معرفی شهر کازان

معرفی شهر کازان

شهر بعدی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کازان پایتخت ورزشی روسیه است. این شهر علاوه بر ورزش دیدنی‌های دیگری هم دارد که باعث شده سالانه گردشگران بسیاری به دیدن آن بیایند. فاصله این شهر تا پایتخت یعنی شهر مسکو حدود ۷۹۷ کیلومتر می‌باشد. همچنین این شهر یکی از مهم‌ترین شهرها برای قوم تاتار است که در این منطقه زندگی می‌کنند. این شهر در زمان حکومت بلغارستان ولگا بنا شد. دلیل ساخت آن نیز مقابله با ماری‌ها بود.

مسجد قل شریف

مسجد قل شریف یا همان مسجد کول شریف یکی از معدود مساجد این شهر است. علاوه بر این یکی از بزرگ‌ترین مساجدی است که می‌توانید در کشور روسیه پیدا کنید. این بنا در حدود قرن ۱۶ ساخته شد. همان‌طور که می‌دانید مسجد تنها یک مکان مذهبی نیست. ازاین‌رو از این مسجد در کارهای متفاوتی استفاده می‌شده است. همین مورد باعث شد تا کتابخانه‌ای در این مسجد تأسیس شود. این کتابخانه در زمان خود باعث گسترش علم و دانش در آن زمان شد. در حال حاضر نیز این مسجد دارای دو طبقه است. یک طبقه از این مسجد زیبا مخصوص اعمال عبادی مسلمانان و طبقه دیگر آن یک موزه در کنار کتابخانه زیبای این واقع‌شده است.

معرفی شهر کازان

بهترین مناطق جهان برای سفر

دریاچه گلوبوی

دریاچه گلوبوی که با نام دریاچه آبی نیز شناخته می‌شود دریاچه‌ای بسیار زیبا است. البته این دریاچه در نزدیکی کازان واقع‌شده است ولی فاصله آن تا شهر بسیارکم است. اطراف دریاچه عمقی در حدود ۱۸ متر دارد. همچنین در اطراف این دریاچه درختان انبوه و بسیار پیوسته‌ای وجود دارد. مساحت این درختان نسبتاً زیاد است ازاین‌جهت می‌توان گفت اطراف دریاچه را یک جنگل زیبا احاطه کرده است. زمانی که به بازدید این دریاچه می‌روید دقت کنید که لباس‌های مناسب بپوشید و تمام بدن خود را بپوشانید. زیرا در اطراف دریاچه پشه‌های گرسنه منتظر شما هستند.

معبد تمام ادیان

امروزه کازان به طرز عمیقی با ترکیب اعتقادات دینی‌ مردم گره خورده است. «ایلدار خانوف» (Ildar Khanov) شخص خیری بود که در سال ۱۹۹۲ ساخت معبدی را برای تمام ادیان در کنار سواحل رودخانه‌ی ولگا آغاز کرد. در این بنا از معماری مذهبی در سراسر جهان استفاده شده و به آن «معبد جهانی» (Temple of All Religions) یا «مرکز فرهنگی بین المللی وحدت مذهبی» نیز می‌گویند. این معبد یک گنبد کلیسای اورتدکس، مناره‌ای شبیه مناره‌ی مساجد، اِلِمان‌هایی از کنیسه و سایر نمادهایی که نشان‌دهنده‌ی ۱۶ عقیده‌ی متفاوت دینی در دنیا است را شامل می‌شود.

معرفی شهر کازان

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان

کاخ ریاست جمهوری تاتارستان یکی از مکان‌های قدیمی این شهر است. این کاخ بر روی ویرانه‌های کاخ دیگری ساخته شد. نام آن کاخ؛ کاخ خوان بود. این کاخ در سال‌های ۱۸۴۵-۱۸۴۸ توسط یک معمار معروف به نام کنستانتین تون ساخته شد. این کاخ همان‌طور که از نامش نیز پیداست در حال حاضر یک کاربرد سیاسی دارد.

این شهر علاوه بر جاذبه های تاریخی تفریحی شهر های روسیه، نماینده جاذبه های سیاسی طبیعی شهر های روسیه نیز هست. امیدوارم ببینید و لذت ببرید!

منبع ایوار
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها