مکان های ناشناخته مشهد

مکان های ناشناخته مشهد

مشهد یکی از پرطرفدارترین شهرهای گردشگری در ایران است. این شهر دارای مکان های جذاب و گردشگری فراوانی است. در این بین مکان هایی وجود دارد که همانند دیگر مناطق مشهد معروف نیست. در این مقاله سعی کرده ایم به معرفی برخی از این مکان ها بپردازیم.

مکان های ناشناخته مشهد

روستای زشک مشهد

این روستا یکی از قدیمی ترین و زیباترین روستاهای اطراف مشهد است. قدمت این روستا به صدها سال قبل بازمی گردد. روستای زشک دارای طبیعت بکر و سرسبز می باشد که دارای مناظر جذاب و دیدنی است. این روستا در احوالی دهکده شاندیز قرار دارد که می توانید همه روزه از آنجا دیدن کنید. بهترین زمان برای بازدید از این روستا فصل بهار است، زیرا در این زمان از سال زیبایی روستای زشک دوبرابر می شود. با آمدن به این روستا می توانید از مناطق دیگری همچون قله شیرباد مشهد، چشمه فلفلی زشک مشهد، قله چمن و دره نهل زشک دیدن کنید.

آبشارهای اطراف مشهد

آبشارهای اطراف مشهد جزو مناطقی است که می توانید با رفتن به آنجا حال و هوای ود را تغییر دهید. این آبشارها به عنوان زیباترین مکان های اطراف مشهد شناخته شده اند، به طوریکه هنوز بری از آن ها ناشناخته باقی مانده اند. آبشار اخلمد یکی از انواع آبشارهای زیبای اطراف مشهد می باشد، که می توانید آخر هفته های خود را در آنجا سپری کنید.

آبشارهای اطراف مشهد

در مشهد کجا برویم؟

منطقه گردشگری توس مشهد

شهر توس در شمال غرب مشهد واقع شده است. بیشتر مردم، این شهر را با نام حکیم ابوالقاسم فردوسی به یاد می آورند. دلیل این امر نیز وجود آرامگاه این شاعر برجسته در این شهر می باشد. با آمدن به این شهر حتما از بازارجه جذاب طوس نیز دیدن کنید. بعد از بازدید آرامگاه فردوسی می توانید از مکان های دیگری همچون گنبد هارونیه، موزه تاریخی شهر توس و شهر تاریخی طابران دیدن کنید.

بقعه هارونیه

بقعه هارونیه که با نام مقبره امام محمد غزالی نیز شناخته می‌شود، در قلب دشت توس قرار دارد. این بنا کاملا آجری است و هیچ‌گونه تزیینات کاشی‌کاری در آن به‌کار نبرده‌اند. گنبد بنا دو پوسته دارد که پوشش خارجی آن ویران شده بود و در سال‌های اخیر، بازسازی شده است. بر سطح خارجی گنبد داخلی، اثرهایی از تیغه آجری دیده می‌شود که ساختمان دو پوش گنبد را به هم متصل می‌کرد. این بنا دارای یک ورودی در سمت جنوب با سردر فوق‌العاده رفیع است. چهار پلکان مارپیچ در گوشه‌ها و سه اطاق فرعی در ضلع شمالی قرار دارند. درون گنبد ساده است و مقرنس‌کاری‌هایی مربوط به دوره تیموری در رواق وسطی پشت ضلع شمالی گنبدخانه دیده می‌شود. این اثر تاریخی در سال ۱۳۸۲ تحت عنوان مقبره امام غزالی به شماره ۸۹۴۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها