نکات مهم سفر به ترکیه

نکات مهم سفر به ترکیه

ترکیه دارای جاذبه های گردشگری و دیدنی بسیاری است. ترکیه از هر لحاظی کشوری دیدنی و زیبا محسوب می شود. بنابراین بهتر است قبل از سفر نکات مهم سفر به ترکیه را بدانید.

غذاهای سبک

آشپزی ترکیه به پر گوشت بودن مشهور است. رستوران های بسیاری در ترکیه غذاهای گیاهی را هم در لیست منوی خود دارند. حتی رستوران هایی که ماهی و کباب سرو می کنند نیز غذاهای سبکی مانند هوموس، ماست و .. دارند.

نکات مهم سفر به ترکیه

پول نقد

کارت اعتباری را شهرهای بزرگ نظیر آنکارا، استانبول و ازمیر قبول می کنند. اما در موسسات کوچک و شهرهای کوچک به همراه داشتن پول نقد ضروری است. همچنین پول خرد برای انعام پیش خدمت، تاکسی ها و توالت های عمومی لازم است.

سگ ها و گربه های خیابانی

گربه ها و سگ های خیابانی جزئی از شهر هستند. شما این حیوانات را ممکن است در هر جایی از شهر ببینید. مراقبت از آن ها را مردم محلی بر عهده دارند. بنابراین این حیوانات با رفتار خوب، اصلا ترس ندارند.

از آب شیر میل نکنید

کیفیت آب در شهرهای مختلف، متفاوت است. در ترکیه برای آشامیدن هیچ وقت از شیر آب نمی نوشند. هر چند بعد از جوشاندن آب از آن در پخت غذا و چای استفاده می شود و سیستم های تصفیه دارند. اما توصیه می کنیم از نوشیدن آب شیر بپرهیزید.

عبور از خیابان

عبور و مرور برای ماشین ها و عابران پیاده وضعیت خوبی ندارد. در ترکیه خط کشی عابر پیاده برای توقف ماشین ها بی معنی است. بنابراین بهترین راه توجه به چراغ راهنمایی و رانندگی می باشد. اما در نهایت تصیه می کنیم نسبت به ثابت بودن خودروها اطمینان کسب کنید.

احوالپرسی

عاطفی بودن مردم ترکیه را می توان در نحوه احوالپرسی آن ها درک کرد. هر چند در برخوردهای اولیه دست دادن رایج است. اما در ملاقات های دوستانه احوالپرسی با بوسیدن گونه ها و بغل کردن همراه است.

نکات مهم سفر به ترکیه

افسون ترکیه چیزی فراتر از استانبول است

وقتی در حال برنامه‌ریزی مسیر سفرتان هستید، حتماً ماجراجویی خود را فراتر از استانبول ببرید و به جاذبه‌های تاریخی معمول قناعت نکنید. ترکیه تنوع منظره زیادی داشته و مسیرهای کوهپیمایی‌اش بسیار جذاب و به یادماندنی هستند. هر فصلی برای یک نقطه از کشور ایده‌آل است. حتماً برای این برنامه‌ریزی هیجان انگیز آب و هوا را هم در نظر بگیرید.

طبیعت ترکیه

توالت های ترکی فراوان هستند
شاید اگر فقط به استانبول سر بزنید به توالت‌های سنتی برخورد نکنید اما اگر از مرزهای این شهر فراتر بروید، حتماً آن‌ها را خواهید دید. این توالت‌های قدیمی بسیار تمیز و بهداشتی هستند و در بسیاری نواحی در کنار توالت‌های مدرن امروزی به چشم می‌خورند.

چگونه به ترکیه برویم؟

چای نشانی از مهمان نوازی است
وقتی به سمت محله‌های تاریخی‌ استانبول یا شهرهای کوچک‌تر ترکیه می‌روید، باید آمادگی خوردن فنجان‌های متعدد چای در روز را داشته باشید. مردم این کشور علاقه بسیار زیادی به چای دارند و حتی فروشندگان مغازه‌ها ممکن است با تعارف کردن چای وسط خرید متوقفتان کنند. وقتی به خانه یک ترک بروید، احتمالاً شما را مهمان یک فنجان چای تازه دم خواهد کرد. این کار نشانی از مهمان نوازی و صمیمیت این مردم بوده و اگر آن را نپذیرید رفتارتان را نوعی توهین تلقی می‌کنند.

نکات مهم سفر به ترکیه

*مدت زمان اقامت شما در استانبول بستگی به هدف و انگیزه ی سفرتان دارد اگر قصد خرید در استانبول را دارید چهار روز برای این کار کافی می باشد اما اگر قصد بازدید از جاذبه ها و مکان های تاریخی این شهر را دارید دست کم یک هفته زمان لازم دارید تا بتوانید از تمامی جاذبه های مهم شهر دیدن کنید. البته اگر شخصی با برنامه هستید و زیاد اهل خرید کردن نمی باشید، با یک برنامه ریزی ددرست و منظم می توانید در طی سه روز از مهم ترین اماکن استانبول دیدن کنید.
*یک مورد دیگر از نکات مهم سفر به استانبول فصل مناسب سفر به این شهر می باشد. در فصل بهار و تابستان تعداد مسافرانی که با تور استانبول به این شهر سفر می کنند به طور چشمگیری افزایش می یابد. البته لازم به ذکر است که بگوییم در فصل زمستان و مواقعی که برف سطح شهر را پوشش می دهد، استانبول به شهری رویایی تبدیل می گردد که بسیار خاطره انگیز می شود.
*برای به صرفه تمام شدن بازدید از برخی مکان های تفریحی که از سطح شهر دور می باشد، بهتر است از تورلیدر استفاده کنید

 

منبع lahzeakhar
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها