دیدنی های آدانای ترکیه

دیدنی های ترکیه آدانا

شهر آدانا مرکز استانی به همین نام می باشد که ششمین استان پرجمعیت کشور ترکیه به شمار می ‌رود و در جنوب کشور قرار گرفته است.

این استان به دلیل داشتن آب و هوای مطبوع، زمین های حاصلخیز و صنعت پارچه و فراوری غذا، یکی از استان های مهم ترکیه و قطب اقتصادی کشور بشمار می‌ رود.

آثار تاریخی فراوان، معماری زیبا و چشم نواز، هتل ها و رستوران های شیک و عدم وجود شلوغی بیش از اندازه باعث شده است تا این شهر به مقصدی جذاب برای مسافران عازم ترکیه تبدیل شود.

به دلیل گذر رودخانه ای از مرکز شهر، علاوه بر بازدید از آثار تاریخی و گردشگری شهر می توانید به ساحل رودخانه رفته و اوقات خود را در آنجا بگذرانید.

در ادامه مطلب به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری شهر آدانا می پردازیم.

دیدنی های آدانای ترکیه

مسجد بزرگ

مهم ترین آثر باستانی شهر آدانا که زمان تقریبی ساخت آن به قرن ۱۶ برمی گردد که به دلیل زلزله ای در سال ۱۹۹۸ تخریب و مجددا در سال ۲۰۰۴ مرمت شده است؛ با نگاهی به طراحی این مسجد به وضوح می توان معماری دوران عثمانی را مشاهده کرد.

همچنین در قسمت شرقی این مسجد یک مدرسه قدیمی و باستانی نیز دارد.

پارک آبی ماویسو آکالند

همانند اکثر شهرهای کشور ترکیه، در شهر آدانا نیز یک پارک آبی سر باز وجود دارد که علاوه بر شنا و استفاده از سرسره های مجهز آن می توانید از رستوران ها و غذاهای دریایی کنار این پارک آبی استفاده کنید.

چگونه به ترکیه برویم؟

موزه فرهنگی و علمی آتاتورک

موزه ای واقع در یک خانه قدیمی دو طبقه که زمان ساخت آن به قرن ۱۹ برمی‌ گردد.

این موزه در تمامی روزهای هفته به جز دوشنبه ها میزبان گردشگران شهر آدانا می باشد.

در طبقه همکف یک کتابخانه وجود دارد که در آن روزنامه هایی مربوط به جنگ جهانی دوم و جنگ عثمانی موجود می باشد.

دیدنی های آدانای ترکیه

پارک آبی ماویسو آکالند

ماویسو آکالند یک پارک آبی تفریحی لذت بخش و هیجان انگیز است که در منطقه رودخانه سیحان قرار دارد. در این پارک آبی می توانید با سرسره های آبی مختلف، رودخانه تنبل، استخر موج و … شور و هیجان خاصی را تجربه کنید. شنا در این استخرها کاملا امن است چون غریق نجات ها همیشه در کنار استخرها مراقب این هستند تا به کسانی که مهارت چندانی در شنا ندارند کمک کنند. در این پارک آبی رستوران های زیادی هست که می توانید در آنجاغذاهای متنوع و خوشمزه شامل غذاهای دریایی و کبابی را در حالی که به موسیقی زنده گوش می دهید میل کنید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها