دیدنی های چین

دیدنی های چین

چین کشوری با دیدنیهای بینظیری است که ذکر تمامی آنها در این مطلب کوتاه نمیگنجد. اما قصد داریم تا شما را با تعدادی از دیدنی های چین آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

کوه چانگ بای شان

این کوه که در حقیقت یک آتشفشان خاموش است در کنار رودخانه بهشت قرار گرفته است. قرار گرفتن پارک ملی در کنار این کوه که محل زیستن جانوران مختلفی است باعث جذب گردشگران بیشتری به این منطقه میشود. بهارهای گرم این منطقه از نکات قابل توجه آن است.

دیدنی های چین

راه آهن چینگهای- تبت

اگر قصد دارید در مرتفعترین راه آهن جهان با قطار سفر کنید حتما باید به راه آهن چینگهای- تبت سری بزنید. علفزارهای دورافتاده- رودخانه ها و کوهستان های بلند مسیرهای عبور این قطار را تشکیل میدهند. با توجه به اینکه در میان راه ایستگاههای زیادی وجود دارد مسافران این قطار میتوانند در طول مسیر از قطار پیاده شده و از طبیعت بینظیر اطراف لذت ببرند.

غارهای ژیجین

مساحت این غارها به ۳۰۰۰۰۰ متر مربع میرسد و جالب است بدانید که در برخی از نقاط غار ارتفاع سقف در حدود ۱۸۵ متر است. جریانهای آب زیرزمینی و نهرها در میان این غارها به چشم میخورد. عظمت و شکوه این غارها یکی از جاذبه های توریستی کشور چین بشمار میرود.

شهر لی جیانگ

یکی دیگراز جاذبه های گردشگری کشور چین شهر لی جیانگ است. به نوعی میتوان گفت لی جیانگ ونیز کشور چین است. اگر میخواهید با فرهنگ و سنتهای قدیمی مردم چین آشنا شوید میتوانید از قسمت لیجیانگ قدیم آن دیدن کنید. در حال حاضر شهر لی جیانگ بصورت کاملا مدرن درآمده ولی در بخش روستایی لیجیانگ قدیم میتوانید از معماری سنتی این کشور- پلهای سنگی و کانالها دیدن کنید.

گویلین

اگر میخواهید زیباترین شهر چین را از نزدیک ببینید باید به جنوب چین و شهر گویلین بروید. طبیعت فوق العاده زیبای چین و جنگلهای سرسبز اطراف این شهر و همچنین قرارگیری آن در کنار رودخانه لی از جذابیتهای چشم نواز این منطقه محسوب میشود. باید گفت از دیگر مواردی که این شهر را دیدنی تر کرده حفظ تاریخ غنی چین در آن است. امروزه مردم چین گرایش روزافزونی نسبت به فرهنگ و زندگیی غربی پیدا کرده اند و به همین جهت به سرعت سبک زندگی خود را تغییر میدهند. اما این شهر هنوز هم رنگ و بوی فرهنگ و اصالت این کشور را دارد.

دیدنی های چین

شهر ممنوعه چین

‏ شهر ممنوعه به روایتی وسیع‌ترین و کامل‌ترین مجموعه معماری چوبی در جهان بشمار می‌رود. احداث شهر ممنوعه در سال ۱۴۰۶ میلادی با ‏دستور جو دی دومین امپراتور سلسله مینگ آغاز گردید و ظرف ۱۴ سال ساخته شد.

تا سال ۱۹۱۱ میلادی و نابودی سلسله چینگ ( قریب ۵۰۰ ‏سال) جمعا ۲۴ امپراتور در این شهر ممنوعه اقامت کرده و بر چین فرمان رانده اند. از سال ۱۹۲۴ بازدید از این مجموعه به عنوان کاخ موزه برای ‏عموم آزاد گردید و ممنوعه بودن آن پایان پذیرفت. این اثر نادر با ساختگاهی مستطیل شکل مساحتی حدود ۷۲ هکتار را در برمی گیرد. ابعاد ‏آن ۹۶۱ متر طول در امتداد شمال به جنوب و ۷۵۳ متر عرض در امتداد شرق به غرب است. دیواری با ارتفاع ۱۰ متر و خندقی با عرض ۵۲ متر ‏دورتا دور مجموعه را فراگرفته است. دیوار در هر ضلع خود یک دروازه را جای داده است. بر روی ضلع جنوبی «دروازه نیمروز» (‏Meridian ‎Gate‏) و بر روی ضلع شمالی «دروازه نیروی ایزدی» (‏Gate of Divine Might‏) قرار دارد. دیوار ها ضخیم هستند و طوری طراحی شده اند ‏که در برابر آتش توپخانه آن زمان مقاومت کنند.‏

شهر ممنوعه کاملا طبق نظام تشریفاتی سلسله‌های فئودالی و اصول طبقاتی ساخته شده است. طرح کلی، وسعت ،شیوه معماری، رنگ و ‏تزیینات همه نمایانگر امتیاز خاندان سلطنتی و سلسله مراتب اشرافی است. سه قصر این مجموعه یعنی قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو ‏حه که توجه را بیشتر جلب می‌کنند، محل اعمال قدرت امپراتوری امپرتوران و برپایی مراسم پرشکوه بوده است. قصر تای حه، مرکز تمام شهر ‏ممنوعه و تخت سلطنتی طلایی رنگ امپراتور در این قصر دیده می‌شود.

منبع لست کند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها