معرفی درود نیشابور

معرفی درود نیشابور

درود یکی از توابع شهرستان نیشابور در استان خراسان رضوی است. درود را در حقیقت می‌توان یکی از زیباترین شهرستان‌های ییلاقی و کوهستانی استان خراسان رضوی دانست. شرایط طبیعی این شهرستان به قدری به دل مردم می‌نشیند که علاوه بر ساکنین آن‌جا هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت این شهرستان روانه می‌کند. در ادامه با معرفی درود نیشابور همراه ما باشید.

معرفی درود نیشابور

سوغات درود نیشابور

مردم درود نیشابور اکثرا به کار قالی بافی مشغول هستند و همین باعث شده که این شهر را با قالی‌های منحصر به فرد آن بشناسند. هر ساله گردشگران زیادی از این شهر دیدن کرده و از قالی‌ها با طرح و رنگ‌های مختلف این شهر دیدن کرده و خرید می‌کنند. قالی بافی منبع درآمد خوبی را برای مردم درود نیشابور فراهم کرده است. البته منبع درآمد مردم این شهر تنها قالی بافی محدود نمی‌شود، مردم درود نیشابور فیروزه‌های زیبایی را در قالب انگشتر و گردنبند و دستبند روانه‌ی بازار می‌کنند که توجه هر بازدید کننده‌ای را به خود جلب می‌کند.  در کنار آن لبنیات درود و همچنین میوه‌ی ریواس که از کوهستان های این شهرستان تولید می شود، جزو منابع درآمد ساکنین این شهرستان می‌باشد که به عنوان سوغاتی‌های خوراکی منحصر به فرد درود نیشابور اشاره کرد.

در نیشابور کجا برویم؟

آب و هوای درود نیشابور

درود در فصل تابستان آب و هوای معتدلی دارد که همه را به سمت آنجا می کشد، در کنار آن این شهرستان زمستان‌های سرد و پر برف و بارانی را نیز تجربه می‌کند که امکان کشاورزی و حمل و نقل را معمولا با مشکل روبرو می‌سازد.

معرفی درود نیشابور

جاذبه‌های گردشگری درود نیشابور

از مهم‌ترین جاذبه‌های این شهرستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آبشار درود نیشابور: این آبشار یکی از زیباترین مناطق طبیعی درود است. این آبشار علاوه بر اینکه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشد به شدت در آب و هوای این شهر تاثیر گذار است.
  • قله فلسکه سماقزار: این قلعه‌ی تاریخی در شرق این شهرستان واقع شده و با درختان سماق به گونه‌ای پوشیده شده که زیبایی منحصر به فردی را به عنوان یک جاذبه‌ی تفریحی و تاریخی برای این شهر رقم زده است.
  • مهمانسرا درود: مهمانسرای زیبای درود نیشابور؛ یکی از بهترین مهمانسراهاست که در عین زیبایی جایی تمیز و دلچسبی است.
  • اماکن تاریخی: از اماکن تاریخی درود نیشابور می‌توان از حمام‌های تاریخی این شهر و همچنین قلعه‌های تاریخی اطراف درود نام برد.

پیشینه درود نیشابور

به نظر می رسد واژه دَرود از واژه هایی مثل درهٔ رود، دورود، دَه رود و یا دِه رود گرفته شده است. از آن جایی که رودخانهٔ درود از دو رود به وجود آمده و سرچشمه آن دو، خانه سفید و درهٔ کمر زرد است در جایی به نام دو رو به هم می رسند، یعنی نقطه به هم رسیدن دو رودخانه! احتمال قوی وجود دارد که این مورد دلیل این نام گذاری باشد. البته یک نظر دیگر هم وجود دارد که عده ای معتقدند رودخانه درود در گذشته های دور از پیوند ده رود کوچک و بزرگ در یک نقطه بوجود آمده است.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها