معرفی شهر حیدر آباد

معرفی شهر حیدر آباد

این شهر در استان سند کشور پاکستان قرار دارد. نام این شهر امروزه از نرون کوت به حیدرآباد تغییر کرده است. جمعیت این شهر چیزی در حدود ۱٫۴۱۷٫۰۸۲ بر طبق سرشماری سال ۲۰۰۶ می‌باشد. این مورد باعث شده تا این شهر هفتمین شهر پرجمعیت کشور پاکستان باشد. ازجمله جاذبه‌های تاریخی تفریحی شهرهای پاکستان می‌توان به جاذبه‌های تاریخی تفریحی شهر حیدرآباد اشاره کرد. در واقع میتوان گفت این شهر با جمعیت ۱٬۴۲۳٬۹۱۹ نفر (در سال ۲۰۰۷) دومین شهر بزرگ استان سند و هشتمین شهر بزرگ پاکستان است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۰، بالغ بر ۱٬۳۴۸٬۲۸۸ بود. در ادامه تاریخ ما را با معرفی شهر حیدر آباد همراهی کنید.

 

موزه سند

این موزه در سال ۱۹۷۱ تأسیس شد. جمع‌آوری، حفظ، مطالعه و نمایش سوابق تاریخی فرهنگی این استان موجب شد تا نیاز به موزه سند احساس شود. این موزه شاهد دوره‌های متعدد تاریخی است. در این موزه تعداد زیادی سند مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی وجود دارد. برای مثال در این موزه سندهای دوران سامما، سومره، کلرها و تالپور را دارد. در این موزه علاوه بر سندهای مختلف دوره‌های مختلف تاریخی می‌توان مدارکی مبنی بر نحوه زندگی مردم در آن زمان را نیز یافت. در این موزه بخش‌های جالب زیادی وجود دارد. یکی از این بخش‌های جذاب، نمایشگاهی هنری است که درباره زنان است که پوشش زنان امروز با زنان دیروز پاکستان را مقایسه می‌کند. ساعات بازدید این مجموعه همه‌روزه به‌جز شنبه و یکشنبه از ۱۰ تا ۱۷ می‌باشد. یکشنبه‌ها و شنبه‌ها نیز از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۷ می‌توانید از این موزه بازدید کنید.

آشنایی با جاذبه های شهر بصره

سد کوتری

این سد بین دو شهر حیدرآباد و جمشورو واقع‌شده است. این سد در مواقع سیل و بارندگی زیاد کاربرد بیشتری پیدا می‌کند چراکه این سد ساخته شد تا جریان آب رودخانه ایندوس کنترل شود. کنترل این جریان به اهدافی همچون آبیاری کمک شایانی کرده است. ظرفیت تخلیه این سد چیزی در حدود هشتصد و هفتاد و پنج هزار پیشخوان است. این سد دارای چهل و چهار خلیج است که به زیبایی آن افزوده است. این سد شهرهای بسیاری را از شر سیلاب نجات داده است.

در سال ۲۰۱۰ یک سیل بزرگ در این استان روانه شد که توسط این سد به خوبی مدیریت شد و خسارات چندانی به‌جا نگذاشت.  ساخت این سد در سال ۱۹۵۵ به‌پایان رسید. از آن سال تا به امروز این سد آب بسیاری از مصارف همچون شهری و کشاوزی حیدرآباد را تأمین می‌کند. همچنین توانسته یکی از جاذبه‌های تاریخی تفریحی شهر حیدرآباد باشد. طول این سد هزار و ششصد متر است.

از جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های پاکستان می توان به شهر حیدر آباد اشاره کرد که یکی از شهر های نسبتا بزرگ پاکستان است. در این مقاله تنها دو مورد از جاذبه های این شهر را ذکر کردیم. امیدواریم نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

منبع ویکی پدیا
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها