ساحل چمخاله گیلان ساحل کرد زبانان ایران زمین

ساحل چمخاله گیلان

سواحل مکان های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت هستند، یکی از سواحل پر طرفدار و جذاب استان گیلان که گونه‌ای از زیبایی  های خلقت خداوند به شمار میرود واز دیرباز تا امروز توریست های متعددی را به سمت خود میکشاند، ساحل چمخاله می باشد.

چمخاله، قسمتی از خاک ایران

این ساحل در گیلان، ده کیلومتری شرق لنگرود نیز واقع شده است و بعد از انزلی، دومین قطب توریستی فعال در این استان به شمار میرود.

نکته جالبی که شاید توجه بسیاری را به خود جلب کند ، به دلیل آنکه بیشتر جمعیت این منطقه را مهاجران کُرد کرمانشاه تشکیل داده اند،نام این منطقه(چمخاله) که یک کلمه کُردی که به معنی رودخانه است، برای این منطقه انتخاب شده است.

بسیاری از مردم خونگرم این سرزمین، به شغل صیادی و کشاورزی مشغول میباشند که از معروف ترین محصولات انها برنج و هندوانه زبانزد مردم است.

در کنار این منظقه گردشگری میتوان به مناطقی چون لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما و اطاقور اشاره کرد و فاصله این شهر تا پایتخت تقریبا پنج ساعت می باشد.

ساحل چمخاله گیلان

بهترین مناطق جنگلی گیلان

از تفریحاتی که برای گذراندن لحظاتی مفرح برای توریستان گرامی لحاظ شده است، قایق هایی که در اطراف این منطقه قرار داده شده اند تا مسافرانی که قصد این را دارند که دل به دریا بزنند را سوار کنند یا  کسانی که مشتاق به اسب سواری هستند می توانند با اسب هایی که در آنجا قرار داده شده است اسب سواری کنند و عکاسان لحظات خوش و شاد آن ها را به سادگی ثبت کنند.

سوئیت های اقامتی و الاچیق های اختصاصی با تمامی امکانات به منظور راحتی گردشگرانی که به این استان پا میگذراند طراحی شده است که میتوانند در آنجا اقامت کنند.

چاف، همسایه دیرینه چمخاله

چاف نیز یک منطقه ساحلی میباشد که در پنج کیلومتری این استان قرار دارد، این منطقه قبلا دهستان بوده و در سال ۱۳۸۸ با روستا های اطراف و همچنین چمخاله به صورت یک شهر در آمده است و جالب است بدانید مردم چاف گیلک زبان هستند درحالی که مردم چمخاله کُرد زبانند.

اما قرار نیست در این مکان  تنها از دریا بهره ببرید. هر مسافر می‌تواند با کمی گشت‌و‌گذار، از طبیعت زیبای مزارع مختلف که در کنار ساحل گستره شده‌اند گرفته تا نمای کوهستانی لذت ببرد.شاید زمانی که در کنار ساحل به آرامی نشسته اید و گوش به امواج پرتلاطم دریا سپرده‌اید، بتوانید تصوری بهتر از چمخاله را در ذهن داشته باشید بهشتی که در آن  همزمان می‌توانید آرامش دریا را درکنار شانه‌های سترگ و ایستاده کوهستان ببینید.

ساحل چمخاله گیلان

حرف آخر

با سفر به چمخاله و دیدار با مردم خوش برخورد کٌرد زبان میتوانید لحظات شاد و خوشی با خانواده خود داشته باشید و خاطراتی با اطرافیان خود ثبت کنید.

منبع کجارو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها