کلبه ی هور کیش جاذبه ی قدرتمند این جزیره!

موقعیت مکانی کلبه ی هور کیش

کلبه ی هور کیش در قسمت غربی جزیره ی زیبای کیش واقع شده است و در واقع در دوران قدیم در قسمت غربی جزیره دماغه ای وجود داشته که امروزه آن را کلبه هور می نامند و میزبان گردشگرانی از سراسر ایران و دنیا دارد.

محبوبیت بالای کلبه هور

جالب است بدانید کلبه هور یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین قسمت جزیره ی کیش است و اگر بخواهیم از جاذبه صحبت کنیم باید بدانید این منطقه یکی از پر جاذبه ترین و پر بازدید ترین مناطق کیش بوده که توانسته تاکنون گردشگران و توریست های خارجی زیادی را به سمت خود بکشاند.

تامین انرژی این منطقه به صورت طبیعی

یکی از دلایل بزرگ جذب گردشگران خارجی به این ساحل این است که این ساحل از انرژی طبیعی استفاده میکند به این صورت که آب شور، با کمک نیروی باد به سمت بالا کشیده میشود و به کمک انرژی خورشیدی شیرین و قابل شرب میشود که این امری غیر عادی و بسیار عجیب است و اگر به این ساحل رفته باشید حتما شاهد آبگرمکن های خورشیدی بوده اید و جالب است بدانید استفاده از تمامی این خدمات برای عموم کاملا رایگان میباشد.

کلبه ی هور کیش

۱

۰ جاذبه برتر گردشگری کیش

ویژگی و زیبایی های کلبه ی هور کیش

در این منطقه زیبایی های بسیار زیادی به چشم میخورد از جمله وجود غار بسیار عجیب و زیبا در این کلبه که این غار ۵ متر طول دارد و در قسمت غربی این منطقه واقع شده است و جالب است بدانید به هنگام مد آب دریا شما میتوانید از غار عبور کنید و شاهد زیبایی های دیواره های این غار که کم و بیش از جلبک های زیبایی هم پوشیده شده است باشید .

امکانات برای گردشگران

خدمات رفاهی بینظیر از جمله آلاچیق با شارژر های برقی، نیمکت ها، نورافکن های بزرگ و حتی باربیکیو و پیست اسب سواری برای علاقه مندان، رستوران های مجهز که رستوران بزرگ شاندیز نمونه ی بارز آن است این مکان را فوق العاده کرده است .

ویژگی های کلبه هور در جزیره کیش

کلبه هور، در این بخش از جزیره آب های تمیز و زلالی را می بینیم که می تواند مکانی مناسب را برای غواصی گردشگران به وجود بیاورد. عمق سایت غواصی از شمال به جنوب بیشتر می شود و در بعضی از مناطق به ۸ متر هم می رسد.

کلبه ی هور کیش

در روزهایی که دریا مواج نیست و وزش باد کم و نسبتا ملایمی داشته باشیم، علاقه مندان به ماهی گیری می توانند در این قسمت به تفریح و صید ماهی مشغول شوند و خاطرات جذابی رو برای خود و دوستان ایجاد کنند. از جانوران موجود در این بخش، می توان به ماهیان هامور، سرخو، سنگسر و انواع صدف ها و لاک پشت اشاره کرد که در این منطقه به وفور دیده می شوند.

منبع دلتبان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها