عکس های دیدنی و جذاب از دریاچه شورمست سوادکوه

دریاچه ها، مکان های دنجی برای تفریح و قایق سواری هستند. سکوتی که آن ها را در میانه جنگل فراگرفته و تنها صدای پرندگان را می شنوید. چنین طبیعتی می خواهید؟ به دریاچه شورمست سوادکوه بروید. زیبایی های چشم نواز طبیعت کشورمان ایران در گوشه و کنار این سرزمین هر کدام به رنگی درآمده تا با جلوه هایش، روحتان را نوازش دهد و گاه با پدیده ای حیرت انگیز شما را غافلگیر کند. امروز گوشه ای از این طبیعت دیدنی را برای تجربه یک گشت و گذار متفاوت انتخاب کرده ایم و می خواهیم برای لحظاتی از آن لذت ببریم و محو آن شویم.

بار دیگر راهی شمال می شویم و می خواهیم یکی از شگفت انگیزترین جلوه های طبیعت ایران را به نظاره بنشینیم. مقصدمان مجدد استان سرسبز و دوست داشتنی مازندران است که همه با طبیعت زیبایش آشنایی داریم و از شهرت جنگل های انبوه و ساحل زیبا و دریاچه هایش آگاهیم. در این استان راه شهرستان سوادکوه را در پیش می گیریم تا در گوشه ای از آن، جاذبه ای کمتر شناخته شده را بیابیم. پس با ما در تاریخ ما همراه باشید.

دریاچه شورمست سوادکوه نگینی در دل کوه

با همه لذت ها و خوبی های سفر به طبیعت، برخی همت رفتن به دوردست ها را ندارند و گذران فراغت خود را در اطراف محل زندگی خود ترجیح می دهند. اگر جزو هر کدام از این افراد هستید و ساکن تهرانید، مقصد امروز ما می تواند برای شما مفید باشد و طبیعت امروز را مقصد خود قرار دهید. کافیست کوله بار سبک خود را برداشته و به مقصد سوادکوه راهی جاده فیروزکوه شوید.

مقصد نهایی ما دریاچه شورمست سوادکوه استان مازندران است. جایی که امروزه و در هر روز طبیعت دوستان و گردشگران زیادی را در خود جای داده و زیبایی هایش را به رخ مشتاقانش می کشد. این جاذبه طبیعی و دوست داشتنی در سوادکوه، علاوه بر ظرفیت گردشگری بالای خود، دارای مناظر زیبا و چشم اندازهای بکر طبیعت را در اطراف شامل می شود که از جمله آن ها جنگل های انبوه توسکا می باشد.

دیدنی های مسیر دریاچه شورمست

در مسیر جاده فیروز کوه که قرار می گیرید، زیبایی های چشم نواز طول مسیر نیز دیدنی است. زیبایی هایی که خستگی جاده و رانندگی را از تن شما خارج می کند. یکی از زیبایی ها و مناظر فوق العاده مشهور در این جاده، پل ورسک است. و از فیروزکوه به سمت سواد کوه که پیش بروید شاهد آن خواهید بود.

بعد از آن که به جاده منتهی به دریاچه وارد شدید و به نزدیکی های دریاچه شورمست که رسیدید، از جاده ای پر پیچ و خم عبور می کنید که در هر پیچ آن مناظر زیباتر از دیگری را خواهید دید که می توانید برای لذت بردین از این چشم انداز ها، توقفی کوتاه داشته باشید. از سواده کوه بدون توقف نیم ساعته به مقصد می رسید، در واقع نشانه نزدیک شده به دریاچه شورمست سوادکوه این است که وارد جاده خاکی می شوید.

جاذبه های دریاچه شورمست برای بهترین تعطیلات

وجود منطقه ای وسیع پوشیده از آب درون جنگل درختان راش شروع شکل گیری منطقه ای گردشگری است. گردشگرانی که به این منطقه می آیند، روستای سنگده را در نزدیکی در یاچه خواهند یافت. از جاذبه های اطراف دریاچه شورمست می توانیم مکان های زیر را نام ببریم.

  • جنگل ارفع ده
  • غار اسپهبد خورشید
  • قلعه کنگلو
  • جنگل درختان راش
  • پل و تنگه ورسک نرسیده به جاده دریاچه شورمست
  • قایق سواری در دریاچه
  • ماهیگیری درون دریاچه شورمست فیروزکوه
  • پیاده روی در طبیعت اطراف دریاچه و درون جنگل
  • اسب سواری با کرایه اسب از مردم محلی
  • تاپ بازی برای افراد اهل دل
  • دوچرخه سواری در مسیرهای اطراف دریاچه

 

امکانات اقامتی دریاچه شورمست

در اقامتگاه دریاچه شورمست مازندران می توان کلبه گرفت. برای اجاره ویلا در دریاچه شورمست هم پیشنهاد می دهیم به روستاهای نزدیک بروید. این روستاها هستند که ویلا و اقامتگاه های مناسب دارند. خوشمزه ترین غذاهای شمال را در روستاها یا کلبه های فروش غذاهای محلی خواهید یافت که از دست ندهید.

وسایل مورد نیاز برای اقامت در دریاچه شورمست

بهتر است تمام لوازم کمپینگ و طبیت گردی های یک روزه را به همراه داشته باشید. افرادی که می خواهند برای بیشتر از یک روز در اطراف دریاچه بمانند، چادر مسافرتی و کیسه خواب به همراه داشته باشند. جدای از امکان چادر زدن، کلبه هایی در اطراف دریاچه خواهید یافت که می توانید کرایه کنید.

چطور خود را به دریاچه سوادکوه برسانید؟

از جاده ی فیروزکوه که به سمت قائمشهر بروید، پس از ۶۵ کیلومتر از فیروزکوه به پل سفید می رسید. کمی جلوتر نیز در سمت راست جاده و پس از گذر از پمپ بنزین، تابلوی شورمست را خواهید دید. جاده اما در دست چپ شماست و برای تغییر مسیر به آن جاده باید دور زد. مسیر دریاچه شورمست تا نیمه های راه آسفالته است ولی به دریاچه شورمست سوادکوه که نزدیک می شوید خاکی می شود. جاده را ادامه دهید تا به دریاچه برسید.

فصله تهران تا دریاچه شورمست بین ۳ تا ۴ ساعت رانندگی است. از مرکز تهران تا دریاچه، کمتر از ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارید که از فیروزکوه می توانید آن را طی کنید. اگر از افرادی هستید که سفر چندانی به شمال نداشته اید، معرفی شهرهای شمال ایران را بخوانید.

 

مشخصات دریاچه برای سفر آخر هفته ای دلچسب

در ارتفاعات مشرف به شهر پل سفید، دریاچه ی طبیعی و زیبایی را در دل جنگل توسکا خواهید یافت. جنگلی که در میان درختان کهنسال و بلند قامت پنهان شده است. مساحت آن ۱۵ هزار متر مربع و عمیق ترین نقطه آن ۷ متر است. این دریاچه شورمست نام دارد که مورد توجه بسیاری از طبیعت گردها و خانواده هاست. دریاچه شورمست سوادکوه ارتفاعی حدود ۹۴۰ متر از سطح دریا دارد؛ عرض آن از شمال به جنوب ۷۰ متر است؛ طول آن که از شرق تا غرب گسترده شده ۳۰۰ متر محاسبه شده است.

این مکان دوست داشتنی و زیبا به دلیل نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان، امکانات مناسب و… بسیار مورد توجه است. جاذبه های مهم گردشگری بسیاری در این منطقه خواهید یافت. شرکت در تور دریاچه شورمست هدف بسیاری از ساکنین تهران در تعطیلات آخر هفته شده است. آب این دریاچه، محیط جنگل و چشم انداز های اطرافش، موجب شده تا شعف وصف‌ناپذیری در ذهن مهمانان این دریاچه نقش ببندد.

بهترین فصل سفر به دریاچه طبیعی شورمست سوادکوه

مکان دوست داشتنی و زیبا به دلیل نزدیکی به پایتخت، دسترسی آسان، امکانات مناسب و… به یکی از جاذبه های مهم گردشگری در این منطقه تبدیل شده است. اینجا مقصد بسیاری از ساکنین تهران در تعطیلات آخر هفته است. آب و هوای دریاچه شورمست سوادکوه محیط جنگل، سرسبزی ها و چشم انداز های اطرافش، همه و همه موجب شده تا شعف وصف ناپذیری در مهمانان این دریاچه و در ذهن آنها نقش ببندد.

بهار: اسم بهار همیشه با سرسبزی و طراوت توام است، این منطقه نیز در این فصل با آب و هوای خنک و دلپذیر میزبان گردشگران خود است.

تابستان: در این فصل هم به دلیل اینکه این دریاچه در ارتفاعات واقع شده است از هوای گرم تابستان کمی فاصله دارد و دارای هوایی لذب بخش است.

پاییز: ویژگی طبیعت در پاییز رنگارنگ بودن است که این جاذبه طبیعی نیز از این قائده مستثنی نیست. زیبایی این منطقه در پاییز نیز شما را مشعوف خواهد کرد تا جایی که  اجازه نمی دهد شما از عکاسی طبیعت غافل شوید. البته به خاطر بارندگی در این فصل کمی جاده گلی است که نیاز به تجهیزاتی مثل کفش مناسب است.

زمستان: شاید مورد علاقه شما نباشد اما برای بسیاری، هوای سرد و جاده برفی جذاب است که قطعا مناظری متفاوت و چشم نواز دارد. نیاز به تجهیزات کافی برای سفر به این منطقه می باشد.

خوشحال می شویم گردشگران و طبیعت دوستانی که به دریاچه سوادکوه سفر کرده اند، برای ما کامنت بگذارند. از تفریحات و جاذبه هایی که در این مکان تجربه کرده اید بنویسید. وجود امکانات رفاهی دریاچه سرمست مانند سرویس بهداشتی، چند غرفه برای فروش تنقلات و سوغاتی های شمالی و… سفر به شمال را برایتان راحت تر می کند.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها