دیدنی های آنتالیای ترکیه

دیدنی های ترکیه

آنتالیا

شهر آنتالیا یکی از مهمترین مراکز تفریحی کشور ترکیه به حساب می‌ آید که با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان، به صنعت جذب گردشگر در کشور ترکیه کمک شایانی می کند.

آنتالیا در قسمت غربی کشور ترکیه و در منطقه مدیترانه واقع شده که با داشتن آب و هوایی مطلوب و ساحلی، خاطرات خوشی را برای مسافران عازم آنتالیا به وجود می‌ آورد.

میانگین دمای سالانه شهر آنتالیا حدود ۱۹ درجه سانتیگراد می باشد.

به علت ساحلی بودن این شهر، آنتالیا زمستان های چندان سردی را به خود ندیده است و اکثر روزهای سال هوا آفتابی می باشد؛ بنابراین آنتالیا در تمام فصول سال می تواند مقصد بسیار مناسبی برای سفر باشد.

بیایید نگاهی به جاذبه های گردشگری شهر آنتالیا بیندازیم.

دیدنی های آنتالیای ترکیه

سواحل لارا و کنتیالتی

همگی ما می‌دانیم که سواحل شهر آنتالیا، بهترین سواحل دنیا به حساب می آیند که امکانات فراوانی در اطراف آن ها دیده می شود؛ با رفتن به سواحل لارا و کنتیالتی استخر دلفین، اسکوتر سواری در کنار دریا، موتور اسکوتر، وسایل و اسباب بازیهای آبی و همچنین تعداد زیادی رستوران و مرکز رفاهی را در اطراف خود میبینید که همگی این امکانات دست به دست هم می دهند تا از سفر خود لذت ببرید.

هتل های خوب استانبول

شهر قدیمی یا کلاچی

شهری به جا مانده از زمان عثمانی که با شیروانی های قرمز و سنگ فرش های خاکستری رنگش گردشگران زیادی را جذب می کند.

در این منطقه می توانید هتل های لوکس، گالری های هنری، رستوران و سوغات فروشی های ترکیه ای را مشاهده کنید.

دروازه هادریان

سال ۱۳۰ بعد از میلاد مسیح، امپراطوری از سرزمین روم به آنتالیا سفر کرده که نامش هادریانوس بوده است که به  افتخار امپراطور بزرگ، این دروازه با شکوه را به نامش ثبت کرده اند.

دیدنی های آنتالیای ترکیه

دیگر مکان های گردشگری آنتالیا

قلعه رومیان

آسپندوس

پارک ملی المپیوس

برج ساعت و…

شهر قدیمی (کلاچی)

 

خانه هایی به سبک زمان عثمانی با سقف های قرمز وکوچه های سنگفرش شده قرار دارد.که بازسازی شده . یک شهر پر پیج و خم که می توانید در آن قدم بزنید و از نزدیک تاریخ این کشور را لمس کنید. همچنین هتل بوتیک درجه یک، سوغاتی فروشی، گالری هنری و رستوران وجود دارد. کلاچی، جاذبه گردشگری و دیدنی بسیاری دارد. میدان اصلی(کاله کپیسی)، قلعه بزرگ و برج ساعت زیبا در این شهر قدیمی است. همچنین مسجد محمت پاشا، نمای بیرونی بی نظیری را به وجود آورده.

اسکله قدیمی

اسکله قدیمی آنتالیا، واقع بر روی صخره ها، با تعداد زیادی بوتیک، کافه، بازار و قایق های بادبانی در کنار دریای مدیترانه واقع شده. این اسکله، زمانی مرکز اقتصادی آنتالیا بود. از قرن ۲ تا اواسط قرن بیستم، بندر اصلی آنتالیا به شمار می رفت. و تجارت و رفاه رو به این شهر آورد. امروزه این اسکله بهتریم مکان برای خرید است. و همچنین دیدن غروب آفتاب دریای مدیترانه در این اسکله بسیار زیبا و لذت بخش است.

 

منبع تور آنتالیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها