چطور و در چه فصلی به چابهار برویم؟

یکی از جذابترین مناطق گردشگری، بندر آزاد چابهار است. این منطقه، دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بی شمار و موقعیت خاص جغرافیایی است و میزبان گردشگران بسیاری است. چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران است و در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این منطقه به دلیل مجاورت با سواحل دریای عمان و اقیانوس هند و موقعیت بازرگانی و راهبردی ویژه، حائز اهمیت بسیار است. با ما همراه باشید تا به سوال چجور بریم چابهار؟ پاسخ دهیم.

چجور بریم چابهار؟

اقلیم آب و هوایی معتدل و همیشه بهاری بودنش، هم چنین طبیعت بکر آن، باعث جذب گردشگران به منطقه شده است. در کنار این جاذبه های طبیعی،می توان از میراث فرهنگی بسیار غنی آن، لذت برد.

آب و هوای چابهار

چابهار آب و هوایی معتدل و گرمسیری دارد.  بادهای موسمی از راه اقیانوس هند می وزد، که همین دلیلی بر آن است که در تابستان خنک ترین و در زمستان گرم ترین بندر جنوب ایران است. در تابستان، میانگین بالاترین دما ۳۱ درجه سانتب گراد و در زمستان،۱۹ درجه سانتی گراد است.

چابهار یا چهار بهار را به این دلیل میخوانند که در چهار فصل سال، این منطقه آب و هوایی بهاری و معتدل دارد؛ اما رطوبت بسیار بالای هوا، باعث شده بهترین زمان سفر به چابهار، از اوایل آبان تا اواسط فروردین باشد.

دسترسی به چابهار

چجور بریم چابهار؟
چجور بریم چابهار؟

کد چابهار ۰۵۴ است. ۱۸۰۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد که اگر به صورت زمینی سفر کنید ۱۹ ساعت در راه خواهید بود و در صورت سفر هوایی ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می کشد.

از مبدا  تهران به چابهار، ۴ راه جود دارد:

  •  سفر جاده ای با اتومبیل
  •  سفر زمینی با اتوبوس
  •  سفر هوایی
  •   سفر ریلی

سفر با اتومبیل شخصی

اگر به دنبال تجربه های هیجان انگیز و سفری پر ماجرا هستید، سفر زمینی به چابهار را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.

بعد از خروج از تهران، وارد بزرگراه خلیج فارس شوید، با گذشتن و عبور از راه قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان و بم وارد استان سیستان و بلوچستان می شوید. سپس مسیر چابهار را دنبال کنید.

سفر با اتوبوس

از پایانه جنوب تهران به مقصد چابهار با اتوبوس می توان سفر کرد. هر روز صبح اتوبوس ها تهران را به مقصد تهران ترک میکند.

  • فاصله اصفهان تا چابهار ۱۵۱۰ کیلومتر است.
  •  فاصله شیراز تا چابهار ۱۲۴۲ کیلومتر است.
  •  فاصله تبریز تا چابهار ۲۳۳۳ کیلومتر است.
  •  فاصله مشهد تا چابهار ۱۵۷۴ کیلومتر است.

سفر با هواپیما

چجور بریم چابهار؟
چجور بریم چابهار؟

سفرهای هوایی، بهترین گزینه برای کسانی است که از مسیر طولانی سفر زمینی خسته می شوند.

با هواپیما از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندر عباس، کرمان، کیش، زاهدان و دبی میتوان به چابهار پرواز کرد.

در نزدیکی چابهار، شهرستان کنارک، فرودگاه چابهار قرار گرفته است. از فرودگاه حدود ۴۵ دقیقه تا شهر چابهار، راه پیش رو دارید. قیمت بلیط هواپیما، بر حسب کلاس پروازی و توع ایرلاین متغیر است.

سفر با قطار

اگر قصد سفر با قطار دارید، خود را با قطار به زاهدان برسانید و از آنجا به صورت هوایی یا زمینی به چابهار بروید.

هزینه های سفر به چابهار

سفر به چابهار، به نسبت امکانات و نوع سفری که مد نظرتان است، هزینه متفاوتی دارد. در عین حال با کمترین هزینه میتوانید سفر کنید.

برای برآورد هزینه های ثابت سفر، باید علاوه بر رفت و بازگشت و تردد در چابهار، هزینه های اقامتگاه و خورد و خوراک را بررسی شود تا به مشکلی برنخورید.

هتل های چابهار

چند هتل در ساحل زیبای دریای عمان قرار گرفته است که بهترین امکانات را در اختیارتان قرار میدهند.

  • هتل ۴ ستاره لیپار

این هتل با چشم اندازی بسیار جذاب از ساحل و باغی زیبا، از بهترین هتل های چابهار است. به ساحل و امکانات مورد نیاز دسترسی عالی دارد. برای یک شب اقامت در هتل هزینه آن از ۳۲۰۰۰۰ تومان شروع میشود.

آدرس: چابهار، منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار

تلفن: ۰۵۴۵۴۴۴۲۱۰۱

  • هتل ۴ ستاره لاله

یکی از هتل های مجموعه هتل های زنجیره ای بین المللی لاله در چابهار است. در ۲ طبقه با دسترسی بسیار عالی و فضای سبز از امتیازات مثبت هتل لاله است. برای یک شب اقامت در هتل، هزینه آن از ۲۴۰۰۰۰ تومان شروع می شود.چجور بریم چابهار؟

آدرس: چابهار، انتهای بلوار امام خمینی، مقابل پارک الغدیر

  •  هتل ۴ستاره فردوس

این هتل دسترسی عالی دارد و گزینه خوبی برای گشت و گذار در چابهار است. برای یک شب اقامت در هتل، هزینه آن از ۲۶۰۰۰۰ تومان شروع میشود.

  • هتل آپارتمان ۴ ستاره گدروشیا

کسانی که عاشق خرید کردن هستند، مناسب ترین گزینه برای آنهاست زیرا این هتل در مقابل بازار سنتی چابهار قرار گرفته است. برای یک شب اقامت در هتل، هزینه آن از ۱۹۰۰۰۰ تومان شروع می شود.

  • دیگر هتل ها و اقامتگاه ها

با اقامت در هتل های ۳ ستاره آذین و ونوس و هتل ۲ ستاره سپیده، با دسترسی خوب و امکانات مناسب، هزینه کمتری می‌پردازید. برای یک شب اقامت در این هتل ها، هزینه آن از ۱۱۵۰۰۰ تومان شروع میشود.

اقامتگاه های بوم گردی فراوانی در چابهار است که می توانید با اقامت در آنها، فرصت خوبی برای آشنایی  با زندگی روزمره و فرهنگ مردم بومی آن به دست آورید. هزینه اقامت در آنها، در مقایسه با هتل بسیار ارزان تر خواهد بود.

هزینه خورد و خوراک در چابهار

در چابهار، هزینه های بالایی برای تهیه یک وعده غذایی لازم نیست، شما با کمترین هزینه میتوانید غذا تهیه کنید؛ یک وعده غذای محلی دریایی حدود ۳۰۰۰۰ تومان است اما قیمت ها به اینکه در چه رستورانی غذا بخورید، بستگی دارد. در چابهار، غذا های خیابانی و رستوران های شیک زیادی، پیش روی شماست؛ انتخاب با خودتان است. دو رستوران را به شما معرفی میکنیم:

  •  رستوران بام چابهار

اگر می خواهید غذاهای دریای مانند میگو وماهی را میل کنید، بام چابهار گزینه خوبی است. به واسطه موقعیت جغرافیایی، اجرای زنده موسیقی و برخورد گرم و صمیمی کارکنان رستوران، آن را به یکی از رستوران های محبوب شهر تبدیل کرده است.چجور بریم چابهار؟

آدرس: چابهار، بالاتر از مجتمع تجاری صدف، روبروی مجتمع تجاری پردیس

  • رستوران بلوچ

اگر به دنبال مکانی هستید که بتوانید انواع غذاهای ایرانی و محلی را میل کنید، رستوران بلوچ را پیشتهاد میکنیم.

آدرس: چابهار، بلوار امام، مقابل پمپ بنزین

حمل و نقل عمومی در چابهار

در چابهار، انواع تاکسی خطی، بی سیم و اینترنتی وجود دارد. اتوبوسرانی درون شهری چابهار، گزینه خوبی برای کسانی است میخواهند در هزینه هایشان صرفه جویی کنند.

دیدنی های چابهار

در عین حال که چابهار موقعیت تجاری و بازرگانی خاصی دارد، دیدنی های تاریخی و طبیعی جذاب بسیاری دارد که در مقاله چطوری بریم چابهار؟ در مورد آن توضیح می دهیم.

پدیده هایی که می توان از آنها نام برد:

  •   کوه های مینیاتوری

کوه های مینیاتوری یا مریخی از منطقه کچو تا خلیج گواتر، در موازات ساحل امتداد دارد. این کوه ها را از پدیده های خاص موفولوژی این منطقه می توان یاد کرد.

  • تالاب لیپار یا تالاب صورتی

در ۱۵ کیلومتری شهر چابهار، تالابی زیبا و منحصر بفردکه یکی از خاص ترین پدیده های طبیعی کشور است، قرار گرفته است. علاوه بر گل ها و گیاهان زیبای آن، به علت رنگ خاص و حیرت آور آن است که چشمتان را محصور خود میکند.چجور بریم چابهار؟

  •  کلبه غواصی چابهار

کمی پایین تر از هتل لیپار، کلبه غواصی قرار گرفته است. با اطمینان خاطر میتوانید از زیبایی های اعماق دریای عمان لذت ببرید، زیرا کلبه غواصی، تنها مرکز غواصی است که امنیت شما را تا حد بالایی تامین میکند.

  • ساحل صخره ای چابهار

تفریحگاهی جذاب و زیبا برای گردشگران و مردم چابهار است.

  •  ساحل بریس

در مجاورت کوه های عجیب مریخی، ساحلی زیبا از دریای عمان و از سواحل مکران وجود دارد.

  •  پلاژ ساحلی تیس

یکی از جاذبه های طبیعی و محبوب چابهار، در ساحل تیس، فرار گرفته است. این ساحل شیب کم و ملایمی دارد و از امکاناتی مانند آلاچیق، دوش آب، رستوران، جت اسکی، استخر بادی و سرسره آبی برخوردار است.

  •  کوه گل افشان

در بندر تنگ، پدیده ای جذاب و عجیب قرار دارد. این کوه ۱۰۰ متر ارتفاع و ۱۰۰ متر قطر دارد. برای دیدن پدیده عجیب گل افشانی،میتوانید به آسانی از کوه بالا بروید. چاله ای در بالاترین نقطه کوه قرار دارد که در زمان هایی منظم، با صدایی شبیه شلیک گلوله، گل پرتاب می کند. این گل برای بیماری مفصلی و ستون فقرات خاصیت درمانی دارد.

  • قدمگاه خضر نبی

در جنوب غرب چابهار، در منطقه سپوزه قدمگاه خضر نبی، زیارتگاهی است که در گذشته مراسم های خاص مذهبی، در آن برگزار شده است. مردم بومی اعتقاد دارند که خضر نبی در اینجا حیات داشته و نگهبان دریاها و کشتی های آن است.

  •   اسکله های ماهیگیری

چندین اسکله ماهیگیری در چابهار وجود دارد که اسکله های صیادی تیس و رم ین از بقیه معروف ترند. در ۱۰ کیلومتری شرق چابهار اسکله رم ین و اسکله تیس در اراضی منطقه آزاد قرار دارد، میتوانید به تماشای صیادانی که به صید انواع ماهی و ساه میگو مشغولند، بنشینید.

  •  روستای باهوکلات و تمساح گاندو

در نزدیکی چابهار، روستای باهوکلات فرار دارد که به سبب داشتن گونه ای خاص از تمساخ ایرانی به جاذبه گردشگری تبدیل شده است. این تمساح به تمساح مردابی یا پوزه کوتاه ایرانی مشهور است که در نوع خود، نمونه ای نادر بوده و پوزه ای کوتاهتر از هم نوعانش دارد.چجور بریم چابهار؟

  • جنگل های حرا

در نزدیکی محلی که رودخانه باهوکلات به دریای عمان میریزد و در ناحیه ساحلی خلیج گواتر، جنگلی زیبا با درختچه هایی که فقط در نواحی گرم می روید، وجود د دارد. در جنگل های حرا گل هایی است شبیه گل شاه پسند که در فصل های بهار و پاییز می روید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها