جاذبه های تاریخی و تفریحی شهر باکو

شهر باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان است ویکی از نفت خیزترین مناطق در دنیا است، گفته میشود به دلیل شباهت زیادی که این شهر با تبریز دارد خواهرخوانده تبریز لقب گرفته است. در ادامه همراه ما باشید تا با معرفی شهر باکو و جاذبه های تاریخی و تفریحی آن شما را با این شهر توریستی آشنا کنیم.

ایچری شهر

ایچری شهر هسته اولیه شهر باکو است که به دلیل محصور شدن در دیوارهای کنگره دارمعروف به ارگ باکو هم می باشد. در این شهر قدیمی نشانه هایی از انواع قوم ها با تمدن ها و فرهنگ های مختلف وجود دارد مانند ایرانیان، عثمانیان، روس هاو…از مهم ترین بناهای ایچری شهر «برج دختر و کاخ و موزه ی شیروان شاه» است.

برج های شعله

در معرفی شهر باکو خالی از لطف نیست که به معرفی برج های شعله که از بلندترین آسمان خراش های این شهر هستند بپردازیم .ارتفاع این سه برج ۱۶۱،۱۶۵و۱۸۲ متراست و هرکدام دارای کاربری متفاوتی هستند. یکی از آنها مسکونی و یکی از آنها تجاری-اداری و دیگری هتل پنج ستاره می باشد. سبک طراحی این برج ها ریشه در فرهنگ آذری ها دارد. ترک های آذربایجان ارزش خاصی برای آتش قائل بودند و ان را عنصری پاک می دانستند به همین دلیل در ساخت
این برج ها از آتش الهام گرفته شد.

معرفی شهر باکو

آشنایی با دیدنی های شهر باکو

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

این مرکز فرهنگی که با سبک دیکانستراکشن توسط زاها حدید طراحی شده است بنایی مدرن است که در دل شهر باکو قرار گرفته است. طراحی پوسته ی بیرونی این بنا با فراز و فرودها، تاشدگی ها و انحناها، حس خوش آمدگویی و پذیرایی را القا می کند. این مرکز فرهنگی دارای موزه، سالن کنفرانس و گالری های هنری می باشد.

میدان فانتین

میدان فانتین یکی از پویا ترین میدان های باکو هم برای مردم محلی و هم برای توریست ها می باشد. این میدان در روزهای تعطیل هم بسیار شلوغ است و دورتادور آن را رستوران ها و غرفه های صنایع دستی، بوتیک ها ومراکز خرید فرا گرفته است. وجود ده ها فواره سرتاسر این میدان فضایی مطبوع برای کسب انرژی فراهم می کند.

میدان فانتین

فرودگاه باکو

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف (Baku Heydar Aliyev Airport) که به فرودگاه باکو شهرت دارد در فاصله ۲۵ کیلومتری شهر باکو قرار دارد. ایرلاین های مشهوری مثل ایرفلوت (Aeroflot)، آسترین ایرلاینز (Austrian Airlines)، آذربایجان ایرلاینز (Azerbaijan Airlines)، ترکیش ایرلاینز (Turkish Airlines)، لوفت هانزا و قطر ایرویز پروازهای منظمی به مقصد این فرودگاه دارند. علاوه بر ایرلاین های خارجی، شرکت هواپیمایی ایران ایر نیز دو روز در هفته از تهران به مقصد باکو پرواز انجام می دهد. بنابراین اگر قصد سفر به باکو و آذربایجان را داشته باشید برای خرید بلیط هواپیما با گزینه های متعدد و باکیفیتی روبرو هستید. اما یکی از مواردی که در سفر به باکو، شاید به اندازه رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل اهمیت دارد نحوه دسترسی و گزینه های حمل و نقل فرودگاه باکو است. اگر در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید می توانید با توجه به هزینه و بودجه سفر و مدت زمانی که در اختیار دارید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه این موارد را به تفصیل توضیح می دهیم.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها