ماجراجویی در ییلاق فیلبند

ماجراجویی در  ییلاق فیلبند

فیلبند منطقه‌ای در استان مازندران می‌باشد، اگر مشتاقید تا اقیانوسی از ابر‌ها را ببینید، بهتراست که به این روستا سفر کنید و از زیبایی‌های خلقت خداوند نهایت لذت را ببرید. هرگاه خواستید به این روستای زیبا که در شهر مازندران واقع شده‌است سفر کنید، می‌بایست تمامی وسایل مورد نیاز، از جمله لوازم پوششی گرم و مناسب، مواد غذایی لازم را به‌همراه خود داشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم ییلاق فیلبند را به شما معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید و ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

درباره فیلبند

این منطقه به‌دلیل قرار گرفتن در مرتفع‌ترین قله مازندران، لقب اقیانوس ابر‌ها را گرفته است، همچنین این روستا با ارتفاع ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و منظره زیبایی را زیر پای گردشگران ساخته است. در بالاترین نقطه این منطقه، امام‌زاده‌ای واقع شده است که نام‌ آن امام‌زاده قاسم می‌باشد که گردشگران زیادی به این امام‌زاده جهت ثبت خاطرات خود می‌روند.
این منطقه را در اکثر زمان‌ها ابر‌های سفید زیبا پوشیده‌اند،‌ همچنین اگر این ابر‌ها نباشند، منظره مازندران را از بلند‌ترین نقطه مازندران می‌توانید تماشا کنید و لذت ببرید.

ییلاق فیلبند

سفر به فیلبند

اگر می‌خواهید ییلاق فیلبندی را تجربه کنید، می‌بایست حدود بیست و پنج کیلومتر در جاده هراز جلو رفته تا روستای زیبا و بی‌نظیر فیلبند را مشاهده کنید. البته اگر به فکر این هستید که در روزی که آب و هوای آن مدنظر شما است به آنجا بروید، باید بگوییم که فکر شما کمی غیرممکن است، زیرا آب و هوای این روستا تقریبا غیر قابل پیشبینی می‌باشد. اما درکل بهترین فصول برای ییلاق فیلبند، اواخر تابستان تا اوایل بهار می‌باشد.

دیدنی های استان گیلان و مازندران

روستای سنگچال

فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بند آمدن و نتوانستن است. علت این نام گذاری به این خاطر است که به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌ های تندی که در خود دارد، عبور از آن را در گذشته که امکانات چندانی در دست نبوده است، دشوار می‌ نموده است.

ییلاق فیلبند

جاده ی منتهی به ییلاق فیلبند به سنگچال جاده ‌ای بسیار پرپیچ و خم منتهی می شود که در فاصله ی ۵ کیلومتری قرار گرفته است و اختلاف ارتفاع آن به ۷۰۰ متر نیز می‌ رسد. توجه داشته باشید که در طول بازدید و ماجراجوییتان از ییلاق فیلبند به روستای سنگچال نیز بروید. منظره ی روستای سنگچال از جاده ی منتهی به فیلبند واقعا زیبا و چشم‌ نواز است.

حرف آخر

روستای فیلبند یک روستا با چشم‌اندازی زیبا است که هرساله شاهد تعداد بسیاری از گردشگران در آن منطقه هستید، از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به لقبش که اقیانوس ابر‌ها است و همچنین منظره‌ چشم‌انداز از مازندران، اشاره کرد. امیدواریم که از مطالعه مقاله ییلاق فیلبند،‌ لذت کافی را برده باشید.

منبع الی گشت
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها