دیدنی های بارسلونا

دیدنی های بارسلونا

امروز قصد داریم تا شما را با تعدادی از دیدنیهای شهر زیبای بارسلونا آشنا کنیم.

دیدنی های بارسلونا

ساگراد  فامیلیا

شهر بارسلونا دارای دیدنیهای زیادی است. اما باید گفت که مهمترین جاذبه توریستی این شهر کلیسای ساگراد فامیلیا است. طراحی این کلیسا ۱۰۰ سال پیش توسط آنتونی گائودی انجام شده و هنوز هم ناتمام باقی مانده است. گائودی که از بزرگترین معماران دو قرن اخیر بشمار میرود، طراحی این کلیسا را در ۱۵ سال آخر زندگی خود انجام داد. این کلیسا سالانه بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده دارد.

دیدنی های بارسلونا

موزه پیکاسو

معروفترین موزه شهر بارسلونا، موزه پیکاسو نام دارد که حدود ۴۰۰۰ اثر از پیکاسو در آن نگهداری میشود.

استادیوم نیوکمپ

استادیوم رسمی باشگاه بارسلونا نیوکمپ نام دارد. این استادیوم از مکانهای دیدنی شهر بارسلونا محسوب میشود. دلیل آن هم وجود موزه و فروشگاهی در داخل آن است. بازدید از استادیوم در روزهایی که مسابقه فوتبال در آن برگزار نمیشود، ممکن است. فروش محصولات مربوط به باشگاه بارسلونا توسط یکی از بزرگترین فروشگاههای نایک در اروپا که در این استادیوم واقع شده هم از نکاتی است که باید به آن اشاره کرد.

آبنمای جادویی از دیدنی های بارسلونا

از دیگر جاذبه های دینی شهر بارسلونا میتوان به آبنمای جادویی اشاره کرد. سالانه دو و نیم میلیون گردشگر برای بازدید از این آبنما به شهر بارسلونا می آیند. در واقع این آبنما ترکیبی از جادوی موسیقی و نور است. اگر شما قصد دارید در سفر به بارسلونا از این جاذبه دیدن کنید باید بدانید که در غروبهای تابستان، نمایش نور و موسیقی آبنما از پنجشنبه تا شنبه ادامه دارد و در فصل زمستان فقط در بعدازظهرهای جمعه و شنبه نمایش آبنما برگزار میشود. بازدید از این آبنما رایگان است اما در صورت برگزاری برخی از نمایشگاهها ممکن است نتوانید به این آبنما دسترسی پیدا کنید.

۱۰ جاذبه گردشگری برتر در جهان

خیابان لارامبلا

در مرکز شهر بارسلونا خیابانی به نام لارامبلا وجود دارد. ممکن است این خیابان دارای جذابیت چندانی نباشد اما روح شهر بارسلونا در آن جریان دارد. این خیابان از میدان مرکزی شهر بارسلونا آغاز شده و در بنای یادبود کریستوفر کلمبوس خاتمه می یابد.

گوتیک کوآرتر

محله گوتیک کوآرتر از محله های قدیمی شهر بارسلونا محسوب میشود که از قرون وسطی برجای مانده است. رشد منطقه گوتیک کوآرتر در اطراف شهر رومی قدیمی بارکینو آغاز شد. این محله دارای موزهای فراوان، قصر، کلیسا و بازار است. در این محله قسمتهایی از دیوارهای قدیمی رومی که برجای مانده قابل مشاهده است. بازدید از این محله رایگان بوده و به شما توصیه میکنیم با پای پیاده به بازدید بروید تا بتوانید از خیابانهای باریک آن هم عبور کنید.

دیدنی های بارسلونا

کاسا میلا

این خانه‌ بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی و از مناطق دیدنی بارسلونا است که در فاصله ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای خانواده سرشناس میلا طراحی‌اش کرده و به همین خاطر به آن کاسا میلا (خانه‌ میلا) می‌گویند. البته به خاطر نمای سنگی خاکستری و موج‌دارش به لاپدرِرا (معدن سنگ) هم معروف است.

پشت بام خانه به خاطر دودکش‌های عجیبی که بیشتر شبیه مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، بسیار مشهور و دیدنی است و اتاق زیر شیروانی هم نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد؛ ایده‌های او در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که طبیعت خط راست و مستقیم ندارد.

این خانه با آن همه انحنا و دایره، آنقدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که بدون اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها در آن می‌مانید. ساعات بازدید ۹ صبح تا ۶ عصر و از مارچ تا اکتبر تا ۸ شب است. البته کاسا میلا در تاریکی شب هم رمزآلود و دیدنی است؛ برای اطلاع از ساعات بازدید شبانه به وب‌سایتش سر بزنید. این بنا در خیابان پرُوِنسا و نزدیک ایستگاه متروی دیاگونال است.

منبع زورق
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها