بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی

بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی

انزلی یکی دیگر از زیباترین شهر های ایران به شمار می آید . این شهر با داشتن خانه هایی با بام های رنگارنگ، میدان هایی زیبا، سبک خاص معماری، آب و هوای مناسب و نسبتا شرجی یکی از زیباترین شهر های ایران به شمار می‌آید. در ادامه با معرفی بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی همراه تاریخ ما باشید.

جاذبه های گردشگری این استان

این شهر دارای جاذبه‎های گردشگری زیادی است که از بین آن‎ مرداب، برج ساعت، کاخ میان پشته، پناهگاه حیات وحش سرخانکن، گورستان لهستانی‏‌ها، دهکده ساحلی، حافظیه و اسکله و بلوار ساحلی انزلی را میتوان نام برد.

جایگاه اسکله انزلی

این شهر بزرگترین و قدیمی ترین بندر حاشیه ی دریای خزر میباشد و به سبب همین امر نقش مهمی را در جایگاه حمل و نقل کالا ها توسط دریا ایفا میکند و بنابراین این بندر یک بندر ترانزیتی است.

بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی

بندر انزلی کجا برویم؟

بلوار ساحلی انزلی

در سال ۱۳۰۷ بلوار ساحلی انزلی ساخته شد که معماری این بلوار الهام گرفته از بنادر روس هاست، مرغ های دریای خوش نوا و بلوار ساحلی از زیبایی های این شهر به حساب می آیند.

زمانی برای بهترین تفریح

در تمامی فصول، انزلی مقصد خوبی برای سفر است و بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی در همه فصول دیدنی است، ولی آب و هوای آن در فصولی که خیلی گرم و یا خیلی سرد نباشد، بهتر است، در هر صورت اگر شما اهل دریا و شنا کردن هستید تابستان برای عزم سفر مناسب تر است هرچند ممکن است رطوبت زیاد همراه با افزایش دما کمی شما را آزار دهد ولی بهار و پاییز قطعا هوایی دلپذیر و مناسب را برای شما می سازد.

حرف آخر

با سفر به این شهر دل انگیز و پر از هیجان، خاطرات خوب و خوشی به همراه خانواده ی خود ساخته و از تک تک لحظات خوشتان فیلم و عکس تهیه کنید و پیشنهاد میشود حتما از این شهر زیبا و جاذبه های گردشگری آن دیدن فرمایید.

بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی

انزلی بعد از رشت، پرجمعیت‌ترین شهر در استان گیلان است، این شهر بالاترین میزان بارندگی را در کشور دارد که به همین دلیل به شهر باران معروف است. دروازه اروپا نیز لقب دیگر این شهر است که علت آن این است که این شهر به دلیل ارتباط دریایی با اروپا و داشتن گمرک، از سایر شهرها زودتر با دستاوردهای غرب روبرو شده و بعضی از اولین‏‌ها مرتبط با این دستاوردهابه این شهر تعلق دارد. جالب است بدانید که اولین تاسیسات دریایی و همچنین اولین شهری که با برق روشن شد بندر انزلی می باشد

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها