۴ جاذبه گردشگری آستارا که نباید از آن ها گذشت!

جاذبه های گردشگری آستارا شهری در قلب تالش

آستارا قلبی در شهر تالش است که از مکان ها و جاذبه های گردشگری مختلفی تشکیل شده که چشم های شما را به حیرت و ذهن شما را به ابهام دعوت می کند که اگر هربار قصد سفر به این شهر را کردید از این جاذبه ها رد نشوید و خاطراتی هیجان انگیز را با خود و خانواده ی خود به همراه داشته باشید. در ادامه با معرفی جاذبه های گردشگری آستارا همراه تاریخ ما باشید.

گردنه زیبای حیران

این گردنه با پیچ و خم های جاده ای و پوشش سرسبز گیاهان و کوه های اطراف یکی از زیبا‌ ترین جاده های بین شهری در ایران شناخته شده است که دره  رود ارس یکی از جاذبه های این شهر محسوب می شود، پوششی که مه برای بهشت گیلان ایجاد می کند نه تنها از سراسر ایران بلکه از سراسر دنیا گردشگران متعددی را به خود جذب میکند.

جاذبه گردشگری بی نظیر آبشار لاتون

جالب است بدانید که این آبشار بلند ترین آبشار ایران شناخته شده است که ارتفاع آن به ۱۰۵ متر می رسد و اما اگر از زیبایی های منظره اطراف آبشار بگذریم، یکی از دلایل جذب گردشگران به این منطقه؛ دسترسی دشوار به این آبشار است که تقریبا حدود سه الی چهار ساعت پیاده روی در هوای پاک و در مناظری سرسبز است که کمتر کسی پیدا می شود که از این هوا و مناظر خسته شود.

جاذبه های گردشگری آستارا

معرفی تالاب استیل آستارا

بی نظیر ترین تله کابین

این تله کابین در گردنه حیران قرار گرفته است که با طی کردن یک مسیر چشم نواز ۱۵۰۰ متری به شرق پارک جنگلی فندقلو می رسید که می توانید در این پارک جنگلی هم نیز ساعات خوشی را کنار خانواده ی خود بگذرانید.

پارک جنگلی بی بی یانلو عنصر زیبایی آستارا

۱۵۱۲ هکتار از خلقت زیبایی جهان در این پارک واقع شده است که با دره های عمیق و کوه های مرتفع گردشگرانی از سراسر ایران را به خود جذب نموده است و همچنین این جنگل زیستگاه جانوران زیبای ایران زمین نیز می باشد.

بقعه پیر قطب الدین

بقعهٔ پیر قطب الدین که در ۳ کیلومتری راه آستارا به اردبیل، داخل قبرستان روستای باغچه سرا، روی تپهٔ نسبتا بلند قرار گرفته‌است. این بنا آجری که طولش بیشتر از ۱۱ و عرضش ۶ متراست. پیشینهٔ بقعهٔ پیر قطب الدین به دوره قاجاریه می‌رسد. ورودی بنا در قسمت جنوبش قرار دارد که به کفش کن هم راه پیدا می‌کند. بقعه پیر قطب الدین زیارتگاه اهالی اطراف است. داخل بقعه، سنگ مرمر سفید رنگی به طول ۱۲۲، عرض۳۰ و قطر ۱۶ سانتی متر وجود دارد.

جاذبه های گردشگری آستارا

حرف آخر

پیشنهاد میکنم حتما به جاذبه های گردشگری آستارا که به آن ها در این مقاله اشاره شده است که امیدوارم با دیدن ازمناطق زیبای این شهر سفر خوبی را در کنار خانواده خود داشته باشید.

منبع ایران تجارت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها