معرفی پارک های تبریز

معرفی پارک های تبریز

یکی از شهرهای زیبا و دیدنی کشور ایران، شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی است. این شهر علاوه بر جاذبه های گردشگری گوناگون، از مکان های تفریحی متنوعی نیز برخوردار است. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی پارک های تبریز بپردازیم.

پارک تاریخی ائل گلی تبریز

از زیباترین و بزرگترین پارک های تبریز می‌توان پارک ائل گلی تبریز را نام برد. این پارک با مساحت ۷۰ هکتار در جنوب شرق شهر تبریز قرار دارد و با آب و هوای دل‌انگیز و چشم انداز سرسبز و زیبای خود، گردشگران زیادی را معطوفِ خود می‌کند.

پارک “ائل گلی” که به “شاه گلی” نیز شهرت دارد، از بخش های مختلفی تشکیل شده است: یک استخر بزرگ به مساحت ۵ هکتار که بیشتر فضای این پارک را به خود اختصاص داده است؛ عمارت کلاه فرهنگی در مرکز این پارک که به شکل ۸ضلعی و در دو طبقه بنا شده و همانند یک شبه جزیره در بین دریاچه‌ی این پارک قرار گرفته است؛ تپه‌ای سرسبز و زیبا در جنوب این پارک که آبشار تماشایی نیز از آن جاری است.

این پارک در زمان حکومت آق قویونلوها احداث شده و در زمان حکومت صفویه توسعه داده شده است.

معرفی پارک های تبریز

بناها و عمارت های تاریخی تبریز

پارک ولیعصر تبریز

در معرفی پارک های تبریز، پارک ولیعصر را می توان به عنوان یکی از پارک‌های این شهر برشمرد که دارای معماری ویژه‌ای است. در وسط این پارک استخر بزرگی قرار دارد که از طریق آبراه‌های متصل به حوضچه‌های موجود در پارک پُر می‌شود. در وسط این استخر آبنمای موزیکال زیبایی تعبیه شده است که در هنگام تاریکی هوا با نورپردازی رنگی، جلوه دیدنی و خاصی به این استخر می‌دهد.

پارک ولیعصر تبریز واقع در بلوار ولیعصر و در نزدیکی پارک باغلارباغی می‌باشد.

پارک باغلارباغی تبریز

پارک باغلارباغی علاوه بر فضای سبز انبوه و درختان سرسبز فراوان، از امکانات تفریحی و رفاهی گوناگونی چون شهربازی، باغ وحش، رستوران و چندین بوفه در سطح پارک برخوردار است. این پارک پس از پیروزی جمهوری اسلامی ساخته شده است.

در شهربازی این پارک وسایلی: چون رِنجر، کشتی صبا، کلبه وحشت، دوچرخه هوایی، قطار و … موجود می‌باشد. این شهربازی به عنوان بزرگترین شهربازی شهر تبریز و شمال غرب ایران می‌باشد.

این پارک به عنوان یکی از تفریحگاه‌های اصلی مردم بومی و همچنین گردشگران این شهر محسوب می‌شود.

معرفی پارک های تبریز

پارک باغمیشه تبریز

پارک باغمیشه بزرگترین پارک شمال شرق تبریز است. این مجموعه برخوردار از امکانات تفریحی و فراغتی قابل ملاحظه‌ای برای مسافران و ساکنان شهر است. این پارک دو فاز بهره‌برداری شده دارد و امکاناتی همچون زمین‌های ورزشی، زمین‌های گل‌کاری شده و نیز فضاهای سبز از خصوصیات بارز این پارک است که سبب روانه شدن بسیاری از مردم برای گذران اوقات فراغتشان شده است. وجود پارک‌ها و بوستان‌ها در شهر تبریز در روزهای فصل گرم تابستان که هوای شهر تبریز خنک است سبب این شده است که مردمان بسیاری برای تفریح و لذت بردن از فضای سبز و امکانات آن روانه پارک‌های این شهر شوند. پارک باغمیشه نیز یکی از پارک های تبریز است که به دلیل وجود درختان و فضای سبز زیاد آن سبب خنکی و مطبوع بودن هوای آن در فصل تابستان شده است.

منبع نابرو
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها