دیدنی های ازمیر

دیدنی های ازمیر

ازمیر یکی از بزرگترین شهرهای دیدنی ترکیه است. هر چند که این شهر غالباً به عنوان شهری تجاری یا صنعتی شناخته می‌شود؛ باید گفت آشنایی با دیدنی های ازمیر به طور حتم نظر بسیاری را تغییر خواهد داد. به علاوه، از برتری‌های ازمیر ترکیه می‌توان به هزینه پایین مورد نیاز برای سفر به این شهر اشاره کرد.

پاموکاله از جاذبه های ازمیر

پاموکاله نام چشمه آب گرمی است که به صورت پله‌ای، با سنگ‌‌هایی سفیدرنگ ساخته شده است. این چشمه آب گرم، از سالیان گذشته به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی ازمیر شناخته می‌شود که گردشگران بسیاری را جذب خود می‌کند.

برج ساعت از دیدنی های ازمیر

برج ساعت مانند نمادی، نشان‌دهنده شکوه ازمیر است. این بنای تاریخی در سال ۱۹۰۱ و در میدان کوناک به دست یک طراح ماهر فرانسوی طراحی و ساخته شد. ارتفاع این برج ۲۵ متر است که شکوه آن از هر نقطه‌ای از ازمیر قابل رویت است.دیدنی های ازمیر

قلعه کادیفه کاله

قدمت قلعه کادیفه کاله به ۴ قرن پیش از میلاد بازمی‌گردد. ارتفاع ۱۸۶ متری این قلعه تاریخی، تمام ازمیر را زیرپای خود می‌گذارد. از آنجایی که قلعه کادیفه کاله به سواحل دریا بسیار نزدیک است، با ایستادن بر فراز آن علاوه بر تماشای تمام شهر، می‌توان از عظمت دریای اژه لذت برد.

بازار کماراتی

دیدنی های ازمیر شامل بازارهای زیبا و پررونق آن نیز می‌شود. بازار کماراتی یکی از بازارهای سنتی ازمیر است که مکانی بسیار مناسب برای تهیه سوغاتی و لوازم سنتی است. با ورود به این بازار سنتی، گویی وارد دنیای لوازم و خوردنی‌های تاریخی ازمیر می‌شوید.

آسانسور ازمیر

حدوداً یک قرن پیش بنایی برای سادگی رفت‌وآمد مردم ساخته شد. اکنون این بنای تاریخی به آسانسور ازمیر معروف است. در آن زمان از این آسانسور ۵۱ متری برای جابه‌جایی مردم از ساحل به بالای تپه استفاده می‌شد.

تفریحات ساحلی

دیدنی های ازمیر علاوه بر اماکن تاریخی و سنتی، شامل مناطق ساحلی جذابی نیز هست که علاقه‌مندان به تفریحات ساحلی و آبی را مجذوب خود می‌کند. از تفریحات این مناطق می‌توان به قایق‌سواری، شنا، رستوران‌ها و کافه‌های ساحلی، تور دریایی و… اشاره کرد.دیدنی های ازمیر

به دیدار مرکز خرید Forum Bornova بروید

این یک مرکز خرید تقریبا جوان است که عمری ۱۰ ساله دارد. در ۲۰۰ هزار متر مربع مساحت این مرکز خرید حدود ۱۲۸ فروشگاه وجود دارند که تقریبا می توان گفت هرچه را که بخواهید می توانید در آن جا بیابید و بخرید. برندهای معروف و معتبری در این مکان وجود دارد که می توانید با خیال راحت خرید کنید. معماری این مکان با الهام از دریای اژه توسط معماران، برجسته، ارائه شده که خود نوعی جاذبه گردشگری به شمار می آید.

در این مکان درختچه ها، نخل و حوض های مملو از آب، مزین کننده مرکز خرید شده و می تواند خرید شما را به گردشی دلپذیر تبدیل کند.

موزه ی دیدنی Agora را هم ببینید

موزه ی آگورا که در شهر ازمیر واقع است در منطقه ی Namazgah واقع شده است. این مرکز توریستی در زمان رومی ها ساخته شده است. البته در آن زمان این منطقه بازار بوده است. بنای این مکان در ۱۷۸ سال بعد از میلاد مسیح علیه السلام در زلزله ای کاملا تخریب می شود اما به دستور امپراطور روم در آن زمان، بازسازی شده و به صورت یک جاذبه ی گردشگری زیبا در اختیار ازمیری ها و مردم سراسر دنیا قرار می گیرد.

منبع گردشگرها
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها