پارک شطرنج تهران کجاست

پارک شطرنج تهران کجاست

پارک شطرنج تهران کجاست ؟ پارک شطرنج تهران در سال ۱۳۷۰ در منطقه آجودانیه تهران واقع در شمال تهران ساخته شده است و دارای مساحت حدود ۲۲۶۰ متر مربع است. پارک شطرنج یکی از پارک‌های آرام و دنج در شمال تهران برای افراد علاقه‌مند به شطرنج است. طراحی این پارک زیبا و کوچک از آنجا که شبیه صفحه شطرنج است دارای میزهای بازی شطرنج است به پارک شطرنج معروف شده است.

پارک شطرنج دارای دو سالن شطرنج معروف است که شبیه مهره‌های قلعه و رخ شطرنج است که معمولا مسابقات شطرنج در این سالن‌ها برگزار می‌شود، همچنین این سالن‌ها دارای مربیان متخصص شطرنج است که به آموزش برای علاقه‌مندان شطرنج به صورت دوره‌ای می‌پردازند. یکی از جاذبه‌های این پارک برای شهروندان وجود مسیرهای مناسب برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. از جمله امکانات رفاهی پارک شطرنج آجودانیه این است که در سرتاسر پارک شطرنج نیمکت‌ها و وسایل ورزشی وجود دارد و مجهز به سرویس‌های بهداشتی زنانه و مردانه و بوفه برای خرید خوراکی است.

پارک شطرنج تهران کجاست

امکانات پارک شطرنج

پارک شطرنج هر چند کوچک است اما دارای امکاناتی مانند وجود میزهای مطالعه در فضای پارک و کتابخانه می‌باشد که روزنامه‌ها و کتاب‌های متنوعی برای مطالعه در آن وجود دارد. این پارک کوچک و دلنشین برای کودکان و افراد مسن بسیار جذاب است. پارک شطرنج دارای فضایی سرسبز مزین شده به درختان و گل‌های زیبا است و از پارک‌های پر رفت و آمد شمال تهران می‌باشد.

بهترین شهربازی ها و پارک های تهران

به طور کلی میتوان گفت این پارک دارای امکانات تفریحی و رفاهی کاملی برای علاقمندان می باشد. از امکانات این پارک می توان به نیمکت های چوبی ، محیط مخصوص علاقمندان شطرنج ، سرویس های بهداشتی ، بوفه و … اشاره کرد. همچنین در این پارک ایستگاه هایی جهت مطالعه و روزنامه خوانی برای علاقمندان مطالعه تعبیه شده است که این ایستگاه ها دارای میزهایی برای مطالعه نیز می باشند.

پارک شطرنج تهران کجاست

محوطه پارک

محوطه های این پارک بصورت صفحه های شطرنج و در دو سطح طراحی و ساخته شده است. همچنین بوستان شطرنج دارای دو سالن شبیه به قلعه و مهره رخ است که هرکدام از این سالن ها دارای مساحت ۴۰ متر مربع می باشند. در این سالن ها میزهای مخصوص بازی شطرنج نیز برای بازیکنان شطرنج ساخته شده است.

جاذبه های نزدیک به پارک شطرنج آجودانیه

با توجه به قرار گرفتن پارک شطرنج بین دو منطقه معروف دارآباد و کاشانک، اماکن دیدنی و تفریحی متعددی در نزدیکی این بوستان وجود دارند. موزه حیات وحش دارآباد یکی از مکان های دیدنی شمال شرقی تهران است که فاصله چندانی با بوستان شطرنج ندارد و بازدید از آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. این موزه با به تصویر کشیدن حیات وحش و زیبایی هایش، فضایی متفاوت را برای گردشگران و بازدید کنندگان به وجود آورده است.

در این مجموعه نمونه های طبیعی و حیوانات تاکسیدرمی شده به نمایش در آمده اند و دیدنی های مختلفی از قبیل مجسمه های دایناسورهای گیاهخوار دوران ژوراسیک، قفس های پرندگان زیبایی مانند طاووس، عقاب، طوطی و شاه بوف در محوطه باز موزه، محوطه های وسیعی از جانداران چهارپا آسیایی و اروپایی نظیر گوزن، ببر، خرس و شاموا، انواع پرندگان، خزندگان و آبزیان آکواریومی در آن به چشم میخورند.

منبع اجاره خونه فانزی
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها