معرفی شهر وانادزور

معرفی شهر وانادزور

شهر وانادزور یا همان قره کلیسا، سومین شهر بزرگ ارمنستان است که با ایروان، پایتخت آن ۱۲۸ کیلومتر فاصله دارد. این شهر زیبا و توریستی که در بخش شمالی ارمنستان واقع شده، دارای جاذبه های تفریحی بسیاری می باشد. به دلیل خنک بودن آب و هوای این شهر، خانه ها و کلبه های تابستانی این شهر بسیار معروف هستند. در ادامه با معرفی شهر وانادزور همراه تاریخ ما باشید.

این شهر و این منطقه سرشار از چشمه های آب معدنی و آب گرم است که بسیار برای توریست ها جذاب می باشد.

خانه تئاتر های مهم وانادزور یکی از جذاب ترین جاذبه های توریستی این شهر هستند، مانند «بوهم چمبر» و «تئاتر عروسی».

دیگر جاذبه های گردشگری وانادزور موزه ی هنرهای زیبای این شهر، تپه های ماشتوتس و موزه ی استیان زارویان است.

معرفی شهر وانادزور

صنعت و پیشرفت

از نظر پیشرف نیز باید گفت که در سال ۱۹۴۰ میلادی در این شهر فعالیت های وسیع صنعتی شروع گردیده و در واقع بزرگترین کارخانه ها صنعتی در این شهر واقع بودند.همچنین اولین کارخانه شیمیایی نیز در این شهر بنا شد و شروع به فعالیت نمود.همچنین در این شهر دو دانشگاه معتبر فعالیت دارند که دانشگاه های دولتی وانادزور و بین المللی ارمنستان می باشند و همچنین شعبه ای از دانشگاه دولتی ایروان نیز در این شهر قرار دارد.از طرفی هم این شهر بعنوان یک شهر گردشگری در کشور ارمنستان دارای امکانات تفریحی وسیع و هتل های مدرنی جهت اقامت توریست ها دارد و همچنین با جاده ها بزرگ و راه آهن به شهر های بزرگ دیگر کشور ارمنستان راه دارد.

دیدنی های ارمنستان

کلیساهای وانادزور

با توجه به اینکه ارمنستان کشوری است با دین رسمی مسیحیت و تقریبا ۹۰ درصد مردم آن پیرو این دین هستند، سر تا سر آن را صومعه ها و کلیساهای زیبا فرا گرفته است.

یکی از کلیساهای بسیار زیبای وانادزور، کلیسای مادر مقدس که به کلیسای کاراکلیزا هم معروف است می باشد. این کلیسای بسیار قدیمی در سال ۱۸۳۱ ساخته شد و در سال ۱۹۹۹ بازسازی شد. این کلیسای مشکی رنگ همراه با سنگ های پرتقالی یکی از زیباترین کلیساهای این شهر است.

کلیساهای وانادزور

یکی دیگراز کلیساهای وانادزور، کلیسای روسی تولد عیسی مسیح است که در سال ۱۸۹۵ ساخته شد. این کلیسا با گنبدی طلایی رنگ، روبه روی ایستگاه راه آهن این شهر خودنمایی می کند.

باغ گیاه شناسی وانادزور

در جنوبی ترین ترین قسمت شهر زیبای وانادزور باغ گیاه شناسی آن واقع شده که در سال ۱۹۳۶ تاسیس شد. در این باغ شگفت انگیز بیش از هزار نوع مختلف گیاه رشد می کنند. ارتفاع این باغ گیاه شناسی از سطح دریا ۱۴۰۰ تا ۱۴۵۰ متر است. در این باغ انواع چشمه های آب معدنی روح هر بازدیدکننده ای را جلا می دهد.

منبع یزدان گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها