نکات سفر با هواپیما

نکات سفر با هواپیما

سفر با هواپیما، برای خیلی از مردم کمی گیج کننده و گنگ است، حتی برای آن دسته از افراد که قبلا با هواپیما سفر کرده اند، ممکن است کمی دلهره آور باشد. با توجه به شلوغی فرودگاه ها و همچنین شرایط موجود، بهتر است نکاتی را در مورد سفر با هواپیما بدانید، تا در حین سفر با مشکل مواجه نشوید. ما در این مطلب سعی کرده ایم تا نکات سفر با هواپیما را ذکر کنیم.

نکات سفر با هواپیما

مرحله دریافت کارت پرواز

پس از ورود به فرودگاه، اولین کاری که باید انجام دهید، گرفتن کارت پرواز است، برای این منظور، به بخش دریافت کارت پرواز (چک-این) مراجعه کنید، که احتمالا با صفی طولانی مواجه می شوید. برای سهولت و سرعت بخشیدن به کار، بهتر است کارت ملی ، بلیت هواپیما و پاسپورت خود را از قبل آماده کنید، تا در زمان صرفه جویی شود.

چگونه در سفر ظاهر خوب خود را حفظ کنیم؟

مرحله تحویل بار و چمدان ها

اگر بار زیادی با خود ندارید و سبک سفر می کنید، به مرحله بعدی بروید و به این مرحله توجه نکنید، در غیر این صورت، پس از تحویل کارت پرواز و کارت شناسایی، چمدان ها و وسایلتان را از شما می گیرند و به آن ها برچسبی که حاوی نام و مشخصات شما است، می چسبانند.

یافتن گیت پرواز

پس از تحویل بار، به مرحله پیدا کردن گیت پرواز می رسید، که معمولا شماره آن روی کارت پرواز شما نوشته شده است. شما می توانید با استفاده از تابلو های راهنما گیت پرواز خود را پیدا کنید. اگر موفق نشدید، بهتر است که از کارکنان فرودگاه کمک بخواهید. توجه داشته باشید، که این مرحله را جدی گرفته و هر چه سریع تر گیت پرواز خود را پیدا کنید.

انتظار و سوار شدن

پس یافتن گیت و گذاراندن باقی مراحل، مدتی را در سالن گیت منتظر می مانید. پس از انتظار مرحله سوار شدن به هواپیما آغاز می شود. به احتمال زیاد قبل از سوار شدن به هواپیما با راهرویی مواجه می شوید، که به ورودی هواپیما منتهی می گردد، در غیر این صورت، پس از گذراندن راه هایی پر پیچ و خم بالاخره به هواپیما خواهید رسید.

نکات سفر با هواپیما

نکاتی دیگر در سفر با هواپیما

توجه داشته باشید، که حتما قوانین پرواز شرکت هواپیمایی خود را بخوانید. در بسیاری موارد مسافران مجاز هستند مقدار باری (کیف ، برخی اشیا و…) در حدود ۴ کیلوگرم را به داخل هواپیما ببرند و چیزی در حدود ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم بار را به باربری هواپیما تحویل دهند.

نکات سفر با هواپیما

از به همراه داشتن برخی اشیا فلزی و تیز مثل گاز اشک آور، فندک، چاقو خود داری کنید، زیرا ورود برخی اشیا به هواپیما ممنوع است. همچنین از مواردی که دارای اسید باشند، مانند سرکه و… ممانعت به عمل می آید، همچنین ممکن است قوانینی نیز، راجع به ورود مایعات به هواپیما وجود داشته باشد. پس دقت کنید و قوانین شرکت هواپیمایی مورد نظر را مطالعه کنید.

صندلی تان را هرچقدر که می توانید زود انتخاب کنید

اگر شما جزو معلولین هستید و یا موردی دارید که باعث می شود، برای شما نیاز به یک جایگاه خاص ایجاد شود بهتر است همان زمانی که بلیط خریدای می کنید این موضوع را بیان کنید. در برخی از مواقع این موضوع در بلیط تان ذکر می شود و معمولا گزینه ای به نام حمل با ولیچر در پروازها وجود دارد که اگر شما سالمند هستید و یا به هر دلیل نیاز دارید که یک شخصی به شما کمک کند، این موضوع باید قبل از خرید بلیط گفته شود.

اگر جزو دسته های بالا نیستید و شماره صندلی تان قرار است در هنگام صدور کارت پرواز به شما گفته شود نیز، بهتان پیشنهاد می کنیم که هرچه زودتر به گیت مورد نظر بروید تا صندلی های بهتر به شما داده شود و در صورتی که با همراه سفر می کنید از هم جدا نیوفتید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها