معرفی شهر ماساللی شهر چشمه های آب گرم

معرفی شهر ماساللی

شهر ماساللی شهرکوچکی است که در جنوب کشور جمهوری آذربایجان قرار گرفته است و در ارتفاعات کوه های تالش است. وجه تسمیه این شهر از شهر ماسال در ایران گرفته شده است. فرهنگ مردم این دو شهر که یکی در ایران و یکی در آذربایجان است شباهت زیادی به هم دارد. حتی دین بسیاری از مردم آن اسلام و مذهب آن ها شیعه است. ماساللی از باکو، پایتخت آذربایجان ۲۳۵ کیلومتر فاصله دارد که در ادامه بیشتر به معرفی شهر ماساللی می‌پردازیم.

بهترین فصل سفر به شهر ماساللی بهار و تابستان و اوایل آذر است. شرق ماساللی دریای خزر قرار دارد و غرب آن را کوه های تالش فرا گرفته است. فصل بهار آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی این شهر را فرا می گیرد و طبیعت بکر ماساللی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. حتی شهر اسم آن به معنای کوه می باشد.

در جنگل های این شهر انواع گیاهان دارویی که همگی خاصیت درمانی دارند وجود دارد. درختانی که در این منطقه قرار دارند بلوط، ممرز، راش، الو و ازگیل است.

جغرافیا

شهرستان ماسالی در جلگه و دشت لنکران و تا حدی در کوه‌های تالش متمرکز است. رایون ماسالی هم‌مرز با رایون‌های لنکران، لریک، یاردیملی، جلیل‌آباد و نفت چاله است. در شرق آن، دریای خزر و غرب آن، کوه‌های تالش و است. حداکثر ارتفاع این منطقه به ۹۱۷ متر می‌رسد، کمترین عمق در دریای خزر با ژرفای-۲۶٫۵ متر است. در این شهرستان(رایون) منابع معدنی و زمین گرمایی وجود دارد. متوسط ​​دما در ماه ژانویه ۲٫۵ درجه سانتی گراد است، همچنین متوسط ​​دما در ماه جولای ۲۵٫۶ درجه سانتیگراد است. متوسط بارندگی سالانه بین ۶۰۰–۸۰۰ میلی‌متر است. بزرگترین و طولانی‌ترین رود شهرستان ویلش چای نام دارد. درختان بلوط، ممرز، راش، انجیلی، آلو و ازگیل نیز در این ناحیه وجود دارند.

معرفی شهر ماساللی

چگونه سفر ارزان به باکو داشته باشیم؟

ماهیگیری

یکی از تفریحات برای مردم و گردشگران در این شهر ماهیگیری است. ماهیگیری در این شهر تبدیل به یک تفریح لذت بخش شده است.

چشمه های آب گرم

در فاصله ی ۳۰ کیلومتری غرب ماساللی، آب گرم ماساللی وجود دارد که به طور طبیعی در درون زمین گرم می شود و بعد از خروج از داخل زمین گرمای آن ۶۰درجه است. مواد معدنی داخل این آب که شامل: سولفید هیدروژن، کلسیم، سدیم، کلرید، هیدروکربن منیزیم و ید است می تواند بیماری های پوستی و روماتیسم مفاصل را درمان کند.

صنایع دستی ماساللی

صنایع دستی مردم ماساللی انواع حصیرهایی است که با دستان خود در نهایت ظرافت و زیبایی، زیرانداز و سبد و کلاه و … می بافند. این صنایع دستی ارزش بسیار بالایی دارند که گردشگران به عنوان سوغاتی و یادگاری از آذربایجان با خود می برند.

معرفی شهر ماساللی

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها