عبدل آباد تهران کجاست و چطور از آن خرید کنیم؟

چطور بریم عبدل آباد؟

چطور بریم عبدل آباد؟ اگر به دنبال اجناس مختلف در یک مکان هستید؛ اگر اهل تهران هستید و به دنبال پارچه های با کیفیت و ارزان قیمت میگردید؛ اگر بودجه کمی دارید اما میزان خرید و قیمت تمام شده خریدتان بسیار بالاست یا حتی اگر تهرانی هستید و به دنبال کمی پول برای پس انداز کردن میگردید، میتوانید به بازار بزرگ و معروف عبدل آباد سری بزنید. با مجله گردشگری و توریسم تاریخ ما همراه باشید تا همه چیز در مورد بازار بزرگ عبدل آباد را در اختیارتان قرار دهیم.

عبدل آباد تهران کجاست؟ چطور از آن خرید کنیم؟

عبدل آباد یکی از بازار های کلان شهر تهران است. این کلان شهر با داشتن جمعیت بسیار بالا به فروشگاه ها و بازار های زیادی نیاز دارد. این فروشگاه ها و بازارها به دلیل عدم نظارت بر قیمت ها، قیمت های بسیار بالایی برای هر یک از اجناس تعریف میکنند؛ در این شرایط بد اقتصادی بسیاری از خانواده های تهرانی توانایی پرداخت این قیمت های سرسام آور را ندارند. بازار عبدل آباد یکی از مکان هایی است که در آن میتوان اجناس را با کیفیت و قیمت مناسب پیدا کرد. حال سوال مهم اینجاست که چطور میتوان به بازار عبدل آباد رفت؟

معرفی بازار عبدل آباد

در بیشتر کشور ها بازار هایی که در جنوب شهرهایشان قرار دارند به دلیل تقسیم بندی طبقاتی- اجتماعی مردم، دارای مردم فقیر نشین هستند. در ایران نیز مردمی که درآمد کمتری دارند در جنوب شهر ها زندگی میکنند. افرادی که در این مناطق به شکل بومی زندگی میکنند به دلیل انصافی که نسبت به افرادی با شرایط زندگی همسان دارند؛ قیمت اجناس را متناسب با کیفیت و یا حتی در برخی موارد ارزان تر عرضه میکنند.

در جنوب تهران در کوچه ای که نامش احسانی است چندین مغازه در کنار هم قرار گرفته اند. کوچه احسانی که در محله ای به نام عبدل آباد قرار دارد؛ توانسته است بیشتر نیاز خانواده ها از قبیل پوشاک، لوازم کودک، پارچه، لوازم خانگی، مبلمان و… را مرتفع کند.

محله عبدل آباد کجاست؟

جنوب شهر تهران دارای محله های زیادی است. محله هایی که هر یک به نوعی معروف و مشهور است. البته برخی از این مناطق هم از قافله جا مانده اند و هیچ شهرتی ندارند!!!

عبدل آباد از مناطق قدیمی و جنوبی تهران بزرگ است. قدمت این محله به بیش از ۷۰ سال میرسد. این محله قدیمی و جنوبی کلان شهر تهران، به داشتن بافت فرسوده و قدیمی شهری معروف است. این بافت قدیمی و فرسوده جمعیت بسیاری را در خود جا داده است. محله عبدل آباد در منطقه ۱۹ کلان شهر تهران قرار دارد.

قیمت ها در بازار عبدل آباد چگونه است؟

چطور بریم عبدل آباد؟
چطور بریم عبدل آباد؟

نظر سنجی های بسیاری درباره بازار های تهران بزرگ انجام شده است. در برخی از این نظر سنجی ها از این بازار معروف به عنوان بازار ارزان فروشان و در برخی دیگر به عنوان بازاری که تنها اسم آن به عنوان بازار ارزان فروشان در رفته است، یاد شده است. بسیاری از افرادی که به این بازار رفته اند معتقدند اجناس این بازار ارزان تر از دیگر مناطق تهران به خصوص شمال تهران است. بسیاری از افراد هم قیمت ها را در بازار عبدل آباد به اندازه دیگر پاساژ های تهران دانسته اند.

از یکی از مشتریانی که از بازار خارج میشد سوال کردیم نظر شما راجب قیمت ها در این بازار چیست؟ پاسخ داد:” این بازار تنها به ارزان فروشی معروف شده است. قیمت اجناس در آن تفاوتی با سایر مناطق و بازار های تجاری تهران ندارد. در این بازار حتی قیمت برخی اجناس گران تر از سایر بازار ها است. به طوری که لباسی که در بازارچه سنتی ستارخان به قیمت ۱۵۰ هزار تومان فروخته میشد اینجا با قیمتی حدود ۱۸۵ هزار تومان به فروش میرسید!!!”

اما میتوان گفت بیشتر افرادی که در نظر سنجی ما شرکت کردند، معتقد بودند به دلیل موقعیت جغرافیایی این بازار، فروشندگان در آن نمیتوانند قیمت های سرسام آور روی اجناس بگذارند.

مسیر های دسترسی به بازار عبدل آباد

  •  افرادی که در شمال تهران زندگی میکنند میتوانند با استفاده از تاکسی به میدان راه آهن رفته و باز هم از آنجا با استفاده از تاکسی های مسیر عبدل آباد به بازار بزرگ برسند. مسیر دیگری که این افراد میتوانند از آن استفاده کنند، از مترو میگذرد. آنها میتوانند با استفاده از خط یک متروی تهران به علی آباد رفته و از آنجا از تاکسی استفاده کنند. تاکسی های خط عبدل آباد منتظر این افراد هستند.
  •  افرادی که در غرب تهران زندگی میکنند میتوانند با تاکسی به میدان آزادی بروند و از آنجا بازهم تاکسی بگیرند و به این بازار بزرگ بروند. مسیر بعدی که میتوانند از آن استفاده کنند، اتوبوس است. این افراد میتوانند با اتوبوس به ایستگاه متروی صادقیه و سپس به میدان آزادی بروند. از آنجا هم با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به پایانه سروری بروند. این پایانه نزدیک به بازار است و از هر کس که بپرسید بازار کجاست به شما پاسخ خواهد داد.
  •  افرادی که در شرق تهران بزرگ زندگی میکنند میتوانند با استفاده از مترو به ایستگاه مرقد امام خمینی(ره) بروند. از آنجا به جنوب حرم حرکت کنند و آنقدر ادامه دهند تا به ایستگاه علی آباد برسند. در آنجا تاکسی های این خط میتوانند شما را به بازار علی آباد برسانند. مسیر بعدی که میتوان از آن استفاده کرد از سه راه تهران پارس یا سه راه افسریه میگذرد. این افراد میتوانند به یکی از این دو بروند و از آنجا با تاکسی به ترمینال جنوب و میدان بهمن برسند.
  •  اگر هم در جنوب تهران زندگی میکنید میتوانید با مترو به نازی آباد بروید. از آنجا با اتوبوس، تاکسی یا مترو استفاده کنید و به بازار عبدل آباد معروف بروید.چطور بریم عبدل آباد؟

بهترین وسیله برای رفتن به عبدل آباد چیست؟

بهترین وسیله برای رسیدن به این بازار خط مترو میباشد. با استفاده از مترو شما تنها با شلوغی دست و پنجه نرم میکنید اما با استفاده از دیگر لوازم نقلیه زمینی شما درگیر ترافیک، گرما (اگر در تابستان باشید) و سرما (اگر در فصول سرد سال باشید) و آلوده کردن بیش از بیش تهران میشوید.

ایستگاه متروی عبدل آباد جزو ایستگاه های خط سه مترو است. این ایستگاه بین سه منطقه ۱۸ و ۱۷ و ۱۹ قرار گرفته است و همین باعث شده است تا سه مکان مختلف دیگر را نیز پوشش بدهد. نعمت آباد، عبدل آباد و شهرک ولی عصر سه مکان اصلی هستند که توسط این ایستگاه پوشش داده میشوند.

متروی عبدل آباد در بزرگراهی به نام جوانه و در نزدیکی خیابان ورزش قرار دارد. ایستگاه قبلی آن نعمت آباد و ایستگاه بعدی آن شهرک شهید شریعتی است.

پارچه فروشی های عبدل آباد چه تفاوتی با سایر پارچه فروشی ها دارد؟

چطور بریم عبدل آباد؟
چطور بریم عبدل آباد؟

گفتیم در عبدل آباد هرچیزی بخواهید پیدا میشود، از لباس و کیف گرفته تا مار و لاک پشت. یکی از فروشگاه هایی که در بازار عبدل آباد وجود دارد و بسیار هم مورد توجه و مشهور است پارچه فروشی های آن است. تفاوت هایی که پارچه فروشی های عبدل آباد با سایر پارچه فروشی ها دارد موجب شده تا این بازار مورد توجه بسیاری از افرادی قرار گیرد که نیاز به پارچه دارند. در این بخش از مقاله به پارچه فروشی های بازار عبدل آباد میپردازیم. با ما همراه بمانید.

اقتصاد نیوز یک خبرگذاری رسمی است. این خبر گذاری در یکی از گزارش های خود درباره پارچه فروشی های عبدل آباد گفته است که قیمت پارچه در این بازار ارزان تر از بسیاری از بازار های تهران است. به طوری که میتوان این تفاوت فاحش قیمت را به خوبی مشاهده کرد. همچنین بسیاری از مشتریان این بازار با اذعان به این موضوع گفته اند اگر کمی در این بازار بگردید، میتوانید پارچه هایی پیدا کنید که قیمت آنها کمتر از کیفیت آنها است.

به گفته یکی از فروشندگانی که در این بازار مغازه دارد، قیمت پارچه هایی که به عنوان پرده از آنها استفاده میشود در این بازار کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است، اما اگر مشتری بخواهد همین پارچه ها را از بازار های دیگر تهران بخرد، قیمتی بین ۵۵ تا ۶۰ هزارتومان باید بپردازد.

چطور بریم عبدل آباد؟
چطور بریم عبدل آباد؟

نکته دیگری که در این بازار دیده میشود، این است که پارچه در این بازار به هر شکلی به فروش میرسد. طاقه ای، متری، کیلویی و تکه ای از انواع روش های فروش پارچه است که در این بازار به فروش میرسد. اگر بخواهید پارچه را به شکل متری بخرید قیمت بسیار بیشتری را باید پرداخت کنید تا زمانی که همان پارچه را به شکل کیلویی بخرید. این موضوع درباره بازار معروف و بزرگ عبدل آباد نیز صدق میکند. اگر میخواهید میزان زیادی از یک مدل پارچه را بخرید نیز بهتر است به شکل طاقه ای خرید کنید. در این شکل از خرید پارچه، تخفیف خرید آخر جنس نیز به شما تعلق میگیرد.

پیشنهاد مطالعه: برای گردش در تهران کجا بریم؟

در برخی از مغازه های این بازار نیز برخی طاقه ها به انتها رسیده و تقریبا تمام شده اند. فروشندگان برای اینکه باقی مانده پارچه سریع تر تمام شود و بتوانند اجناس جدید بیاورند، بخش باقی مانده از طاقه را به قیمتی بسیار ارزان تر به فروش میرسانند. به طوری که به گفته یکی از فروشندگان این بازار آخر طاقه پارچه ای که در حالت عادی به قیمتی حدود متری ۱۰ هزار تومان میرسید، زمانی که به آخر طاقه رسیده است به قیمت متری ۵ هزار تومان یعنی نصف قیمت به فروش میرسد و این به خاطر میزان کم پارچه است.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها