محله های جذاب استانبول

محله های جذاب استانبول، مکان هایی برای تجربه زندگی مردم محلی

اگر به استانبول سفر کردید، و از محله های تاریخی و مردن آن دیدن نکردید سفری نیمه تمام خواهید داشت. همه محله های استانبول با یکدیگر متفاوت هستند و هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. استانبول جمعیتی حدود ۱۴ میلیون نفر را درخود جای داده است که می‌توان گفت استانبول نماینده ای بزرگ از کل کشور می‌باشد. در کنار محل هی مدرن که از بوتیک ها، گالری هنری، بار و رستوران تشکیل شده است، محل های سنتی وجود دارد که زیبایی این شهر را چندین برابر می‌کند. در ادامه به معرفی بهترین و زیبا ترین محل های استانبول می‌پردازیم، همراه ما بمانید.

محله های جذاب استانبول

گالاتا

این منطقه بی نظیر در بخش بی‌اغلو استانبول قرار دارد، که معروف بودن آن به دلیل وجود برج بزرگ و تاریخی گالاتا است. این منطقه پوشیده از سنگ فرش ها و ساختمان های نئوکلاسیک است که زیبایی آن را چندین برابر می‌کند. پرسه زدن در خیابان های گالاتا به دلیل وجود چیز های جالب و شگفت انگیز در کنار خیابان ها خاطره ای خوش برای شما به جا خواهد گذاشت. اگر مکانی را برای استراحت می‌خواهید به کافه ماورا سر بزنید. این کافه محلی برای گذراندن اوقات بیکاری مردم محل استانبول می‌باشد.

آشنایی با دیدنی های استانبول

چوکورجوما

این بخش نیز قسمتی از منطقه بی‌اغلو می‌باشد، که وجود مغازه های عتیقه فروشی در آن جذابیت بی نظیری را به این منطقه بخشیده است. حتما به مغازه های عتیقه فروشی این منطقه سر بزنید تا شگفت زده شوید. علت مشهور بودن منطقه چوکورجوما به دلیل وجود موزه ای به نام معصومیت است. این موزه جز موزه های ادبی است که توسط نویسنده ای ترک به نام اورهان پاموک بنا شده است. این نویسنده برنده جایزه نوبل بوده که این موزه را با الهام گرفتن از رمانی به نام معصومیت بنا کرده است.

چوکورجوما

آرناووت‌کوی

آرناووت‌کوی در حال حاضر، قلب زندگی شبانه استانبول به شمار می‌رود؛ این محله که یکی از محله های ثروتمند شهر است، درست در کنار تنگه بسفر واقع شده و به خاطر عمارت های مقابل اسکله و رستوران های دریایی اش شهرت دارد. عصر ها می‌توانید برای تجربه زندگی شبانه استانبول، به این خیابان بروید و از جو شاد آن لذت ببرید. در طول روز هم این خیابان جذاب است و می‌توانید در گوشه و کنار آن پرسه بزنید و خانه های زیبا و نماهای فوق العاده جذاب محله را تماشا کنید.

مدا

بخش آسیایی استانبول گاهی آنچنان که سزاوار است، به گردشگران شناسانده نمی‌شود؛ چون هنوز به مقصد محبوبی برای بازدید کنندگان تبدیل نشده است. با این حال، محله مدا مطمئنا بدون هیچ گونه ادعا یا تظاهر، ارزش بازدید دارد؛ چون می‌توانید مثل مردم بومی در آن قدم بزنید و زندگی روزمره آن ها را به تماشا بنشینید. در این محله کافه ها، رستوران ها، بارها و فروشگاه های زیادی وجود دارد که توسط جوانان کارآفرین اداره می‌شود. اگر می‌خواهید از دور به تماشا بخش اروپایی استانبول بنشینید؛ ساحل مدا همان جایی است که باید بروید؛ علاوه بر این، اینجا مکان فوق العاده ای برای پیاده روی طولانی مدت است.

کاراکوی

کاراکوی دقیقا در کنار اسکله ای قرار دارد که قبلا یکی از مهم ترین بنادر شهر بود. این محله به حال خود رها شده بود و کیفیت و اهمیت خود را از دست داده بود، تا اینکه از سال ۲۰۱۲ در کانون توجهات قرار گرفت. در حال خاضر بناهای تاریخی این منطقه خریداری شده و به نوبت بازسازی می‌شوند و خریداران آن ها را به کافه، رستوران و بوتیک های زیبا تبدیل می‌کنند. آخر هفته های کاراکوی پر است از مردم محلی و گردشگرانی که از محبوبیت این منطقه شنیده اند.

 

منبع کجا رو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها