سفرهای یک روزه اطراف تهران

سفرهای یک روزه اطراف تهران

در این مطلب جاذبه‌هایی در اطراف تهران را برای شما شرح خواهیم داد که برای سفرهای یک روزه اطراف تهران بسیار مناسب هستند.

روستای افجه 

یکی از بهترین نقاط در اطراف تهران روستای افجه است که برای گردش یک روزه بسیار مناسب است. دارای آب و هوایی دلپذیر می‌باشد و همچنین این روستا باغ‌ها و مزرعه‌هایی دارد که باعث سرسبزی آن شده است. یکی از دشت‌هایی که در این روستا شهرت دارد دشت هویج است و جالبی این دشت آن است که هیچ اثری از هویج در آن دیده نمی‌شود. در یک و نیم کیلومتری شمال شرق این روستا آبشاری زیبا با ارتفاع ۱۵ متر به نام پسچوبک وجود دارد. همچنین در این روستا آبشار دیگری به نام موآب وجود دارد که بسیار زیبا و جالب است.

آبشار زیبا گزو

برای سفر یک روزه اطراف تهران می‌توانید آبشار دیدنی گزو را انتخاب کنید. فاصله این آبشار جذاب تا تهران دو ساعت است که این آبشار در کنار امامزاده‌ایی قرار گرفته است که این امامزاده به سه بزرگوار معروف است. آبشار زیبای گزو در منطقه با آب و هوای دلنشین قرار دارد  همچنین در این منطقه درختانی با ۴۸ متر ارتفاع قرار دارد که حوضچه پایین آن برای شنا در فصل تابستان بسیار مناسب است.

آبشار زیبا گزو

دشت لار

در زمان‌های گذشته در فصل تابستان پادشاهان برای گذراندن اوقات و فراغتشان به دشت لار می‌رفتند زیرا دشت لار در تابستان گرمای شدیدی نداشته و بسیار هم زیبا می‌باشد ،   در واقع یکی از بهترین اماکن برای سفرهای یک روزه اطراف تهران می‌باشد.این دشت زیبا در ۷۵ کیلومتری تهران و در کوهپایه دماوند قرار گرفته است. در دشت لار گیاهان و جانوران بسیاری وجود دارد از بین این جانوران می‌توان به : پلنگ ، گرگ ، روباه ، عقاب و……. اشاره کرد. همچنین دشت لار دارای  گل‌های زیبایی همچون گل‌های زرد ؛ شقایق می‌باشد. در سفر یک روزه اطراف تهران دشت لار را فراموش نکنید.

تفریحات رایگان تهران

طالقان

یکی دیگر از جاهای دیدنی که می‌توان برای سفر یک روزه اطراف تهران  انتخاب کرد طالقان است که  در شمال غرب تهران قرار گرفته است. منطقه طالقان سرشار از زیبایی است از این زیبایی‌ها می‌توان به دشت سرسبز طالقان ، سد زیبا ، چشمه آب گرم اشاره کرد.

طالقان

جمع‌بندی

برای سفرهای یک روزه اطراف تهران سعی کنید از اماکنی که در مطالب بالا گفته شد استفاده کنید و از این مناطق سرشار از زیبایی دیدن کنید. اگر ساکن پایتخت کشورمان هستید آخر هفته خود را در این اماکن زیبا بگذرانید.

عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها