معرفی ۱۰ کوه دیدنی در ایران

معرفی ۱۰ کوه دیدنی در ایران 

ایران پناور ما دارای دیدنی‌های زیادی است که هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، یک نوع از این دیدنی‌ها قله‌ها و کوه‌های دیدنی ایران زیبا است که در ادامه این مقاله به معرفی ۱۰ کوه دیدنی در ایران می‌پردازیم، امیدواریم این مقاله برای شما مفید و لذت بخش باشد تا ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

بلندترین کوه‌های ایران

کوه دماوند

وقتی نام این کوه را می‌آوریم، درواقع به بلندترین کوه سرزمین ایران اشاره می‌کنیم، همچنین این کوه دارای بزرگ‌ترین آتشفشان خاور میانه است، همچنین این کوه دارای آب گرم‌هم می‌باشد.

10 کوه دیدنی در ایران

کوه سربلند دنا

این کوه از بلندترین کوه‌های رشته زاگرس می‌باشد که دارای ۴۴۴۸ متر ارتفاع است و همچنین رودهای بسیاری از این کوه سرچشمه می‌گیرند.

زردکوه

زردکوه دومین کوه بلند رشته زاگرس،‌ با ارتفاع تقریبا ۴۲۰۰ متر شناخته شده است.

تفتان

حال که به معرفی ۱۰ کوه دیدنی در ایران می‌پردازیم، شایان ذکر است که از کوه تفتان چشم‌پوشی نکنیم، این کوه، آتشفشانی فعال در خود دارد که تنها آتشفشان فعال ایران می‌باشد که ارتفاع این کوه نیز به بیش از ۴۰۰۰ متر می‌رسد.

توچال

قله توچال دارای ارتفاع ۳۹۶۲ متر است که بخشی از دامنه البرز را تشکیل داده است.

اشتران کوه‌

اشتران کوه نیز از بلند‌ترین قله‌ی کوه زاگرس می‌باشد که رود‌های زیادی از آن سرچشمه می‌گیرند.

آشنایی با خطرناک ترین کوه های دنیا

کوه بی‌بی شهربانو

این کوه در دامنه‌کوه ری نیز قرار دارد که در پایین این کوه بلند، غاری چشم گردشگران را جذب می‌کند.

کوه مرتفع سبلان

این کوه مرتفع، یکی دیگر از کوه‌های آتشفشانی می‌باشد، اما قابل ذکر است که این آتشفشان غیرفعال می‌باشد، همچنین ارتفاع این کوه به ۴۸۱۱ متر می‌رسد و نکته قابل توجه این است، دریاچه‌ای کوچک در بالای این کوه واقع شده است که گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند.

سهند

این کوه در قسمت جنوبی شهر تبریز قرار دارد که دارای ارتفاع ۳۶۹۵ متر است.

10 کوه دیدنی در ایران

کوه‌های مریخی

این کوه‌های زیبا یکی دیگر از مبحث معرفی ۱۰ کوه دیدنی در ایران می‌باشند،‌ این کوه‌ها در مسیر چابهار نیز قابل مشاهده می‌باشد و یکی دیگر از کوه‌های بلند ایران می‌باشد.

رنگ تقریبا سفیدرنگ کوه (چیزی میان طوسی و سفید) با واریزه‌های بسیار در پای ‌آن، وجود گرما و حرارت و شرجی هوا و رطوبت نسبتا بالا و سوی دیگر آن دریا که به‌این منظره آغوش گشوده است، مناظری رویایی و تخیلی را در ذهن بیننده پدید می‌آورد. همین منظره منحصربه‌فرد که جاده چابهار ـ گواتر آن را به دو نیم تقسیم کرده، باعث شده تا این جاده به یکی از زیباترین جاده‌های ایران تبدیل شود. یک‌سو کوه‌های مخروطی مریخی با آن رنگ خاکستری خیال‌انگیز و سوی دیگر دریای سبز و ماسه‌های اندکی سرخ با درختچه‌های بیابانی در کرانه آن.

منبع تبیان
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها