حیرت انگیز ترین مرز ایران که حتما باید از آن دیدن کنید +عکس

شگفت انگیزترین مرز ایران در حقیقت مرز بین مازندران و سمنان است که در آن، هم جنگل می‌بینیم و هم دشت، هم بیابان و هم کویر

اوپرت، مرز دیدنی سمنان و مازندران

شگفت انگیزترین مرز ایران در حقیقت مرز بین مازندران و سمنان است که در آن، هم جنگل می‌بینیم و هم دشت، هم بیابان و هم کویر. این منطقه «اوپرت» نام دارد؛ مرز بین جنگل و کویر.

اوپرت در حقیقت در جنوبی‌ترین نقطه مازندران و شمالی‌ترین نقطه سمنان واقع شده. اینجا روستایی‌ست به همین اسم که جزو مازندران به حساب می‌آید، اما دامداران مناطق شمالی سمنان هم اینجا را به عنوان ییلاق خود انتخاب می‌کنند و دام‌هایش را در دشت‌های برای چرا رها می‌کنند.


مرز شگفت انگیز مازندران و سمنان

خانه های روستایی دشت های زیبا، کوه های زیبا پوشیده شده از چمن، چشمه های جوشان با آب گوارا که در این منطقه به چشم می خورد همه از زیبایی های اوپرت است.

به دلیل ارتفاع زیاد ابرهای باران‌زا بیشتر در شمال دامنه متوقف می شود و سمت شمالی دیواره همیشه پوشیده شده از گیاهان تازه ولی سمت جنوبی به دلیل بارش کمتر بیشتر به سمت زردی می رود.


دشت زیبا در مرز شگفت انگیز سمنان و مازندران

اوپرت، جایی‌ست مثل استخرگاه، با دشت‌‍های وسیع و خانه‌های روستایی که شیروانی‌ رنگی‌شان از دور معلوم‌اند. از آنجایی که این ییلاق جزو منطقه حفاظت‌شده پرور است، تنوع جانوری و گیاهی زیادی هم دارد. جز گوسفندها و گاوها که در دامنه دشت‌ها می‌چرند، اسب‌های وحشی هم کامل‌کننده تصویری‌ست که پیش رویمان می‌بینیم.

منطقه‌ی اوپرت علاوه بر همه‌ی زیبایی‌های بی‌نظیری که دارد، با مناطق گردشگری همچون دریاچه‌ی چورت و باداب سورت هم همجوار است. گردشگرانی که به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند بازدید از این جاذبه‌های گردشگری را نیز در برنامه‌ی مسافرت خود بگنجانند.


طبیعت دیدنی اوپرت مرز سمنان و مازندران

چورت در بخش چهاردانگه‌ی مازندران قرار دارد و دریاچه‌ای بکر در دل جنگل‌ است. برای دسترسی به این دریاچه می‌توانید از مسیر ساری کیاسر بعد از طی مسافتی حدود ۲۵ کیلومتر بعد از روستای چورت وارد مسیر فرعی شوید و سپس با طی کردن ۱۵ کیلومتر به روستای چورت برسید. از روستای چورت جاده‌ی خاکی به مسافت ۱۰ کیلومتر را طی کنید تا به دریاچه‌ی چورت برسید.

مسیر دسترسی به اوپرت؛ شگفت انگیزترین مرز ایران

مسیرهای دسترسی به این منطقه از دوسمت امکان پذیر است.

مسیر اول از جاده سمنان از سمنان به سمت شهمیرزاد بروید از آنجا به سمت فولاد محله حرکت کنید در مسیر به یک دو راهی می رسید که سمت چپ می رود و روستاهای ورگو، پرور، کلیم، کاورد، فیسک، تلاجیم، ملاده، سرخده و بعد دره اوپرت تا مسیر تا سرخده حدود چهار ساعت است.


دریاچه چورت

مسیر دوم از شهمیرزاد به سمت روستای چاشم و از آنجا به سمت هیکو، ملاده، سرخده بروید. ناگفته نماند که این مسیر جزو مسیرهای آسان و قابل دسترس برای همگان نیست.

اگر از تهران بخواهید به سمت ییلاق اوپرت بروید، مسیر جاده فیروزکوه و خطیرکوه را انتخاب کنید؛ مسیری که هم کوتاه‌تر است و هم قشنگ‌تر. مسیر جاده فیروزکوه به اوپرت یکی از زیباترین‌ مسیرهای ایران محسوب می‌شود. گردنه کدوک، راه‌آهن شمال، پل ورسک و غار اسپهبد خورشید در مسیر قرار دارند.

منبع لست سکند
عضویت
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد درون خطی
دیدن تمامی دیدگاه ها