بهترین مناطق شمال برای فصل پاییز

بهترین مناطق شمال برای فصل پاییز

ما ایرانی ها در علاوه بر سایر فصل ها، در فصل پاییز هم به شمال می رویم؛ در واقع بهترین فصل برای مسافرت به استان های شمالی کشور، فصل پاییز است.

در فصل پاییز خبری از آن رطوبت های شدید تابستان نیست و هوای معتدلی را شاهد هستیم که در کنار ترکیب رنگی سبز و زرد و قرمز درختان و جنگل ها، فضایی فوق العاده دلنشین را شاهد هستیم.

مقصد های اصلی ما در فصل پاییز باید جاده های جنگلی و شهرهای قشلاقی باشد تا با دیدن منظره های بی نظیر، از خود بی خود و غرق در زیبایی طبیعت شویم.

شمال ایران مملو از مکان های دیدنی برای تمام فصل هاست که تعدادی از آنها را برای مسافرت پاییزی شما معرفی می کنیم.

مسیر بهشت

جاده اسالم به خلخال که می توان آن را جاده منتهی به بهشت نامید؛ این جاده ۷۰ کیلومتری به قدری زیبا و جذاب است که هنگام طی کردن مسیرش، دوست دارید مدام دنده عقب گرفته و منظره قبلی را نگاه کنید، در حالی که جلوتر، منظره های جذاب تری منتظر دیدار با شما هستند.

مسیر بهشت

دشت لار

این مکان دیدنی که در روستای لاهیجان از توابع شهرستان آمل واقع شده، در زمان باستان مکان زندگی پادشاهان برای فصل زمستان بوده است.

این دشت با دارا بودن گونه های مختلف جانوری و گیاهی می تواند مقصد جالبی برای مسافرت های شما باشد.

ضمن اینکه با داشتن چشمه سارهای فراوان در دل خود، زیبایی اش دو چندان می کند.

آشنایی با دیدنی ترین روستاهای شمال

جنگل نهار خوران

جنگلی پاییزی با وسعت بیش از ۳۰۰ هکتار در استان گلستان که یکی از رمانتیک ترین فضاهای پاییزی را برای شما به ارمغان می آورد.

در این جنگل درختانی همچون تمشک، گیلاس وحشی و بلوط وجود دارد که با فرا رسیدن فصل پاییز، رنگ برگ درختان، زیبایی های این طبیعت خدایی را دوچندان می کند.

جنگل نهار خوران

همچنین برای سفر های پاییزی می توانید از این مکان ها استفاده کنید:

آبگرم لاویج، اولسبلنگاه، روستای یوش

آبشار کبودوال

با ورود به جنگل، از همان ابتدای مسیر، دیدن شاخه‌های درختان درهم تنیده با برگ‌های زرد و قرمز شما را به ادامه مسیر فرامی‌خواند. زیبایی این جنگل به همین‌جا محدود نمی‌شود. پل‌های قدیمی و گذرگاه‌های سنگ ‌فرش شده، آبشار‌های کوچک، زیبایی این مسیر را صد چندان می‌کند. در پایان این مسیر، به آبشار کبودوال می‌رسید، که بزرگترین آبشار تمام خزه‌ای جهان و تنها آبشار خزه‌ای ایران است. خستگی این مسیر طولانی، با تماشای زیبایی آبشار کبود‌وال از بین می‌رود. این آبشار به دلیل قرار گرفتن در بین جنگل و تپه‌‌ها و کم ارتفاع بودن این منطقه سبب به وجود آمدن آب‌وهوایی معتدل در روزهای پاییز شده است. این نقطه از شمال کشور در هر ۴ فصل سال زیبایی‌های خاص خود را داراست. جنگل و آبشار کبودوال در فصل بهار و تابستان از سرسبزی خیره کننده‌ای برخوردار می‌باشد. این جنگل در فصل پاییز، رنگین کمانی از رنگ‌ها را در کنارهم به نمایش عموم قرار می‌دهد و به همین دلیل این آبشار یکی از بهترین مقاصد برای مسافرت به شمال در پاییز محسوب می‌شود. البته در فصل زمستان نیز با چهره سفید‌پوش این جنگل مواجه خواهید شد.

مسیر دسترسی به آبشار کبودوال: برای دسترسی به آبشار کبودوال خود را به شهر علی‌آباد کتول برسانید و سپس به سمت جنوب شرقی رفته و پس از طی ۵ کیلومتر باید خودرو خود را ترک کرده و بقیه مسیر به سمت آبشار را پیاده‌روی کنید. این مسیر نسبتا طولانی بصورت پله پله شده است و تا دل جنگل ادامه دارد.

منبع زرین نما
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها