آید که بهترین زمان برای سفر چه فصلی است؟

سفر 5 روزه کجا بریم؟
سفر ۵ روزه کجا بریم؟

فصل مناسب سفر به مشهد

با توجه به توضیحاتی که در قسمت بالا داده شد فصل تابستان به دلیل داشتن گرمای بیش از حد و تعطیلات تابستانه گزینه مناسبی برای سفر محسوب نمی شود و همچنین فصل زمستان به دلیل سرمای زیادی نیز مناسب نیست، اگر قابل‌ذکر است که در فصل زمستان تعداد مسافران در این شهر بسیار کم است و بسیاری از امکانات این شهر در فصل زمستان ارزان تر از دیگر فصل‌ها به مسافران ارائه می‌شود.

اگر قصد دارید از سفر خود نهایت لذت را ببرید می‌توانید در فصل‌های بهار و پاییز به این شهر دیدنی سفری داشته باشید.  فصل بهار معمولاً به دلیل تعطیلات نوروزی شلوغ است و شاید شما از این حجم از شلوغی در شهر و جاذبه‌های مختلف ناراضی باشید، اما یکی از مزیت‌های مهم این فصل آب و هوای مطلوب آن هست که در آن می‌توانید نهایت لذت را از سفر ببرید.

بهترین گزینه برای سفر به مشهد فصل پاییز است، از مزیت‌های مهم این فصل آب و هوای مطلوب و خلوت بودن شهر نسبت به دیگر فصل‌ها است. پس اگر قصد دارید سفری راحت و با آرامش داشته باشید بهترین گزینه فصل پاییز است و می‌توانید از طبیعت دیدنی این شهر با چهره برگ‌های ریخته نهایت لذت را ببرید.

 

خوراکی و سوغاتی‌های مشهد

یکی از اصلی‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های هر سفر خرید سوغاتی و یا خوراکی‌های خوشمزه و مختلف در یک شهر است. شهر مشهد به دلیل داشتن یک موقعیت توریستی از رستوران‌های مدرن و سنتی زیادی برخوردار است و با توجه به آمارهای بدست آمده هزینه یک پرس غذا در این محیط‌ها چیزی حدود ۱۰ الی ۶۰ هزار تومان می‌تواند برای شما خرج داشته باشد. (البته در رستوران های معمولی!) غذاها در مشهد می‌توانند رسمی و یا محلی باشند که یک امتیاز مثبت برای رستوران‌ها آن به حساب می‌آید. در ادامه قصد داریم شما را با چند غذا و خوراکی مشهدی بیشتر آشنا کنیم.

 

شله مشهد

سفر 5 روزه کجا بریم؟
سفر ۵ روزه کجا بریم؟

یکی از خوشمزه‌ترین و فوق العادی ترین غذاهای سنتی مشهد، شله مشهدی است که شاید اکثر ما ایرانیان با این غذای لذیذ آشنا باشیم. این شله همانند دیگر شله های رسمی مثل شله زرد پخته می‌شود اما در آن تفاوت هایی وجود دارد که آن را با نام شله مشهدی در فهرست اصلی غذاهای ایرانی به ثبت رسانده است. شله مشهد می‌تواند خود یک وعده کامل غذایی باشد و به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد به نوعی سنگین است و توصیه می‌شود این غذا به عنوان ناهار صرف شود. درون این شله شما می‌توانید انواع حبوبات را از جمله لوبیا، عدس ماش و .. مشاهده کنید.

یکی از فوت‌های آشپزی این شله اضافه کردن ادویه‌های خاص خود است، اگر شما در این شله از فلفل سیاه و یا قرمز استفاده کنید می‌توانید طعمی تند به غذا بدهید در کنار فلفل می‌توانید از ادویه‌های دیگر مثل هل، زنجبیل، دارچین و… استفاده کنید. شله مشهدی همانند حلیم است و درون آن از گوشت گوساله معمولاً استفاده می‌شود، هرچقدر مواد گوشت را در این شله بیشتر کنید مزه و خوشمزگی شله بیشتر خواهد شد.

 

کباب شیشلیک شاندیز

سفر 5 روزه کجا بریم؟
در سفر ۵ روزه کجا برویم؟

از زمان قدیم تا به امروز مردم ایران علاقه خاصی به دسته غذای های گوشتی از جمله کباب داشته‌اند، کباب‌ها معمولاً با توجه به نوع گوشت استفاده‌شده قیمت‌گذاری می‌شوند. یکی از بهترین نوع کباب که شاید در منو های شهرهای مختلف دیده باشید کباب شیشلیک است که از خوشمزگی خاصی برخوردار است. شیشلیک شاندیز به نوعی خاص غذایی خاص به شمار می آید و برای خود یک برند محبوب در حوزه کباب‌های ایرانی است و ممکن از در برخی از منو ها نام کباب شیشلیک شاندیز را شنیده باشید. اگر علاقه خاصی به کباب دارید حتماً در طول سفر به این شهر از این کباب‌های شیشلیک میل نمایید.

 

کوکوی شیرین

غذایی لذیذ در مشهد که بیشتر به عنوان دسر می‌توانید آن را امتحان کنید، این کوکوی شیرین را می‌توان در اغلب سفرهای مشهدی دید و به دو صورت گرم و سرد می‌توانید آن را سرو  کنید. مواد تشکیل‌دهنده این کوکو از سیب‌زمینی، تخم‌مرغ، آرد ذرت و زعفران به اندازه کافی است. شما با تهیه کردن مواد های اولیه می‌توانید خود در خانه این کوکوی خوشمزه و لذیذ پخته باشید. یکی از فنون  برای خوش طعم تر کردن این غذا این است که از مخلوط خاصی استفاده می‌شود که مواد تشکیل‌دهنده آن از آب، شکر، گلاب و معمولاً زعفران است که می‌تواند غذای شما را بسیار خوش طعم کند.

 

قروتی مشهد

از دیگر غذاهای لذیذ در شهر مشهد قروتی است که می توانید این غذای خوشمزه را در فصل زمستان میل کنید، اصالت این غذا و سرو آن در فصل زمستان است ولی در دیگر فصل‌های سال نیز می‌توانید آن را میل کنید. این غذا شباهت بسیار زیادی با آش و آب گوشت دارد و در همان حد و اندازه خوشمزه و لذیذ است. شکل و شمایل این غذا همانند کشک است اما از قوت بالایی برخوردار است و می‌تواند یک وعده کامل برای شما به حساب آید. اگر به مشهد سفری داشتید حتماً از این غذای لذیذ میل نمایید تا خاطره‌ای به یاد ماندنی از مشهد در ذهن خود داشته باشید.

سفر 5 روزه کجا بریم؟
سفر ۵ روزه کجا بریم؟

آش ماستی مشهد

یکی از غذاهای محبوب در این شهر و یا شهرهای حومه مشهد آش ماستی است، این غذا همانند کباب‌ها از انواع مختلفی برخوردار می‌باشند بطور مثال در این زمینه آش می‌توانیم به آش‌های رشته، دوغ؛ شیر و … اشاره داشته باشیم. این آش از شکل و ظاهری زیبا و مزه ای لذیذ برخوردار است.

 

چرا باید به مشهد سفر داشته باشیم؟

مشهد یکی از شهر های توریستی به حساب می آید که در فصل‌های مختلف افراد بسیار زیادی را جذب خود می‌کند. این شهر یکی از شهرهای معنوی ایران محسوب میشود و تعداد زیادی از این مسافران به این دلیل وارد این شهر می شوند. آب و هوای این شهر نسبت به شهرهای دیگر خراسان مطلوب تر است. شهر مشهد از غذا ها و خوراکی های خوشمزه ای برخوردار است که شما در زمان سفر می‌توانید از آنها میل نمایید.

از دیگر ویژگی های مثبت این شهر توریستی, داشتن هتل های بزرگ و یا ویلا های اجاره ای است که متناسب با نیاز و علاقه مندی هایتان می توانید هر کدام که به موقعیت دلخواهتان نزدیک تر است را اجاره کنید. البته می توانید محل اقامت و هتل دلخواهتان را به صورت آنلاین نیز رزرو کنید. همچنین در حاشیه حرم مطهر امام رضا (ع) هتل ها و خط های تاکسی رانی قرار گرفته است که شما می توانید به وسیله این خط ها به سادگی به مقصد های خود دسترسی داشته باشید. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری مشهد روی لینک کلیک کنید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها