مکان های دیدنی یاسوج

مکان های دیدنی یاسوج

استان کهکیلویه و بویر احمد از استان های غربی ایران می باشد. این استان در جنوب غربی کشور واقع شده است. شهر یاسوج، مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد می باشد که آب و هوای معتدل مایل به خنک دارد. مکان های دیدنی یاسوج بیشمار هستند و در این مقاله تعداد محدودی از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

اگر با اتومبیل شخصی به شهر یاسوج سفر کنید، تابلوی به شهر آبشار های خروشان خوش آمدید را ملاحظه می فرمایید. شهر یاسوج به شهر آبشارهای خروشان معروف است، چون آبشار هایی پر آب و زیادی در این شهر قرار دارد. با مجله گردشگری و توریسم تاریخ ما همراه باشید تا جاذبه های گردشگری یاسوج را معرفی کنیم.

پارک کوهستانی یاسوج

پارک کوهستانی دارای آب و هوای نسبتا خنک است که در مسیر یاسوج به اقلید قرار دارد. از ارتفاع این پارک نمای زیبا و کلی شهر در یک چشم انداز قابل مشاهده است.مکان های دیدنی یاسوج

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان به خاطر واقع شدن در حوالی روستای کاکان به این نام شهرت یافته است.مکان های دیدنی یاسوج

این پیست در رشته کوه زاگرس و قله مرتفع و زیبای دنا قرار دارد و سالیانه از اوایل زمستان تا اواخر اسفند میزبان اسکی بازها از شهر های اصفهان و فارس و خوزستان می باشد.

تنگ تامرادی

تنگ تامرادی در ۵۵ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد. تامرادی از ایل های بزرگ بویر احمد می باشند، تنگ تامرادی علت نامگذاری اش به همین دلیل است.مکان های دیدنی یاسوج

در فصل تابستان و بهار منطقه ییلاقی و خنک منطقه به شمار می رود. این تنگه دارای چهار آبشار زیبا می باشد و زیستگاه حیواناتی مانند سنجاب و کبک و گاهی خرس است.

آبشار یاسوج

به فاصله دو کیلومتر از مرکز شهر در قسمت شمال به آبشار زیبای یاسوج می رسیم که با آغاز فصل بهار با آب شدن برف از کوه های زاگرس آبشار ها از دل کوه ها در جریان هستند.

پل پاتاره

پل پاتاره در ۵۰ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد.

پل پاتاره متشکل از پنج پل تاریخی است که که به پل تخت شاه نشین معروف است و از کهن ترین پل های ایران است که به زمان ساسانیان بر می گردد.

دریاچه کوه گل

کوه گل در منطقه‌ی کوهستانی دنا، در ۳۲ کیلومتری یاسوج و ۸ کیلومتری شهر سی‌سخت قرار دارد. در این ناحیه دریاچه‌های متعددی وجود دارد که فصلی هستند و در اواخر زمستان تا اوایل بهار، بر اثر بارش باران و ذوب شدن برف‌های ارتفاعات دنا به وجود آمده و در اواخر تابستان تقریبا خشک می‌شوند. دریاچه‌ی کوه گل یکی از زیباترین دریاچه‌های این منطقه است که مساحتی حدود نیم هکتار دارد و عمق آن ۱۵ متر است.مکان های دیدنی یاسوج

دره‌ی المون

دره‌ی المون در ۵۰ کیلومتری جاده‌ی یاسوج به سمت نورآباد قرار دارد که برای رسیدن به آن باید از روستاهای چهارطاق، دشت و امیرایوب گذر کنید. این منطقه‌ی کوهستانی، منابع آب فراوان، چشم‌اندازی بسیار زیبا و طبیعتی شگفت‌انگیز دارد. در بهار و تابستان سری به این منطقه بزنید و از آب و هوای مطبوع و آب گوارا و شفاف آن بهره‌مند شوید. این منطقه از نظر طبیعت و اکوتوریسم، یکی از مهم‌ترین مقاصد استان کهکیلویه و بویراحمد است. رودخانه و آبراهه‌های متعدد، رویش لاله‌های واژگون در کناره‌های دره و جنگل‌های بلوط، دره‌ی المون را به منطقه‌ای بسیار زیبا چشم‌نواز تبدیل کرده است.

 

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها