دیدنی ترین مناطق غرب ایران

دیدنی ترین مناطق غرب ایران

سفر به غرب کشور می‌تواند یکی از بهترین سفر های شما در طول عمرتان باشد. استان های غربی ایران یکی از مقاصد جذاب برای سفر هستند. مخصوصا اگر در تابستان به غرب ایران سفر کنید می‌توانید از آب و هوا گرم دیگر شهر ها رها شوید. در غرب ایران کوهستان، جنگل و دشت های بسیار دیدنی قرار گرفته است. در ادامه همراه ما باشید تا با بهترین مکان های دیدنی غرب ایران آشنا شوید.

دیدنی ترین مناطق غرب ایران

استان کرمانشاه

سراب نیلوفر

این دریاچه بسیار دیدنی در استان کرمانشاه قرار دارد که نام گذاری آن به دلیل وجود نیلوفر های بسیار زیاد در داخل دریاچه است. در طول تاریخ داستان ها و افسانه های زیادی در باب دریاچه نیلوفر گفته شده است. از مهم ترین این داستان ها، حکایتی است که گنجینه خسرو پرویز در این دریاچه دفن شده است. نیلوفر های دریاچه سراب نیلوفر در فصل های گرم سال باز شده و زیبایی این دریاچه را چندین برابر می‌کند.

دیدنی ترین مناطق غرب ایران

استان آذربایجان شرقی

روستا کندوان

این روستا معروف که بیشتر ما با آن آشنا هستیم روستایی صخره ای است که جز آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. از جاذبه های گردشگری این روستا می‌توان به خانه های بی نظیری که در دل صخره ها بنا شده اند اشاره کرد. دلیل به وجود آمدن این صخره ها پرتاب گدازه های آتشفشانی و انباشته شدن آن ها در طی سال های طولانی بوده است. روستا  بی نظیر کندوان در ۶۰ کیلومتری شهر زیبا تبریز قرار گرفته است. اگر در تابستان به کندوان سفر کنید بهتر است؛ زیرا به دلیل قرارگیری این روستا در دل کوه های سهند آب و هوای آن در تابستان بسیار دل نشین است.

جنگل ارسباران

اگر به جنگل های کوهستانی علاقه دارید، جنگل ارسباران از خیلی از توریست ها دلبری می‌کند. این جنگل از مهم ترین جاهای دیدنی غرب ایران است که در شمال استان آذربایجان شرقی قرار دارد. چشمه های آب سرد و گرم دژ طوماسیاش، کلیسا نازینی و قلعه بابک از جاذبه های این جنگل است.

آشنایی با دیدتنی ترین مکان های ایران

استان آذربایجان غربی

آبشار شلماش

آبشار شلماش از خروشان ترین آبشار های ایران است. این آبشار که در جنوب سر دشت قرار دارد، آبشاری سه طبقه است که به موازات هم و پشت سر یکدیگر قرار گرفته اند.

دریاچه مارمیشو

این دریاچه در غرب ارومیه واقع شده است. گونه های مختلف جانوری مانند، قزل آلا، ماهی سفید، خرس، روباه، خرگوش و… در اطراف این مکان زندگی می‌کنند. آب این دریاچه از چشمه های طبیعی اطراف آن تامین می‌شود.

دیدنی ترین مناطق غرب ایران

استان کردستان

دریاچه زریوار

بدون تردید از زیبا ترین دریاچه های کشور، دریاچه زریوار در نزدیکی شهر مریوان است. این دریاچه منبع تغذیه خاصی ندارد و از آب چشمه ها پر آب می‌شود. به همین دلیل مردم بر این باورند که این دریاچه اسرار آمیز است. در فصل زمستان که سطح آن یخ می‌زند، می‌توان چشم اندازی دیدنی تر از این دریاچه مشاهده کرد.

مجموعه تفریحی آبیدر

آبیدر، مهم ترین تفریحگاه مردم سنندج است. این مجموعه در دامنه کوهی به همین نام قرار دارد. در این مکان می‌توانید از چندین چشمه، باغ، باغ وحش و پارک بازدید کنید. بر فراز این پارک هم چشم اندازی زیبا از شهر سنندج قابل مشاهده است.

مجموعه تفریحی آبیدر

غار کرفتو

در فصله ۷۰ کیلومتری از شهر دیواندره، غاری قرار دارد که زمانی سکونتگاه انسان ها بوده است. این غار به عنوان طولانی ترین غار ایران شناخته می‌شود و از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استان کردستان است.

منبع اقامت 24
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها